مایکروسافت حالت Game mode را به ویندوز 10 اضافه می‌کند

پنج‌شنبه ۹ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
ویژگی جدید Game mode به ویندوز 10 امکان می‌دهد تا هنگام اجرای بازی‌ها، برنامه‌هایی را که در پس‌زمینه از پردازنده مرکزی یا پردازنده گرافیکی کار می‌کشند، متوقف کند.
تبلیغات

این‌طور که به نظر می‌رسد، قرار است تجربه انجام بازی‌های رایانه‌ای در سیستم‌عامل ویندوز 10 به‌مراتب بهتر شود. بر اساس گزارشی که به‌تازگی منتشر شده، ظاهرا فردی توانسته است در آخرین بیلد توسعه‌دهندگان ویندوز 10 فایل gamemode.dll را بیابد.

این ویژگی که Game mode نام دارد، به ویندوز 10 اجازه می‌دهد تا زمان اجرای بازی‌ها، برنامه‌هایی را که در پس‌زمینه از پردازنده گرافیکی یا پردازنده مرکزی استفاده می‌کنند، متوقف و از قدرت پردازنده‌ها در اجرای بهتر بازی استفاده کند. با این حساب اجرای بازی‌ها تا حدودی روان‌تر خواهد شد.

قابلیت جدیدی که مایکروسافت در نظر گرفته است، باعث می‌شود کامپیوتر شخصی بیشتر به کنسول‌های خانگی شباهت داشته باشد و کاربران بتوانند از حداکثر قدرت  پردازنده‌ی مرکزی و پردازنده‌ی گرافیکی رایانه‌ی خود در اجرای بازی‌ها استفاده کنند.

ویژگی Game mode از دیگر اقداماتی است که مایکروسافت برای بالاتر بردن لذت تجربه اجرای بازی در ویندوز 10 انجام می‌دهد. مایکروسافت در سال ۲۰۱۶ قدم‌های زیادی برداشته است تا فاصله میان کنسول‌های ایکس‌باکس و پی‌سی را کاهش دهد که می‌توان به اجرای ویندوز در ایکس‌باس وان و گزینه خرید بازی در ایکس‌باس وان و اجرای آن در پی‌سی اشاره کرد.

در صورتی که یک بازی را در ایکس‌باکس وان خریداری کنید و نسخه پی‌سی آن بازی نیز وجود داشته باشد، در ویندوز 10 به نمایش گذاشته می‌شود و می‌توانید آن را در این سیستم‌عامل نیز بازی کنید.

مایکروسافت هنوز قابلیت Game mode را معرفی نکرده است؛ اما انتظار می‌رود پس از عرضه آپدیت بزرگ ویندوز 10 که برای اوایل سال ۲۰۱۷ در نظر گرفته شده است، شاهد معرفی این قابلیت نیز باشیم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات