هواوی میت 9 معرفی شد؛ دوربین دوگانه و پردازنده‌ کرین 960

پنج‌شنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۱
مطالعه 7 دقیقه
هواوی دقایقی پیش در شهر مونیخ پرچمداران میت 9 را با دوربین دوگانه و بدنه فلزی معرفی کرد.
تبلیغات

شرکت هواوی در جریان رویداد اختصاصی خود که در شهر مونیخ آلمان برگزار کرده است، از نسل جدید فبلت‌های سری میت خود با نام میت ۹ رونمایی کرد. 

هواوی میت 9

هواوی در گوشی‌ هوشمند جدید خود از بدنه‌ای فلزی استفاده کرده است، طراحی ظاهری میت ۹ مشابه نسل قبل این سری است، با این تفاوت که هواوی تصمیم گرفته است تا نسل جدید را به دوربین دوگانه مجهز کند. درگاه میکرو USB نیز جای خود را به نمونه‌ی USB نوع C داده است.

هواوی میت ۹ /huawei mate 9

نمایشگر گوشی Mate 9 از نوع IPS LCD بوده و دارای ابعاد ۵.۹ اینچ با محافظ شیشه‌ای 2.5D بوده و از رزولوشن Full HD بهره می‌برد. این موضوع به معنی تراکم پیکسل ۳۷۳ پیکسل بر هر اینچ خواهد بود که کاملا مناسب است و چشم قادر به تفکیک پیکسل‌ها در این نمایشگر نخواهد بود. طبق گفته‌ی هواوی، نمایشگر این گوشی کیفیت بسیار بالایی دارد و قادر است ۹۶ درصد از طیف رنگی را به نمایش درآورد. کنتراست ۱:۱۵۰۰ این نمایشگر نیز عملکرد عالی آن را در تمامی شرایط نوری محیط تضمین می‌کند. 

هواوی میت ۹ / huawei mate 9

همچنین نسبت خوب ابعاد نمایشگر به بدنه‌ی میت ۹، باعث شده است تا با وجود استفاده از نمایشگری با اندازه‌ی ۵.۹ اینچ، گوشی ابعاد کوچکتری از آیفون ۷ پلاس با نمایشگر ۵.۵ اینچی داشته باشد. سنسور اثر انگشت نیز مثل گذشته در پشت دستگاه قرار گرفته است. همچنین باید به وزن هواوی میت ۹ اشاره کرد که برابر با ۱۹۰ گرم دارد. 

هواوی میت ۹ /huawei mate 9

این شرکت چینی محصول جدید خود را به تراشه‌ی کرین ۹۶۰ مجهز کرده است. این تراشه‌ شامل چهار هسته‌ی پردازشی با معماری Cortex-A73 و فرکانس کاری ۲.۴ گیگاهرتز و چهار هسته‌ با معماری Cortex A53 و فرکانس ۱.۸ گیگاهرتز است، ضمن اینکه هسته‌های یاد شده را واحد پردازش گرافیکی Mali-G71 MP8 با فرکانس ۹۰۰ مگاهرتز همراهی می‌کند. هسته‌های قدرتمند Cortex-A73 و واحد گرافیکی هشت هسته‌ای Mali-G71 برای اولین بار در دنیای موبایل و در میت ۹ به کار گرفته خواهند شد. طبق اعلام هواوی، پردازنده‌ی جدید این گوشی ۱۵ درصد عملکرد بهینه‌تری دارد و همچنین پردازنده‌ی گرافیکی جدید به کار رفته، نسبت به نمونه‌ی به کار رفته در نسل پیشین ۱۸۰ درصد قدرت بیشتری به ارمغان می‌آورد. هواوی در خلال کنفرانس عملکرد پردازنده‌ی گرافیکی را با پردازنده‌‌های اسنپدراگون ۸۲۱، اگسینوس ۸۸۹۰ مقایسه کرده و برتری خود را نشان داد. البته هنوز مشخص نیست Mali-G71 MP8 در برابر A10 اپل چه عملکردی خواهد داشت. 

حافظه‌ی رم و حافظه‌ی داخلی در هواوی میت ۹ به ترتیب ۴ و ۶۴ گیگابایتی است. البته لازم به ذکر است که هواوی از حافظه‌ی بسیار سریع UFS 2.1 استفاده کرده است. 

هواوی میت ۹ /huawei mate 9

نسل جدید پرچمدار فبلت هواوی همانند P9 به دوربین دوگانه مجهز شده است. البته با این تفاوت که در این گوشی از دو سنسور  ۲۰ مگاپیکسلی مونوکروم و ۱۲ مگاپیکسلی RGB با لرزشگیر اپتیکال بهره می‌برد. دوربین میت ۹ از سیستم فوکوس هیبریدی بسیار پیشرفته‌ای بهره می‌برد؛ هواوی با همکاری لایکا از تمامی سیستم‌های فوکوس موجود در صنعت عکاسی به صورت همزمان استفاده کرده تا تجربه‌ی بی‌نظیری را برای کاربران به ارمغان بیاورد. فوکوس لیزری، سیستم تشخیص فوکوس فازی، فوکوس عمق و سیستم فوکوس تضادی به صورت همزمان در میت ۹ به کار گرفته شده‌اند.

هواوی میت ۹ / huawei mate 9

امکان ضبط کلیپ‌هایی با رزلوشن 4K‌ و کدک H.265 و فلش دوگانه از دیگر قابلیت‌های دوربین هواوی میت ۹ هستند. در بخش سلفی نیست از سنسور ۸ مگاپیکسلی با f/1.9 استفاده شده است تا عکس‌های بسیار باکیفیتی تولید شود. مدیر عامل لایکا در خلال مراسم رونمایی از میت ۹ از افزایش قابل توجه کیفیت تصاویر به خصوص در شرایط نوری کم را نسبت به نسل قبل خبر داد. قابلیت زوم هیبریدی سه برابری نیز در اختیار کاربران خواهد بود. 

هواوی میت ۹ /huawei mate 9

میت ۹ به آخرین نسخه از سیستم عامل اندروید ۷ نوقا با رابط کاربری EMUI 5.0 مخصوص هواوی مجهز شده است. هواوی تلاش زیادی برای بهینه‌ کردن رابط کاربری خود در کنار افزودن قابلیت‌های بیشتر به آن کرده است. این شرکت هم اکنون مدعی است که پیشرفته‌ترین رابط کاربری را در دنیای گوشی‌های هوشمند دارد. در نسخه‌ی جدید رابط کاربری هواوی، کاربران قادر خواهند بود در صورت نیاز از App Drawer نیز بهره ببرند.

Dual instant Messaging یکی دیگر از قابلیت‌های  EMUI 5.0 است. کاربران بدین طریق قادر خواهند بود با دو اکانت مختلف از شبکه‌های اجتماعی بهره ببرند. 

هواوی میت ۹ /huawei mate 9

هواوی در فبلت میت ۹ از باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی استفاده کرده است. ترکیب این حجم از باتری در کنار نمایشگر Full HD و پردازنده‌ی بهینه‌تر نسبت به نسل قبل، عمر باتری بهتری را نسبت به میت ۸ به ارمغان خواهد آورد (میت ۸ یکی از بهترین گوشی‌های هوشمند جهان در زمینه‌ی عمر باتری است). بزرگترین شرکت تولیدکننده‌ی گوشی‌های هوشمند چین اعلام کرده است که میت ۹ با استفاده‌ی متوسط به راحتی ۲ روز شارژدهی خواهد داشت. ۲۰ ساعت مکالمه تحت شبکه‌ی 4g یا ۲۰ ساعت پخش ویدیو از دیگر توانایی‌های میت ۹ در شارژدهی است. 

هواوی میت ۹ /huawei mate 9

کاربران نیازی به نگرانی در خصوص مدت زمان شارژ باتری دستگاه خود را نیز نخواهند داشت. زیرا هواوی شارژر با شدت جریان ۵ آمپری را به همراه گوشی عرضه می‌کند تا زمان شارژ را بیش از پیش کاهش دهد. لازم به ذکر است که اکثر شارژر‌های پرچمداران گوشی‌های هوشمند شدت جریانی برابر با ۲ آمپر دارند. طبق اعلام هواوی، میت ۹ به واسطه‌ی شارژر توانمند و مدیریت پیشرفته‌ی پردازنده‌‌ی خود که ولتاژ را به صورت هوشمند و پیاپی کنترل می‌کند، در مدت زمان ۳۰ دقیقه ۵۸ درصد شارژ می‌شود. 

هواوی میت ۹

هواوی همچنین در خلال کنفرانس به شرایط کارکرد خنک میت ۹ اشاره کرد و آن را در مقایسه با سامسونگ گلکسی اس ۷ اج بسیار خنک‌تر عنوان کرد. طبق ادعای این شرکت حداکثر دمای میت ۹ هنگام شارژ به ۳۴ درجه‌ی سانتیگراد می‌رسد در حالی که این پارامتر برای گلکسی اس ۷ اج برابر با ۴۰.۹ درجه سانتیگراد است.

میت ۹ میزبان دو سیم کارت نانو خواهد بود و چیپ ارتباطی توانمند Cat 12 امکان ارتباط دیتا با سرعت خارق‌العاده‌ی ۶۰۰ مگابیت بر ثانیه را فراهم می‌کند. سنسور اینفرارد نیز برای کنترل لوازم خانگی، در میت ۹ به کار رفته است. 

هواوی میت ۹ /huawei mate 9

کاور هوشمند، کیت مغناطیسی اتصال گوشی به داشبورد خودرو و کاور چرمی، برخی از لوازم جانبی معرفی شده برای میت ۹ هواوی هستند. 

هوای میت ۹ در رنگ‌های خاکستری، نقره‌ای، طلایی، قهوه‌ای و سفید عرضه می‌شود. این گوشی با قیمت ۶۹۹ یورو به فروش خواهد رسید.

هواوی میت ۹ /huawei mate 9

نظر شما در رابطه با فبلت پرچمدار جدید میت ۹ هواوی چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات