نسل بعدی آیپد اولین محصول اپل بدون دکمه هوم خواهد بود

دوشنبه ۸ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
از خیلی وقت پیش شایعه‌ی حذف دکمه هوم از روی محصولات اپل مطرح بوده است. امروز خبری منتشر شده که ادعا می‌کند نسل جدید آیپد اولین محصول اپل بدون دکمه هوم است.
تبلیغات

در حالی که تاکنون شایعات و گمانه‌زنی‌های زیادی پیرامون حذف دکمه هوم از محصولات اپل شنیده‌ایم، اما امروز وب‌سایت 9to5mac به نقل از گزارش Makotakara مدعی شده است که آیپد ۱۰.۹ اینچی بعدی اپل، اولین محصول این کمپانی بدون دکمه هوم خواهد بود. گفته می‌شود باوجود نمایشگر 10.9 اینچی، ابعاد این تبلت هم‌اندازه‌ی آیپد پرد ۹.۷ اینچی است که این موضوع به دلیل حذف دکمه فیزیکی هوم میسر می‌شود.

در عوض، اپل می‌تواند عملکردهای دکمه هوم (شامل تاچ‌آی‌دی) را در زیر نمایشگر تبلت خود ایجاد کند.

بر اساس این گزارش، قرار است آیپد بعدی اپل از حاشیه‌ی نمایشگر کمتر برخوردار شود و ممکن است این تصمیمات نقاط ضعفی چون ضخامت بیشتر را موجب شود. ماکوتاراکا مدعی شده است آیپد ۱۰.۹ اینچی اپل، ۷.۵ میلی‌متر ضخامت خواهد داشت که هم‌اندازه‌ی نسخه‌ی اصلی آیپد ایر در سال ۲۰۱۳ است. بی‌شک این تصمیمات به فضای کافی برای باتری آیپد و پشتیبانی از قلم اپل پنسل مربوط می‌شود.

در گزارش‌های قبلی (از جمله گزارش تحلیل‌گر مشهور مینگ چی‌کو) اعلام شده بود نسل جدید آیپد دارای نمایشگر ۱۰.۵ اینچی است. اما ماکوتاکارا سابقه‌ی درخشانی در افشاگری پیرامون محصولات اپل دارد و حالا مدعی است آیپد بعدی اپل به صفحه نمایش ۱۰.۹ اینچی مجهز خواهد شد. البته در ماه اکتبر، یک وب‌سایت ژاپنی نیز اعلام کرده بود آیپد جدید ۱۰.۱ اینچی است.

به هر حال حذف دکمه فیزیکی هوم اهمیت بیشتری دارد. انتظار می‌رود اپل نیمه‌ی اول سال ۲۰۱۷ میلادی از نسل جدید آیپد رونمایی کند و کاربران می‌توانند چند ماه پیش از معرفی رسمی آیفون 8، تغییرات آیپد را مشاهده کنند. اپل در آیفون 7 از دکمه هوم خازنی استفاده کرده بود که با وارد کردن فشار، حرکتی اتفاق نمی‌افتد، ولی ممکن است نسل جدید آیپد پا را فراتر بگذارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات