بهترین تبلت های سال 2016

پنج‌شنبه ۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۰
مطالعه 6 دقیقه
بازار تبلت‌ها به اندازه‌ی گوشی‌های هوشمند و لپ‌تاپ‌ها پررونق نیست؛ اما همچنان نمونه‌های خوبی در بازار وجود دارد. در ادامه بهترین تبلت‌های سال ۲۰۱۶ را به شما معرفی می‌کنیم.
تبلیغات

با وجود رونق گرفتن استفاده از فبلت‌ها و پیشرفت‌هایی که کمپانی‌های مختلف در این بخش داشته‌اند، بازار تبلت‌ها رو به افول است و تولیدکنندگان نسبت به گذشته رغبت کمتری برای تولید تبلت دارند. اما هنوز تنور این بخش از بازار داغ است و مدل‌های جدیدی که معرفی می‌شوند، جذابیت خاص خودشان را دارند.

با اینکه گزینه‌های زیادی در بخش تبلت‌ها پیش روی شما نیست، اما کمپانی‌های مختلف تلاش کرده‌اند با نوآوری‌های خود و اضافه‌کردن کیبورد، مشتریان بیشتری به سمت محصولاتشان جذب کنند. در ادامه به معرفی بهترین تبلت‌های سال ۲۰۱۶ می‌پردازیم.

آیپد پرو 9.7 اینچی اپل

آیپد پرو 9.7 اینچی اپل

محصولات اپل نه‌تنها طرفداران زیاد دارند بلکه همیشه جزو بهترین‌ها هستند. کیفیت ساخت خوب، امکانات فوق‌العاده، نوآوری، پشتیبانی نرم‌افزاری و بهره‌گیری از بهترین سخت‌افزار باعث می‌شود همیشه خریداران زیادی برای محصولات اپل صف بکشند.

کوپرتینونشین‌ها تا امروز تبلت‌های مختلفی چون آیپد، آیپد ایر، آیپد مینی و آیپد پرو را وارد بازار کرده‌اند. آیپد پرو اپل همچون پیکسل سی گوگل برای رقابت مستقیم با سرفیس پرو مایکروسافت طراحی شده است. نسخه‌ی اصلی آیپد پرو در ابتدا با نمایشگر ۱۲.۹ اینچی عرضه شد. اما بلافاصله اپل تصمیم گرفت تمامی امکانات و جذابیت‌های تبلت ۱۲.۹ اینچی خود را در نسخه‌ای کوچک‌تر با صفحه نمایش ۹.۷ اینچ قرار دهد. البته نسخه‌ی ۹.۷ اینچی نسبت به نسل اول بهبودهایی دارد.

مقاله‌های مرتبط:

    آیپد پرو 9.7 اینچی اپل عملکرد سریع‌تری دارد، دوربین آن بهتر و از نظر نرم‌افزاری نیز بهینه‌تر شده است. ضمن اینکه امکان خرید این تبلت دوست‌داشتنی در رنگ صورتی وجود دارد.

    سرفیس پرو 4 مایکروسافت

    سرفیس پرو 4

    مایکروسافت با معرفی نسل‌های جدید تبلت سرفیس پرو به‌خوبی بلوغ و نبوغ خود را به رخ رقبا می‌کشد. سرفیس پرو 4 را باید همچنان پادشاه تبلت‌ پی‌سی‌های ویندوزی بدانیم که با مشخصات فنی و قیمت مختلف روانه‌ی بازار شده است تا فاصله‌ی میان تبلت‌ها و لپ‌تاپ‌ها را کاهش دهد.

    مقاله‌های مرتبط:

      طراحی زیبا و منحصربه‌فرد، کیفیت ساخت بالا، پشتیبانی از کیبورد و قلم استایلوس، بهره‌گیری از بهترین سخت‌افزار بازار و استفاده از ویندوز ۱۰، از جمله مواردی هستند که باعث می‌شوند سرفیس پرو 4 یک محصول تمام‌عیار باشد. این تبلت می‌تواند در نقش یک لپ‌تاپ نیز ظاهر شود که تعریف جدیدی از یک دستگاه هیبریدی ارائه می‌کند.

      گلکسی تب اس 2 سامسونگ (نسخه‌ی 9.7 اینچی)

      گلکسی تب اس 2

      سامسونگ در بخش گوشی‌های هوشمند فعالیت زیادی دارد و حضور پررنگ و قدرتمندی نشان داده است. اما این موضوع سبب نشده تا از بازار تبلت‌ها غافل شود. این غول کره‌ای در بازه‌های مختلف قیمتی، تبلت‌های متنوعی در اختیار کاربران قرار داده است. بهترین تبلت‌های سامسونگ سری S است.

      یکی از جدیدترین تبلت‌های سامسونگ با نام گلکسی اس 2 نسخه‌ی ۹.۷ اینچی در بازار حضور دارد که مشخصات جذابی را به خود اختصاص داده است. این تبلت به یک نمایشگر امولد، پردازنده‌ی اسنپدراگون ۶۵۲، رم ۳ گیگابایتی و ۳۲ گیگابایت حافظه‌ی داخلی مجهز شده است و از طراحی زیبا و وزن سبک بهره می‌برد.

      مدیاپد ام 3 هواوی

      Medipad M3 / مدیاپد ام 3

      هواوی همچنان به روند رو به رشد خود در بازار ادامه می‌دهد و قصد دارد طی چند سال آینده جایگاه سوم برترین تولیدکننده‌ی گوشی‌های هوشمند در دنیا را پشت سر بگذارد و به صدر جدول برسد. این غول چینی نه‌تنها در بخش گوشی‌های هوشمند، بلکه در حوزه‌های دیگر چون تبلت، محصولات پوشیدنی و تجهیزات مخابراتی فعالیت زیادی دارد.

      تا امروز هواوی تبلت‌های متنوع و جذابی روانه‌ی بازار کرده است که مهم‌ترین ویژگی آن‌ها ارزش زیاد خرید در برابر بهای پرداختی است. تبلت‌های هواوی با مشخصات فنی متنوع و طراحی‌های متفاوت در سری‌های مختلف وارد بازار شده‌ است که مهم‌ترین آن‌ها سری M و X هستند. مدیاپد ام 3 هواوی را می‌توان یکی از بهترین تبلت‌های بازار در سال ۲۰۱۶ دانست.

      این تبلت که در نمایشگاه ایفا ۲۰۱۶ معرفی شد، ادامه‌دهنده‌ی راه دو نسل قبلی خود است و از یک نمایشگر ۸.۴ اینچی با رزولوشن WQHD+ بهره می‌برد. علاوه بر این، استفاده از پردازنده‌ی کرین ۹۵۰، ۴ گیگابایت رم و ۳۲ یا ۶۴ گیگابایت حافظه‌ی داخلی بر ارزش‌های مدیاپد ام 3 هواوی افزوده است.

      این تبلت طراحی زیبایی دارد و کیفیت ساخت بالایی ارائه می‌کند. بی‌تردید یکی از مهم‌ترین عواملی که کاربران را به خرید این تبلت ترغیب می‌کند و باعث می‌شود یکی از گزینه‌های لیست ما باشد، قیمت این دستگاه است. البته نباید از دوربین خوب و شارژدهی مناسب این دستگاه غافل شد.

      میکس 510 لنوو

      میکس 510 لنوو

      لنوو را باید یکی از فعال‌ترین کمپانی‌ها در حوزه‌ی کامپیوترهای شخصی و تبلت‌ها بدانیم. البته این برند چینی در بخش گوشی‌های هوشمند نیز دستی بر آتش دارد ولی گوشی‌های این کمپانی هنوز به اندازه‌ی لپ‌تاپ‌ها و تبلت‌های لنوو طرفدار ندارند. ایفا ۲۰۱۶ برلین فرصت مناسبی بود تا لنوو از یک تبلت جدید رونمایی کند. این دستگاه هیبریدی و دوکاره میکس 510 نام دارد.

      این تبلت از کیبورد پشتیبانی می‌کند و از این حیث رقبای سرسختی چون سرفیس پرو مایکروسافت، آپید پرو اپل و پیکسل سی گوگل را پیش روی خود می‌بیند. بهره‌گیری از پردازنده‌ی نسل ششم اینتل (Core i7) ویندوز ۱۰، پردازنده‌ی گرافیکی اینتل اچ‌دی و ۸ گیگابایت رم کمک می‌کند این دستگاه در کنار قیمت مناسب خود یکی از بهترین گزینه‌های خرید باشد.

      ترنسفورمر 3 پرو ایسوس

      ترنسفورمر پرو ۳

      تبلت‌های سری ترنسفورمر محصولات جذابی از ایسوس هستند که طرفداران خاص خودشان را دارند. این سری از تبلت‌ها به کیبورد مجهز شده‌اند و در دو نسخه‌ی ویندوزی و اندرویدی به فروش می‌رسند. تا‌کنون نسخه‌های مختلفی از این تبلت توسط ایسوس روانه‌ی بازار شده است.

      چندی پیش این کمپانی تایوانی جدیدترین تبلت‌های خود را معرفی کرد. ترنسفورمر 3 پرو به یک نمایشگر ۱۲.۶ اینچی با رزولوشن ۲۸۸۰ در ۱۹۲۰ پیکسل، پورت یواس‌بی نوع سی، تاندربولت 3، اسپیکرهای هارمن کاردن، پردازنده‌ی Core i7،  حافظه‌ی ۱ ترابایتی SSD و ۱۶ گیگابایت رم مجهز شده است. این تبلت زیبا و خوش‌قیمت می‌تواند با توجه به پشتیبانی از کیبورد فروش خوبی را تجربه کند.

      تبلیغات
      داغ‌ترین مطالب روز

      نظرات

      تبلیغات