ای ام دی مراسم New Horizon را برای نمایش قابلیت پردازنده‌های Zen برگزار می‌کند

چهارشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
به نظر‌ می‌رسد دوران جدیدی از رقابت اینتل با ای‌ا‌م‌دی آغاز خواهد شد، چراکه ای‌ام‌دی در نظر دارد مراسمی برای نمایش قابلیت‌های پردازنده‌های Zen در ماه دسامبر برگزار کند.
تبلیغات

AMD اعلام کرده است مراسمی با نام New Horizon برای نمایش قابلیت‌های جدید پردازنده‌های Zen در ماه دسامبر و در آستانه‌ی سال ۲۰۱۷ میلادی برگزار خواهد کرد. ای‌ام‌دی تابستان سال جاری میلادی مستنداتی منتشر کرد که نشان از قدرت پردازشی بالای پردازنده‌ی هشت هسته‌ای Zen این کمپانی در مقایسه با تراشه‌ی هشت هسته‌ای Broadwell-E اینتل داشت. بر اساس اطلاعات ارائه‌شده؛ صنعت بازی از اهمیت بالایی برای AMD برخوردار است و از این‌رو مجری مراسم آینده‌ی AMD، جف کِیلی، خبرنگار نام‌آشنای حوزه‌ی بازی‌های رایانه‌ای خواهد بود.

ای‌ام‌دی در دعوت‌نامه‌ی New Horizon توضیح داده است که در این مراسم، نگاهی عمیق به پردازنده‌های سری Zen کمپانی AMD انجام خواهد شد. همچنین افراد حاضر در این مراسم به‌عنوان کاربران عادی، می‌توانند با پردازنده‌های سری ذن کار کنند و با قابلیت‌ها و توانایی‌های این پردازنده‌ها از نزدیک آشنا شوند.

به نظر می‌رسد طی مراسم New Horizon شاهد رونمایی از پردازنده‌ی چهار هسته‌ای سری ذن خواهیم بود. اطلاعات تائید نشده حکایت از این دارند که ای‌ام‌دی در نظر دارد چهار پردازنده‌ی رده‌بالای ذن را از خانواده‌ی Summit Ridge سال آینده‌ی میلادی راهی بازار کند. دو پردازنده از مجموع چهار پردازنده‌ی مورد نظر، از وجود هشت هسته‌ی پردازشی به همراه مالتی تسکینگ هم‌زمان بهره خواهند برد. همچنین احتمالا دو پردازنده‌ی باقی‌مانده از این سری، شامل SR5 با ۶ هسته‌ی پردازشی و SR3 با چهار هسته‌ی پردازشی خواهند بود.

در صورت صحت شایعات؛ بزرگ‌ترین ویژگی پردازنده‌های جدید AMD را باید قیمت‌های باورنکردنی تعیین‌شده برای این محصولات برشمرد. یکی از پردازنده‌های رده‌بالای هشت هسته‌ای، ۵۰۰ دلار و نسخه‌ی ضعیف‌تر، برچسب قیمت ۳۵۰ دلاری روی خود خواهد دید. پردازنده‌ی ۶ هسته‌ای و ۴ هسته‌ای نیز به ترتیب ۲۵۰ و ۱۵۰ دلار قیمت خواهند داشت. برای درک قیمت‌های پایین در نظر گرفته‌شده برای پردازنده‌های AMD، بهتر است نگاهی به قیمت پردازنده‌های اینتل داشته باشیم؛ اینتل پردازنده‌ی چهار هسته‌ای Core i7-6700K را با قیمت ۳۲۰ دلار و ارزان‌ترین پردازنده‌ی ۶ هسته‌ای خود را با قیمت ۳۸۰ دلار به فروش می‌رساند.

قریب به یک دهه است که رقابتی بین AMD و Intel وجود ندارد و این موضوع به دلیل حضور بسیار ضعیف AMD در بازار است. اینتل در ماه می، پردازنده‌ی ۱۰ هسته‌ای Core i7-6950X خود را با قیمت ۱,۷۲۳ دلار رونمایی کرد که در صورت نزدیک بودن عملکرد پردازنده‌ی ذن AMD به این محصول، باید سال ۲۰۱۷ را شروع دوباره رقابت بین اینتل و اِی اِم دی بدانیم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات