بیست و دومین نمایشگاه الکامپ در هوایی برفی آغاز به‌کار کرد

پنج‌شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
بیست و دومین نمایشگاه الکامپ امروز کار خود را در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی در هوایی سرد و برفی آغاز کرد.
تبلیغات

مثل همیشه نمایشگاه با حضور پرشور بازدیدکنندگان آغاز شد. البته امسال با سال‌های پیش تفاوت‌هایی هم داشت.

افتتاحیه نمایشگاه با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمود واعظی برگزار شد. در این نمایشگاه همچنین شاهد حضور وزیر بهداشت کشور بودیم که در پی نشستی در غرفه سازمان فناوری اطلاعات، تفاهم‌نامه‌ای را به‌منظور ارائه‌ی خدمات پزشکی به روستاییان امضا کردند.

برخلاف سال‌ گذشته که وعده داده شده بود فضای بیشتری از نمایشگاه امسال به شرکت‌‌کننده‌ها اختصاص داده شود؛ امسال همچون سال‌های گذشته فضای محدودی از نمایشگاه در اختیار شرکت‌کنندگان قرار گرفت. با این حال در نخستین روز از نمایشگاه به نظر می‌رسد که شرکت‌ها انسجام بیشتری دارند.

از سوی دیگر امسال حضور پررنگ شرکت‌های خارجی به‌وضوح دیده می‌شود و حتی پاویونی از سه کشور کره جنوبی، تایوان و چین در بیست و دومین نمایشگاه الکامپ حضور دارند که بیش از ۶۰ شرکت را به نمایشگاه الکامپ امسال آورده‌اند. این در حالی است که؛ با وجود اینکه نمایشگاه الکامپ نام بین‌المللی را یدک می‌کشد، سال‌های گذشته کمتر شاهد حضور شرکت‌های خارجی بودیم. حتی امسال قراردادی با نمایشگاه سبیت آلمان منعقد شده بود و  نه‌تنها گروهی از سبیت در نمایشگاه الکامپ شرکت کرده‌اند بلکه نمایندگانی از الکامپ نیز در سبیت حضور خواهند یافت.

در حاشیه اولین روز از نمایشگاه الکامپ بیست و دوم نشست‌های خبری مبین‌نت و شرکت پرداخت الکترونیک سامان کیش و سازمان فناوری اطلاعات برگزار شد.

از سوی دیگر به نظر می‌رسد برخلاف سال‌های گذشته که قرارگیری شرکت‌ها در سالن‌های مختلف انسجامی نداشت، امسال شرکت‌ها به‌درستی تفکیک و بنا بر نوع فعالیتشان در سالن‌های مختلف جایگزین شده‌اند به همین دلیل بازدیدکنندگان کمتر سردرگم می‌شوند.

اما بازهم یکی از نقاط ضعف نمایشگاه الکامپ ۲۲ را می‌توان هجوم بازدیدکنندگان برای دریافت سیم‌کارت عنوان کرد. امسال‌ هم هوای سرد و بارش برف و باران مانع از تشکیل صف‌های طولانی برای دریافت سیم‌کارت رایگان یا شارژ سیم‌کارت نشد. از ساعت‌های اولیه بازگشایی نمایشگاه الکامپ مردم جلوی غرفه‌های بیرونی اپراتورهای موبایلی صف کشیده بودند و همچون سال‌های گذشته موضوع تخصصی بودن بزرگ‌ترین نمایشگاه ICT کشور را زیر سؤال می‌برند.

از سوی دیگر مثل همیشه برخی از شرکت‌ها از مجریان طنز دعوت کرده بودند تا با برگزاری مسابقاتی که ربطی به موضوع کلی نمایشگاه ندارد، برایشان مشتری جمع کنند و غرفه‌شان را شلوغ کنند.

درب ورودی اصلی نمایشگاه هم مثل همیشه جایگاهی برای برپایی بساط دست‌فروشان بود و همانند هرسال، رفت‌ و آمد به داخل نمایشگاه را برای بازدیدکنندگان سخت کرده بود. حتی هوای سرد امروز حضور پرشور این دست‌فروشان را کمرنگ نکرده بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات