آیفون 8 با تغییرات چشمگیر طراحی و در سه مدل عرضه خواهد شد

چهارشنبه ۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
جدیدترین شایعه‌ی منتشرشده در مورد گوشی‌ آیفون ۸ اپل حاکی از آن است که این محصول در سه مدل تولید می‌شود و تغییرات بسیار بزرگی از نظر طراحی خواهد داشت.
تبلیغات

آیفون ۸ احتمالا اواخر تابستان سال آینده معرفی می‌شود، بر این اساس هم‌اکنون شایعات بسیاری درباره‌ی این گوشی منتشر شده است که نمی‌توان از صحت آن‌ها تا زمان رونمایی رسمی از این گوشی مطمئن بود. در ادامه‌ی مطلب با زومیت همراه باشید.

یکی از کاربران شبکه‌ی اجتماعی Weibo اعلام کرده است آیفون سال آینده‌ی اپل در سه مدل با شناسه‌های D20، D21 و D22 تولید خواهد شد. لازم به ذکر است که آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس به ترتیب با شماره‌ مدل‌های D10 و D20 شناخته می‌شوند. با توجه به همین موضوع، می‌توان گفت D20 و D21، دو مدل بروزرسانی شده نسبت به آیفون ۷ خواهند بود و با توجه به نام‌ این دو محصول، احتمالا این شناسه‌ها به ترتیب مربوط به آیفون ۷ اس و آیفون ۷ اس پلاس هستند.

اما نکته‌ی اصلی در این شایعه‌، مدل D22 است که گفته می‌شود مربوط به آیفون ۸ است. کد نام این گوشی فراری (Ferrari) است و احتمالا از نمایشگر خمیده AMOLED با طراحی جدید بهره می‌برد. اندازه‌ی نمایشگر این دستگاه ۵.۲ اینچی اعلام شده است.

مشخصات فنی داخلی

علاوه آنچه اشاره شد، کاربر شبکه‌ی اجتماعی Weibo اعلام کرده است برد اصلی آیفون ۸ به برد اصلی، برد میانی و یک کابل نرم به‌منظور اتصال دو بخش AP و AF تقسیم خواهد شد که هر کدام از این برد‌ها طراحی مستقل مخصوص به خود دارند و همین عامل باعث می‌شود ساختار داخلی آیفون ۸ شبیه به آی‌پد شود. ظاهرا اپل تصمیم گرفته است به‌منظور صرفه‌جویی در فضای اشغال‌شده توسط قطعات، از طراحی برد دولایه بهره ببرد و بدین ترتیب محصول نهایی احتمالا باریک‌تر تولید خواهد شد. این الگوی جدید باعث می‌شود نگه‌داری قطعات در کنار یکدیگر آسان‌تر شود. مکان پردازنده در آیفون ۸، در مقابل هارد‌دیسک در نظر گرفته شده است. به دلیل طراحی جدید برد اصلی، در گوشی یادشده محل سیم‌کارت نیز نسبت به نسل کنونی این محصول تغییر خواهد کرد.

اگر این شایعه صحت داشته باشد، آیفون ۸ حرف‌های زیادی برای گفتن خواهد داشت. این موضوع را هم در نظر داشته باشید که طراحی گوشی‌های هوشمند آیفون در چند سال اخیر تغییر چشمگیری نداشته است و آیفون سال آینده در حالی معرفی خواهد شد که ۱۰ سال از زمان معرفی اولین مدل این دستگاه می‌گذرد.

نظر شما در این مورد چیست؟ به نظر شما آیفون ۸ چه ویژگی‌ها و امکاناتی خواهد داشت؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات