بهترین گوشی های هوشمند سال 2016 از دید تحریریه زومیت

چهارشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۰
مطالعه 13 دقیقه
سال ۲۰۱۶ فراز و نشیب زیادی برای بسیاری از شرکت‌های سازنده گوشی هوشمند به همراه داشت، اما با نزدیک شدن به پایان این سال، وقت آن است تا بهترین گوشی هوشمند ۲۰۱۶ را از دید خود به شما معرفی کنیم.
تبلیغات

سال ۲۰۱۶ طبق معمول سال‌های گذشته، با فراز و نشیب زیادی برای شرکت‌های سازنده‌ی گوشی‌های هوشمند بود؛ اما شاید بزرگ‌ترین صدمه را سامسونگ با اتفاقات پیش‌آمده برای گلکسی نوت ۷ تجربه کرد. با این حال اپل نیز با توجه به اینکه آیفون ۷ نسبت به دو نسل قبل تغییر چندانی نکرده بود، نتوانست موفقیت چشمگیری به دست بیاورد.

از طرف دیگر برای اولین بار شاهد معرفی گوشی از سوی گوگل بودیم که هر دو بخش سخت‌افزار و نرم‌افزار را این بار خود این غول فناوری در اختیار داشت. البته گوشی جذاب دیگری که ورود آن همه را هیجان‌زده کرد، می‌میکس شیائومی بود. اما در بین گوشی‌های متنوع بازار، بهترین گوشی که در سال ۲۰۱۶ معرفی شده کدام است. در ادامه می‌توانید نظر تحریریه زومیت در مورد بهترین گوشی هوشمند سال ۲۰۱۶ را مطالعه کنید:

حامد قاسمی نراقی: پیکسل گوگل

گوگل در اولین گوشی‌ ساخت خود، پیکسل را ارائه کرد تا قدرت‌نمایی خوبی در مقابل گوشی‌های برندهای مطرح چون سامسونگ، اپل، هواوی و اچ‌تی‌سی داشته باشد. پیکسل علاوه بر قابلیت‌های بی‌نظیر نرم‌افزاری در مقایسه با دیگر گوشی‌های اندرویدی؛ خدمات ابری عالی، دوربین فوق‌العاده، بدنه‌ی خوب، کیفیت قطعات عالی، سخت‌افزاری خیلی خوب و هماهنگی عالی بین سخت‌افزار و نرم‌افزار دارد.

سایز پیکسل هم برای یک گوشی، مناسب است. البته بی‌انصافی است که به باتری پیکسل اشاره نکرد. کلا گوشی پیکسل آن‌هم با رنگ آبی می‌تواند گزینه خیلی خوبی برای خرید باشد.

یاشار فتحعلی‌زاده: پیکسل ایکس‌ال گوگل

گوگل با عرضه گوشی پیکسل ایکس ال نشان داد علاوه بر اینکه می‌تواند در زمینه ساخت سیستم‌عامل برای تلفن‌های هوشمند سرآمد باشد، در زمینه‌ی ساخت گوشی هوشمند نیز حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. تجربه کاربری فوق‌العاده نرم و روان، سخت‌افزار قدرتمند، دوربینی باکیفیت در پشت گوشی که توانسته است امتیاز ۸۹ را از DxOMark دریافت کند، حسگر اسکنر اثرانگشت کارآمد و دقیق در پشت گوشی (منطقی‌ترین جایی که باید باشد)، نمایشگر ۵.۵ اینچی کواد اچ‌دی و ده‌ها ویژگی دیگر باعث می‌شوند پیکسل ایکس ال به بهترین گوشی سال تبدیل شود. البته نقاط ضعفی مانند طراحی ضعیف وجود دارد که به لطف امنیت نرم‌افزاری و سخت‌افزاری بالای پیکسل ایکس ال به چشم نمی‌آید.

حامی غفاری: وان پلاس ۳ تی

به نظرم بازار گوشی‌های هوشمند دیگر اشباع‌ شده است و دستگاه جدیدی در حال حاضر وجود ندارد که بتواند کاربرها را به وجد بیاورد؛ ولی به نظر من وان پلاس ۳ یا ۳ تی بهترین گوشی سال ۲۰۱۶ است که در کنار قیمت مناسب، ارزش خرید بالایی دارد. کیفیت ساخت خوب، مشخصات فنی و سخت‌افزار قوی در کنار رابط نرم‌افزاری بسیار عالی، از جمله مواردی هستند که می‌توانند هر کسی را به خرید یک گوشی خوش‌قیمت و زیبا ترغیب کنند.

محسن کریمی: موتو زد فورس موتورولا و پی ۹ لایت هواوی

بدون شک اگر مشکلی که برای باتری گلکسی نوت ۷ به وجود آمد، اتفاق نمی‌افتاد؛ این گوشی بهترین و جذاب‌ترین مدل سال ۲۰۱۶ بود و یادآوری تجربه‌ی کار با این گوشی هنوز برای من شیرین هست. ولی در بین گوشی‌های حال حاضر بازار، به نظر من بهترین گوشی گران‌قیمت موتو Z Force موتورولا است که با طراحی بسیار زیبایی که دارد، چشم هر بیننده‌ای را خیره می‌کند و در بین گوشی‌های ارزان‌قیمت هم به نظر من P9 lite هواوی عملکرد روان و راضی‌کننده‌ای با توجه به رده قیمتی خود دارد.

آریا قهرمانیان: ال‌جی وی ۲۰

اجازه دهید با هم روراست باشیم؛ معیار اکثر ما در انتخاب و خرید گوشی هوشمند چیست؟  همه‌ی ما کم‌وبیش به دنبال یکی از پارامترهای دوربین، سخت‌افزار مناسب، وجود به‌روزترین سیستم عامل، قیمت مناسب، کیفیت، کارایی و زیبایی معقول هستیم، بنابراین محصولی که تمام این ویژگی‌ها را داشته باشد منتخب ما خواهد بود. قطعا ناکامی ال‌جی با G5، هشداری به‌موقع برای این غول کره‌ای بود تا قبل از پایان سال ۲۰۱۶ و با عرضه‌ی V20 بتواند همچنان خود را در میان مدعیان تراز اول گوشی‌های هوشمند نگاه دارد. به نظر من وی 20 در سال جاری معقول‌ترین انتخاب برای افرادی است که به دنبال بهترین‌ها هستند، اما نمی‌خواهند خیلی به جیب خود فشار بیاورند.

محمد طولابی: آیفون ۷ پلاس

شاید اگر محتمل‌ترین گزینه‌ها را بررسی کنیم، نهایتا اغلب ما به ۴ گوشی گلکسی اس ۷ اج، میت ۹، پیکسل ایکس ال و آیفون ۷ پلاس می‌رسیم. از نظر باتری، صفحه‌نمایش، خاص بودن طراحی و البته قیمت، تا این لحظه گلکسی اس ۷ اج از همه بهتر است. از نظر زیبایی رابط کاربری (به نظر من) و پشتیبانی نرم‌افزاری و سرعت سیستم‌عامل، قطعا آیفون از همه بهتر است. شاید A10 فیوژن هم بسیار قوی باشد، اما اینجا دیگر سرعت به معنای فرکانس پردازنده روی کاغذ نیست. بلکه ما در تجربه‌ی روزمره‌ی خود دیده‌ایم که آیفون از سایر گوشی‌های هوشمند توانمندتر است. گوشی‌های پیکسل ایکس ال و میت ۹ هم از برخی نظرها قابل توجه‌اند، اما در رقابت نهایی بین اس ۷ اج و آیفون ۷ پلاس، به دلیل برخی توانمندی‌های آیفون از جمله لمس سه‌بعدی و اسپیکر استریوی آن، نظر من با آیفون ۷ پلاس است. اگر فردی انتخاب گوشی هوشمندش را به من واگذار کند، نسخه‌ی مشکی براق آیفون ۷ پلاس را برایش خواهم خرید.

سعید میرزاپور: پیکسل گوگل

در سال ۲۰۱۶ شاهد تلفن‌های هوشمند بسیار زیادی بودیم که از رابط‌های کاربری و سیستم‌عامل‌های متفاوتی استفاده می‌کردند. اما در این بین همچون گذشته، سیستم عامل اندروید یکه‌تاز میدان بود. پلتفرمی که در حال حاضر بسیاری از کمپانی‌های مطرح دنیای تلفن‌های هوشمند پرچم‌دارانشان را به آن مجهز می‌کنند. گوگل توسعه‌دهنده‌ی اصلی اندروید است و امسال شاهد حضور مستقیم این شرکت در زمینه ساخت تلفن هوشمند بودیم. گوگل پیکسل محصولی خاص با تجربه‌ای شیرین به‌حساب می‌آید که شرکت تولیدکننده سعی کرده است در نخستین گام حضور مستقیم خود به‌عنوان تولیدکننده موبایل، محصولی عالی روانه بازار کند که تا حدودی زیادی نیز موفق شده است. گوگل پیکسل دستگاهی با اندروید خام و سخت‌افزار بسیار قدرتمند است. همین سخت‌افزار قدرتمند باعث شده است پیکسل سریع‌تر تلفن هوشمند اندرویدی باشد. دوربین این دستگاه تصاویر بسیار مناسبی شکار می‌کند و نکته دوست‌داشتنی آن نیز نبود برجستگی‌اش در بخش پشتی دستگاه است. کیفیت ساخت عالی، طراحی عجیب اما جالب (به‌خصوص رنگ نقره‌ای آن) و صفحه نمایش فوق‌العاده از ویژگی‌های اصلی این محصول هستند.

مهرداد عیسی‌لو: پیکسل گوگل

سال ۲۰۱۶، سال ورود گوگل به جمع سازندگان گوش‌های هوشمند بود. گوگل در نخستین تلاش خود، گوشی‌های هوشمند پیکسل را روانه‌ی بازار کرد؛ گوشی هوشمندی که حاصل کنار هم آمدن تجربه‌ی گوگل در زمینه‌ی توسعه‌ی نرم‌افزار و تجربه‌ی اچ‌تی‌سی در زمینه‌ی ساخت گوشی‌های هوشمندی با کیفیت ساخت بی‌نظیر است. این گوشی ضمن آنکه مجموعه‌ای از قدرتمند‌ترین و به‌روزترین قطعات سخت‌افزاری حال حاضر دنیا را در کالبد خود دارد، خالص‌ترین تجربه‌ی سیستم‌عامل دوست‌داشتنی اندروید را هم ارائه می‌دهد. گوگل این گوشی را به یکی از بهترین دوربین‌هایی مجهز کرده که تاکنون در یک گوشی هوشمند به‌کار رفته است؛ دوربینی که می‌تواند تصاویر بی‌نظیری را در شرایط مختلف ثبت کند. در کنار این موارد می‌توان به گوگل اسیستنت نیز اشاره کرد؛ دستیار دیجیتال جدید گوگل که با سیستم‌عامل اندروید ادغام شده است و حضور آن را می‌توان در جای‌جای این سیستم‌عامل حس کرد. اما از بین دو نسخه‌ی پیکسل و پیکسل ایکس‌ال، انتخاب من نسخه‌ی بزرگ‌تر این گوشی هوشمند خواهد بود؛ چرا که علاوه بر تجربه‌ی لذت‌بخش نمایشگر بزرگ، طول عمر باتری بهتری را نیز به‌واسطه‌ی داشتن باتری بزرگ‌تر به ارمغان می‌آورد.

محمدحسین جعفری: می‌میکس شیائومی

رقابت بین تولیدکننده‌های موبایل بسیار نزدیک شده است. شاید می‌توانستیم کامل‌ترین محصول سال گذشته را نوت ۷ بدانیم البته در صورتی که به مشکلات باتری برنمی‌خورد. اما در سال ۲۰۱۶ بین تمام گوشی‌هایی که از لحاظ سخت‌افزاری خیلی شبیه هم بودند، دوربین دوگانه داشتند و از بدنه‌ی فلزی بهره می‌بردند، از نظر من تنها دو محصول موتورولا موتو زد و شیائومی می میکس بودند که مجموعه‌ای از نوآوری‌های جدیدی را ارائه دادند که باید در سال‌های آینده شاهد استفاده‌ی آن‌ها در محصولات برندهای مختلف باشیم. ماژولار بودن و نمایشگر بدون حاشیه، قطعا جز فناوری‌هایی هستند که در آینده به‌وفور در صنعت موبایل خواهیم دید. به همین دلیل، به نظر من بهترین محصول حوزه‌ی موبایل در سال ۲۰۱۶ یکی از گوشی‌های موتورولا موتو زد و شیائومی می میکس است. بین این دو گوشی هوشمند، شیائومی می میکس با مجموعه‌ای از فناوری‌های نوین، طراحی فوق‌العاده و سخت‌افزار قدرتمند، خود را به‌عنوان محصولی خاص معرفی کرد. اگر در حال حاضر شخصی به دنبال گوشی هوشمندی خاص، با سخت‌افزار قدرتمند، طراحی خیره‌کننده و امکانات منحصربه‌فرد باشد، قطعا می میکس جواب قطعی خواهد بود. شیائومی می میکس شاید جز معدود محصولات حوزه فناوری باشد که در حال حاضر توانایی جلب توجه تمام اطرافیان خود را دارد.

مجتبی بوالحسنی: گلکسی اس‌ ۷ اج سامسونگ

گلکسی اس ۷ اج؛ چون هم از لحاظ طراحی و هم از دید نرم‌افزاری نبوغ و بلوغ سامسونگ را نشان می‌دهد و بدون تعصب نسبت به برند و با وجود رقبای خیلی خوب، گلکسی اس ۷ اج نسبت به تمام گوشی‌های رده بالا که غالب آن‌ها را تست کرده‌ام، از هر لحاظ بهتر بوده است.

مسعود توکلی: آیفون SE اپل

من مطلب «گوشی هوشمند مورد علاقه‌ی اعضای تحریریه‌ی زومیت در سال ۲۰۱۶» را به‌عنوان گوشی موردعلاقه‌ی خودم در سال ۲۰۱۶ می‌بینم؛ چرا که از طرفی تعریف «بهترین» کار سختی است و از طرف دیگر ممکن است گوشی هوشمند مورد علاقه‌ی شخص، لزوما بهترین گوشی سال نباشد.

من از یک اسمارت‌فون انتظار چندانی ندارم؛ چرا که ترجیح می‌دهم با دوربین DSLR عکاسی، با لپ‌تاپ یا پی‌سی وبگردی و با کنسول بازی کنم. شاید به همین دلیل باشد که هنوز از لومیا ۵۲۰ به‌عنوان تلفن همراه استفاده می‌کنم. از منظر کلی و برای اکثر افراد (اگر از بحث قیمت صرف نظر کنیم)، احتمالا گوگل پیکسل یا دیگر پرچم‌داران اندرویدی «بهترین» گوشی سال باشند؛ اما برای من، گوشی ۴ اینچی و زیبای اپل بهترین گوشی سال است.

ساحره چمنی: مجموعی از بهترین امکانات تمام گوشی‌های هوشمند!

اگرچه گوشی ال‌جی دست می‌گیرم که آن‌هم به دلیل رابط کاربری ساده‌ی آن است، اما همیشه چشمم برق رنگ زرد و طلایی آیفون‌های اپل را دنبال می‌کند. عاشق برندهای لوکس‌ام و اگر قرار باشد یک گوشی انتخاب کنم؛ ترجیح می‌دهم هر کامپوننت را از یک گوشی  بردارم و روی یک قاب بچسبانم؛ بنابراین اگر حق انتخاب داشته باشم، این کار را می‌کنم: قاب و دوربین آیفون را برمی‌دارم، رابط کاربری G5 ال‌جی و پردازنده و اندروید خالص پیکسل گوگل را جایگزین iOS اپل می‌کنم؛ پردازنده اسنپدراگون ۸۲۱ می‌میکس شیائومی را با نمایشگر لبه‌به‌لبه‌اش روی گوشی هوشمندم می‌چسبانم، طراحی ظریف S7 اج و رم ۶ گیگابایتی OnePlus 3T و باتری ۵ هزار میلی‌آمپر ساعتی Liquid Zest Plus ایسر را به عاریت می‌گیرم و احتمالا تا سال‌ها فکر تعویض گوشی به سرم نخواهد زد.

نادر امرایی: گلکسی اس ۷ سامسونگ

در سالی که اتفاقات بسیار زیادی در دنیای گوشی‌های هوشمند به وقوع پیوست، سامسونگ با گلکسی اس ۷ نشان داد از نظر طراحی و نرم‌افزار، به پختگی رسیده است. شاید گوگل با پیکسل در کسب این عنوان یکی از رقبای اصلی محسوب می‌شد؛ اما اولین گوشی گوگل با اینکه رقیب قابل احترامی محسوب می‌شود، نتوانست به‌صورت کلی برای من به بهترین گوشی سال تبدیل شود.

اس ۷ سامسونگ از لحاظ طراحی، قیمت، نرم‌افزار و به‌طور کل «گوشی تمام‌عیار بودن» از تمام محصولاتی که امسال عرضه شدند، بهتر بود و اگر سامسونگ بتواند فکری به حال بروزرسانی‌های نرم‌افزاری خود بکند، می‌تواند هر سال با عرضه هر گوشی سری گلکسی اس، برای من به‌ بهترین گوشی تبدیل شود وگرنه نسل‌های بعدی پیکسل می‌توانند به‌راحتی این عنوان را از آن خود کنند.

محسن وزیری: گلکسی اس ۷ سامسونگ

با وجود عرضه‌ی گوشی‌های بسیار هیجان‌انگیزی در سال ۲۰۱۶ مثل اولین گوشی گوگل و گوشی بدون حاشیه‌ی شیائومی، انتخاب من به‌عنوان بهترین گوشی هوشمند سال ۲۰۱۶ گلکسی اس ۷ سامسونگ است. اگر نوت ۷ را کنار بگذاریم، اس ۷ را باید کامل‌ترین گوشی سامسونگ تا به امروز دانست. از طراحی چشم‌نواز دستگاه گرفته تا دوربین عالی آن، از رابط کاربری بی‌غل‌وغش آن گرفته تا امکانات نرم‌افزاری اس ۷؛ همه و همه در قالب یک دستگاه کامل با قیمتی معقول گردآمده‌اند. با انتشار اندروید ۷ نوقا، اس ۷ جان تازه‌ای به خود خواهد گرفت و انتظار برای «شگفتی بزرگ بعدی» را راحت‌تر می‌کند. 

میعاد بافراست: پیکسل ایکس‌ال گوگل

اگر مشکلات گلکسی نوت ۷ دست و پای این گوشی را نمی‌بست، قطعا از دید من این فبلت بهترین گوشی هوشمند سال ۲۰۱۶ می‌شد. طراحی و سخت‌افزار عالی همگی قبل از قطع تولید نوت ۷، من را در میانه‌های سال متقاعد کرده بودند که فبلت سامسونگ بهترین گوشی هوشمند سال خواهد بود؛ با این حال پرچم‌دار نیمه دوم سامسونگ از صحنه کنار رفت. اما بعد از گلکسی نوت ۷ نوبت به پیکسل گوگل رسیده است تا من را بار دیگر هیجان‌زده کند.

پیکسل ایکس‌ال گوگل بدون شک از دید من بهترین گوشی اندرویدی است و آن تجربه‌ای که سال‌ها از سیستم‌عامل موبایل گوگل انتظار داشتم، در اختیار من قرار می‌دهد. البته سخت‌افزار قدرتمند و دوربین عالی نیز مزید بر علت‌ است تا پیکسل، کاملا من را برای تبدیل‌شدن به بهترین گوشی سال ۲۰۱۶ متقاعد کند. البته نباید می‌میکس شیائومی را از قلم بیندازم؛ چرا که با طراحی بدون حاشیه‌ی خود به‌شدت توجه من را به خود جلب و من را به گوشی‌های سال آینده امیدوار کرد. با این حال صرف‌نظر از قیمت، بدون شک بهترین گوشی هوشمند سال ۲۰۱۶، پیکسل ایکس‌ال گوگل است.

حسین خلیلی‌صفا: همان گوشی هوشمندی که در حال حاضر دارید!

پس از انقلاب گوشی‌های هوشمند در یک دهه‌ی اخیر، هر سال شاهد عرضه‌ی گوشی‌های هوشمند جدید با ایده‌های نو به بازار بودیم، اما در چند سال اخیر عملا جز بهبود در عملکرد و افزایش قدرت پردازشی که در حالت معمولی تفاوتی در روند استفاده از گوشی برای کاربران معمولی ندارد، شاهد نوآوری خاصی نبوده‌ایم. هرچند کمپانی‌ها محصولات جدید خود را با ادعای همراه شدن به ایده‌های خلاقانه رونمایی می‌کنند، اما تمام تلاش‌ها را می‌توان در صف فعالیت‌های بازاریابی خواند، چراکه بخش بزرگی از امکانات جدید، تفاوتی در تجربه‌ی به‌کارگیری گوشی ندارد؛ از این‌رو به اعتقاد من، در صورتی که گوشی هوشمندتان از نظر سخت‌افزاری یا عملکرد مشکلی ندارد، بهترین گوشی ۲۰۱۶، محصولی است که از آن استفاده می‌کنید، در غیر این صورت می‌توان گزینه‌های خوبی در میان محصولات چینی یافت که با قیمت پایین‌تر شانس تعویض محصول را پس از یک سال در اختیارتان قرار می‌دهند.

سیامک احدی: پیکسل گوگل

به نظر من بهترین گوشی امسال گوشی پیکسل گوگل بود. این گوشی طراحی خیلی زیبایی دارد و در عین حال به خاطر بهره‌گیری از اندروید خام با طراحی متریال تجربه کاربری بسیار خوبی ارائه می‌دهد. کیفیت عکاسی با آن عالی است و به دلیل بهره‌گیری از بدنه فلزی دوام بالایی دارد. به طور کلی به نظر من این گوشی بی‌نقص‌ترین گوشی اندرویدی است که تا به امروز ارائه شده و به‌سختی می‌توانم نقطه‌ضعفی در آن ببینم.

حمیدرضا مالکی: پیکسل گوگل

سال ۲۰۱۶ سال خوبی برای گوشی های هوشمند بود و شاهد گوشی‌های بسیار خوب و محبوبی همچون گلکسی اس ۷، شیائومی می میکس، آیفون ۷ و ... بودیم. اما در بین این گوشی‌ها که هرکدام را می توان یک موفقیت بزرگ برای شرکت های تولیدکننده دانست گوشی پیکسل ایکس‌ال گوگل بیشتر توجه من رو به خود جلب کرد. یک گوشی جذاب که علاوه بر سخت‌افزار بسیار قوی و اندروید خام، طراحی بسیار زیبایی هم داشت و به نوعی یکنواختی همیشگی گوشی‌های موبایل را از بین برد. به تمام این موارد سایز بسیار خوب ۵.۵ اینچی گوشی را نیز اضافه کنید که از نظر شخصی من بهترین و مناسب‌ترین اندازه برای یک گوشی موبایل است، نه آنقدر بزرگ که کار با یک دست با آن مشکل باشد و نه آنقدر کوچک که نتوان از کیفیت صفحه نمایش فوق العاده‌ی گوشی استفاده‌ی بهینه‌ای کرد. در مجموع گوشی‌های تولید شده در سال ۲۰۱۶ از هر نظر گوشی‌های بی‌نظیری محسوب می‌شوند، به طوری که اگر قصد خرید گوشی جدیدی داشته باشید انتخاب آسانی پیش رو نخواهید داشت. اما من در درجه‌ی اول به دلیل طراحی زیبا و متفاوت پیکسل، و در درجه‌ی دوم به دلیل اندروید خام و سخت‌افزار قوی آن ، این گوشی را به عنوان بهترین گوشی سال ۲۰۱۶ انتخاب می کنم.

مسعود یوسف‌نژاد: گلکسی اس ۷ سامسونگ

در سالی که آیفون‌ها چندان تغییری نکردند و قابلیت جذاب جدیدی برای من نداشتند؛ رقابت برای انتخاب بهترین گزینه از دیدگاه من بین اندرویدی‌ها خواهد بود. گوشی‌های اندرویدی جذاب زیادی در سال ۲۰۱۶ معرفی شدند، پیکسل گوگل با طراحی متفاوت، سخت‌افزار قدرتمند و اندروید خام شاید بیشتر از همه جذاب به نظر برسد و اگر بخواهم تمام جنبه‌ها به‌جز قیمت و طراحی ظاهری را کنار هم قرار دهم بهترین گزینه خواهد بود. اما گوشی که بیشتر از همه من را شوکه کرد، می میکس شیائومی بود که به لطف طراحی خارق‌العاده و کیفیت ساخت عالی، نظر هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند. با این حال دوربین متوسط این گوشی باعث می‌شود تا انتخاب اول من نباشد. گوشی جالب دیگری که زمان استفاده از آن حسابی لذت بردم، میت ۹ هواوی بود که آن هم کیفیت ساخت و طراحی جذابی و سخت‌افزار قدرتمندی دارد؛ اما به دلیل رابط کاربری اختصاصی هواوی نمی‌تواند انتخاب اول من باشد. من گلکسی اس ۷ را به‌عنوان بهترین گوشی سال ۲۰۱۶ می‌دانم؛ چرا که فکر می‌کنم مجموعه‌ی از امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری را در قالب محصولی با طراحی و کیفیت ساخت خوب در اختیار مشتری قرار می‌دهد و قیمت نسبتا معقولی نیز دارد. 

مهدی یوسف‌نژاد: گلکسی اس ۷ سامسونگ

در سال ۲۰۱۶ شاهد گوشی‌های پرچم‌دار زیادی بودیم که شاید می‌شد نوت ۷ سامسونگ را کامل‌ترین آن‌ها دانست؛ ولی با مشکلات متعددی که این گوشی داشت از میدان رقابت خارج شد. اپل که به ساخت گوشی‌های باکیفیت و البته اکوسیستم خوب معروف است، در سالی که گذشت در محصولاتش نوآوری چندانی نداشت و نسل جدید پرچم‌دارهایش تفاوت چندانی با نسل قبل نکرد؛ طوری که واقعا اگر شخصی از من راهنمایی بخواهد برای انتخاب بین آیفون ۷ و آیفون ۶ اس واقعا نمی‌توان ویژگی شاخصی برای انتخاب آیفون ۷ نام برد. به نظر من از بین گوشی‌هایی که در سال ۲۰۱۶ عرضه شد، گلکسی اس ۷ سامسونگ بهترین گوشی و بهترین انتخاب است. گلکسی اس ۷ نیاز کاربرهای مختلف را به‌راحتی برآورده می‌کند؛ دوربین خوب، طول عمر باتری مناسب، مقاومت در برابر نفوذ مایعات و گردوغبار، صفحه نمایش عالی و کیفیت ساخت مناسب و از همه مهم‌تر قیمت نسبتا مناسب در ایران، مواردی هستند که گلکسی اس ۷ را به بهترین گوشی سال ۲۰۱۶ تبدیل می‌کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات