اپل با همکاری Consumer Reports در پی رفع مشکل باتری مک بوک پروهای 2016 است

یک‌شنبه ۵ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
پس از انتشار گزارش Consumer Report که در آن مک‌بوک‌پروهای جدید برای خرید پیشنهاد نشده‌اند، اپل از همکاری با این مجله برای رفع مشکل مک‌بوک پروهای 2016 گفته است.
تبلیغات

مجله Consumer Reports در آخرین نسخه‌ی خود مک‌بوک پروهای ۲۰۱۶ اپل را از لیست پیشنهادی خود حذف کرده است که اصلی‌ترین دلیل آن مشکل باتری این لپ‌تاپ‌ها در آزمایش‌های این نشریه است. بر اساس اطلاعات ارائه‌شده توسط Consumer Reports؛ مک‌بوک‌ پروهای جدید اپل در تست‌های مختلف برای سنجش میزان عمر باتری نتایج متفاوتی نمایش داده‌اند. آزمایش انجام‌شده توسط Consumer Reports شامل فرایند یکنواختی است، به‌طوری‌که متخصصان این کمپانیطی آزمایش، صفحات وب را یکی پس از دیگری لود می‌کنند.

بر اساس اطلاعات ارائه‌شده؛ Consumer Report برای تست باتری ۱۰ صفحه‌ی وب مشخص را به‌صورت مکرر دانلود می‌کند و این چرخه را تا زمان خاموش شدن ادامه می‌دهد. البته صفحات وب مورد نظر در آزمایشگاه Consumer Reports قرار دارند و هیچ‌گاه روی سرور قرار نمی‌گیرند. برای مثال در مورد مک‌بوک پرو اپل این صفحات با استفاده از مرورگر سافاری بارگذاری می‌شود.

در واکنش به گزارش منتشرشده توسط Consumer Reports، فیل شیلر با انتشار توییتی اعلام کرده است خود اپل چنین نتایجی را در مورد باتری مک‌بوک پرو شاهد نبوده و از این‌رو برای درک بهتر مشکل با Consumer Report همکاری می‌کند.

اپل نتوانسته است آن‌چنان که انتظار داشت، لپ‌تاپ‌های جدید خود را به فروش برساند. بخشی از این موضوع را باید به‌حساب قیمت بالای محصولات جدید اپل در کنار محدودیت‌های ناشی از به‌کارگیری پورت USB تایپ C و نیاز برای آداپتورهای اضافه خواند، هرچند مشکل باتری نیز مزید بر علت بوده و باعث شده است رویکرد عموم به مک‌بوک پروهای جدید کمتر از پیش شود. البته بلومبرگ با انتشار گزارشی به این نکته اشاره کرد که اپل در نظر داشت از فناوری جدیدی در باتری‌های مک‌بوک پرو ۲۰۱۶ استفاده کند، حال آنکه وجود مشکلات این کمپانی را بر آن داشت تا همچنان به فناوری‌های گذشته در مورد باتری رجوع کند.

وجود مشکل در باتری مک‌بوک پرو جدید اپل به این معنا نیست که تمام مک بوک پروهای جدید از این مشکل رنج می‌برند، بلکه این موضوع مختص شماری از کاربران است که این مشکل را بعضا مشاهده می‌کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات