گزارش مالی لنوو در سه ماهه سوم سال 2016: سود 157 میلیون دلاری از درآمد 11.2 میلیاردی

جمعه ۱۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
لنوو گزارش مالی مربوط به سه ماهه‌ی سوم ۲۰۱۶ را منتشر کرده که نشان از بازگشت به سوددهی برای لنوو دارد.
تبلیغات

کمپانی لنوو روز گذشته گزارش مالی مربوط به تابستان ۲۰۱۶ را منتشر کرد. کمپانی چینی لنوو را باید بزرگ‌ترین عرضه‌کننده‌ی رایانه‌های شخصی در جهان خواند که با انتشار گزارش مالی مربوط به فصل سوم ۲۰۱۶ به سوددهی بازگشته است. لنوو موفق شده تا نتایجی فراتر از پیش‌بینی تحلیل‌گران به دست بیاورد.

در سال‌های گذشته بازار رایانه‌های شخصی به دلیل انقلاب گوشی‌های هوشمند و عرضه‌ی محصولاتی نظیر انواع تبلت‌ها افول کرده است. لنوو با در اختیار داشتن بیش از ۲۱.۳ درصد از سهم بازار، بزرگ‌ترین عرضه کننده‌ی رایانه‌های شخصی در جهان است. البته بنابر گزارش IDC، فاصله‌ی لنوو و اچ‌پی پس از تکیه زدن لنوو به رتبه‌ی اول در سال ۲۰۱۳ به کمترین حد خود رسیده است.

یانگ یوانکیمگ، مدیر اجرایی و رئیس هیئت مدیره‌ی لنوو در این خصوص می‌گوید:

در کوتاه مدت وضعیت بازار کمی چالش برانگیز خواهد بود. لنوو در نظر دارد تا همچنان به عنوان بزرگ‌ترین عرضه کننده‌ی پی‌سی در بازار به فعالیت خود ادامه دهد، حال آنکه این کمپانی در زمینه‌ی تولید گجت‌های موبایل و تجهیزات مرتبط با دیتاسنتر نیز تلاش خود را به کار می‌گیرد.

در سه ماهه‌ی سوم ۲۰۱۶، لنوو موفق شده تا سود خود را به ۱۵۷ میلیون دلار افزایش دهد. لنوو تابستان سال ۲۰۱۵ میلادی را با ثبت ضرر ۷۱۴ میلیون دلاری به پایان رسانده بود، از این‌رو کسب سوود ۱۵۷ میلیون دلاری را باید پیشرفت قابل ملاحظه‌ای برای این کمپانی خواند. البته نتایج سال گذشته همراه با دخالت دادن هزینه‌های صرف شده برای تصاحب موتورولا بود.

با وجود رسیدن به سوددهی، درآمد لنوو قریب به ۱۱.۲ میلیارد دلار گزارش شده که در مقایسه با مدت مشابه سال پیش شاهد کاهش ۸ درصدی است. تحلیل‌گران پیش‌بینی کرده بودند که لنوو درآمدی ۱۱.۰۲ میلیارد دلاری را کسب کند.

طی فصل بهار و تابستان سال جاری که نیمه‌ی اول سال مالی لنوو را شامل می شود، این کمپانی موفق به کسب سود ۳۳۰ میلیون دلاری شده که در مقایسه با ضرر ۶۰۹ میلیون دلاری نیمه‌ی اول سال مالی گذشته نشان از بهبود اوضاع دارد، حال آنکه درآمد کسب شده در بهار و تابستان سال جاری با کاهشی ۷ درصدی در مقایسه با مدت مشابه سال پیش به ۲۱.۳ میلیارد دلار رسیده سات. لنوو اعلام کرده که درآمد این کمپانی با کاهشی ۸ درصدی در حوزه‌ی پی‌سی همراه بوده است. کاهش درآمد تنها محدود به پی‌سی نبوده و کسب و کار تولید موبایل و تجهیزات دیتاسنتر نیز به ترتیب شاهد کاهش ۱۰ و ۴ درصدی بوده‌اند.

یانگ در این خصوص می‌گوید:

لنوو در نظر دارد تا نسل جدید گجت‌های هوشمند را راهی بازار کند که از سرویس‌های ابری کاربردی بهره خواهند برد. لنوو در حال تحقیق روی حوزه‌هایی نظیر خانه‌های هوشمند، دفاتر هوشمند و سرویس‌های سلامتی هوشمند است.

عرضه‌ی پی‌سی‌ توسط لنوو با کاهشی ۳ درصدی همراه شده است که در مقایسه با کاهش عرضه‌ی ۴ درصدی میانگین بازار، نشان از عملکرد بهتر لنوو در مقایسه با مجموع تولیدکنندگان بازار دارد.

لنوو در حال انجام مذاکراتی با فوجیتسوی ژاپن برای تصاحب این کمپانی است که در حوزه‌ی تولید پی‌سی فعالیت می‌کند. تصاحب فوجیتسو این امکان را در اختیار چینی‌ها قرار می‌دهد تا جایگاه خود به عنوان بزرگ‌ترین عرضه کننده‌ی پی‌سی در جهان را بیش از پیش تثبیت کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات