یکی از نمونه‌های اولیه‌ آیفون 8 نمایشگر خمیده دارد

دوشنبه ۸ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
گزارش وال‌استریت ژورنال حکایت از این دارد که اپل در حال ساخت نسخه‌ای از آیفون با نمایشگر خمیده است.
تبلیغات

در میان شایعات بی‌شمار مبنی بر تجهیز آیفون 8 به نمایشگر خمیده‌ی OLED، امروز وال‌استریت‌ ژورنال نیز با انتشار گزارشی بر این موضوع صحه گذاشت و مدعی شد ممکن است آیفون جدید در سال ۲۰۱۷ با نمایشگر خمیده عرضه شود.

به گزارش وال‌استریت ژورنال؛ اپل از شرکای خود خواسته است تولید پنل‌های OLED با ضخامت کم را سرعت ببخشندو «صفحات پیش‌نمونه‌ای با رزولوشن بالاتری نسبت به نمایشگر‌های سامسونگ» ارسال کنند. اما عبارت «رزولوشن بالاتر» کمی سؤال‌برانگیز است؛ چرا که رزولوشن نمایشگرهای خمیده‌ی سامسونگ، مانند آنچه در گوشی گلکسی اس 7 اج دیده بودیم، QHD یا ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسل است. آیا اپل در حال کار بر روی آیفون‌هایی با رزولوشن بسیار بالاتر است؟ متأسفانه در حال حاضر قادر به پاسخگویی این سؤال نیستیم؛ اما به‌‌طور حتم صحت داشتن این موضوع هیجان‌انگیز خواهد بود.

حداقل بخشی از پنل‌های خمیده‌ی OLED‌ آیفون توسط سامسونگ تأمین خواهد شد؛ اما این موضوع چندان مایه‌ی تعجب نیست؛ چرا که سامسونگ یکی از تأمین‌کنندگان اصلی قطعات برای اپل محسوب می‌شود. به‌عنوان مثال ماژول رم آیفون 7 را سامسونگ تولید می‌کند.

گفته می‌شود اپل در حال حاضر بیش از ۱۰ نمونه‌ی اولیه از نسل بعدی آیفون را توسعه داده است و نمونه‌‌ای با نمایشگر خمیده، تنها یکی از آن‌ها است؛ اما در نهایت ممکن است سال آینده، اپل دستگاهی با نمایشگر خمیده را روانه‌ی بازار نکند. در هر صورت ما امیدوار هستیم که این مدل در سال ۲۰۱۷ از راه برسد؛ چون با وجود آنکه آیفون یکی از دستگاه‌های بی‌نظیر موجود در بازار گوشی‌های هوشمند محسوب می‌شود، اما سال‌ها است که به یک تغییر بزرگ نیاز دارد.

چنانچه آیفون 8 با نمایشگر خمیده در سال ۲۰۱۷ روانه‌ی بازار شود، به‌احتمال زیاد کمی از نسخه‌های عادی گران‌قیمت‌تر خواهد بود؛ چرا که پنل‌های خمیده‌ی OLED نسبت به نمونه‌های مسطح IPS LCD قیمت بالاتری دارند. در حال حاضر مطمئن نیستیم نمایشگر خمیده متعلق به آیفون کوچک (۴.۷ اینچ) خواهد بود یا آن را در نسخه‌ی پلاس (۵.۵ اینچی) خواهیم دید؛ اما استفاده از آن در نسخه‌ی پلاس منطقی‌تر به نظر می‌رسد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات