شهر رسانه‌ ها و شبکه‌ های اجتماعی در ایران راه اندازی می‌شود

شنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
دبیر شورای عالی فضای مجازی به ایجاد شهر رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی با نام «مدیا سیتی» اشاره و این طرح را تشریح کرد.
تبلیغات

ابوالحسن فیروز آبادی با اشاره به راه‌اندازی شهر رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی با نام «مدیا سیتی»، این شهر را شتاب‌دهنده‌ای برای استارتاپ‌های حوزه‌‌ی رسانه و شبکه‌های اجتماعی دانست.

فیروزآبادی در مورد طرح «مدیا سیتی» توضیح داد:

هم‌اکنون مطالعات برای بررسی پتانسیل‌های موجود برای توسعه فناوری پیام‌رسان‌ها با ایجاد محیطی حمایتی در حال پیگیری است. بدین منظور منطقه اقتصادی پیام وابسته به وزارت ارتباطات در غرب تهران و پارک علم و فناوری پردیس در شرق تهران را برای ایجاد این شهر در نظر داریم. در این زمینه بازدیدهایی نیز از این دو منطقه انجام شده است.

دبیر شورای عالی فضای مجازی اعلام کرد:

ما در بررسی‌هایی که انجام می‌دهیم، مبحث توسعه‌ی تکنولوژی‌های اطلاعات و ارتباطات در کشور را مد نظر داریم که این توسعه باید با ایجاد قطب فضای مجازی در ایران شکل گیرد. هم‌اکنون در مورد طرح ایجاد شهر رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی در مرکز ملی فضای مجازی مطالعاتی صورت می‌گیرد.

او در مورد بررسی‌ محل ایجاد شهر رسانه‌ها و شبکه‌های مجازی در ایران گفت:

در بازدیدی که از پارک علم و فناوری ایران داشتیم، به این مورد پی بردیم که ظرفیت این پارک تکمیل شده و قرار است آنجا را توسعه بدهیم و زمینی در کنار این پارک برای اجرای «مدیا سیتی» احداث کنیم. البته در غرب تهران نیز فرودگاه پیام و منطقه ویژه اقتصادی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات جای مناسبی برای راه‌اندازی شهر رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی خواهد بود.

فیروز آبادی بیان کرد:

جای یک «مدیا سیتی» یا یک شهرک رسانه‌های اجتماعی در کشورمان خالی است. فضا باید طوری باشد که همه نوع رسانه‌ها اعم از اجتماعی و جمعی بتوانند در یک منطقه حضور داشته باشند و تبادل اطلاعات کنند تا در نهایت شاهد شکل‌گیری نظام تبلیغاتی و زنجیره ارزش آن‌ها باشیم. ضمن اینکه باید توجه داشت در کشور، شهرک‌های فناوری بسیاری وجود دارد که در مورد فضای مجازی این‌گونه نبوده و قطب مخصوص فضای مجازی در کشور دایر نیست.

دبیر شورای عالی فضای مجازی در مورد اهمیت این طرح افزود:

این طرح با توجه به درجه اهمیت آن، نیازمند سیاست‌گذاری شورای عالی فضای مجازی است که ما پس از آماده شدن طرح اولیه، آن را برای تصویب و بررسی به شورای عالی فضای مجازی خواهیم برد.

او منطقه اقتصادی پیام را برای اجرای طرح «مدیا سیتی» مناسب‌تر دانست و توضیح داد:

منطقه پیام با توجه به موقعیت جغرافیایی که دارد، برای ایجاد شهر رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی مناسب‌تر است. زیرا قطب فضای مجازی باید در نزدیکی پایتخت بوده و فرودگاه در آن وجود داشته باشد تا رفت‌وآمدها در آن آسان شود. هر دو موردی که بیان شد در منطقه اقتصادی پیام وجود دارد.

به گفته دبیر شورای عالی فضای مجازی، «مدیا سیتی» از طرح «سیلیکون ولی ایرانی» که توسط معاونت علمی و فناوری رئیس‌جمهوری اعلام شده، تکمیل‌تر و فراتر است؛ زیرا در «مدیا سیتی» علاوه نگاه فناورانه موجود در «سیلیکون ولی ایرانی»، نگاه فضامحور نیز موجود خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات