گوشی ZUK Edge با صفحه نمایش بدون حاشیه به زودی معرفی می شود

جمعه ۲۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
کمپانی ZUK که زیر پرچم لنوو فعالیت می‌کند، قصد دارد به زودی از پرچمدار جدید خود به نام Edge رونمایی کند.
تبلیغات

کمپانی زوک -که زیر نظر لنوو فعالیت می‌کند- با ۲۱۹ دلار، یکی از ارزان‌ترین گوشی‌های مجهز به پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۲۰ را به نام ZUK Z2 روانه‌ی بازار کرد. کمی بعد نسخه‌ی قوی‌تر این گوشی به نام ZUK Z2 Pro با ۶ گیگابایت رم به سبد محصولات زوک اضافه شد. حالا خبر می‌رسد این کمپانی نوظهور چینی قصد دارد پرچم‌دار جدید را به نام زوک اج معرفی کند.

چانگ چنگ، مدیر زوک، تصویری (تصویر اصلی مطلب) منتشر کرده است که به‌خوبی نام ZUK Edge در آن دیده می‌شود. این تصویر وجود چنین محصولی را تائید می‌کند؛ اما چانگ در مورد جزئیاتی چون زمان معرفی یا دیگر مشخصات گوشی اج صحبتی نکرده است. در تصویر می‌توان دو رنگ سفید و سیاه را مشاهده کرد که به رنگ‌بندی احتمالی این گوشی اشاره دارد.

زمان انتشار این تصویر از این جهت اهمیت دارد که چند روز قبل گوشی جدید زوک توانسته بود تأییدیه تنا را دریافت کند. البته به نظر می‌رسد مدلی که با نام ZUK Z2151 توانسته تأییدیه تنا را دریافت کند، به نمایشگر منحنی مجهز نیست؛ اما سؤال مهم این است که کلمه‌ی Edge به چه معنا است؟ شاید قرار است با محصولی کاملا متفاوت روبرو باشیم و شاید اج تنها نسخه‌ای از پرچم‌داران جدید زوک است که نمایشگر آن استفاده از کلمه اج را توجیه می‌کند.

اما در تصویری که به‌تازگی منتشر شده است، می‌بینیم خبری از نمایشگر با لبه‌های خمیده نیست و ممکن است استفاده از کلمه‌ی اج به نمایشگر بدون حاشیه یا Edge-to-Edge اشاره داشته باشد. اما بر اساس تصویر زیر، باز هم نمی‌توان نمایشگر زوک اج را کاملا بدون حاشیه دانست و نوار سیاه‌رنگی که دور حاشیه‌ی صفحه نمایش دیده می‌شود، کمی سؤال‌برانگیز است.

علاوه بر این می‌توان در تصویر کلید هوم گوشی زوک اج را مشاهده کرد که اندازه‌ی آن کمی بزرگ‌تر از نمونه‌های مشابه است.

بر اساس آنچه از وب‌سایت تنا به دست آمده، گوشی زوک اج به یک پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۲۱، رم ۴ گیگابایتی، ۳۲ یا ۶۴ گیگابایت حافظه‌ی داخلی، نمایشگر ۵.۵ اینچی با رزولوشن فول اچ‌دی، دوربین اصلی ۱۳ مگاپیکسل و دوربین جلوی ۸ مگاپیکسل مجهز شده است.

همان‌طور که مشاهده می‌کنید؛ سخت‌افزار در نظر گرفته‌شده برای گوشی زوک اج، مشابه آن چیزی است که در محصولاتی چون وان‌پلاس 3 تی، گوگل پیکسل ایکس‌ال و شیائومی می 5 اس پلاس می‌بینیم.

اما هنوز مشخص نیست آیا مشخصاتی که از طرف تنا درباره‌ی گوشی جدید زوک منتشر شده مربوط به زوک اج باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات