ویوو ایکس پلی 6 معرفی شد؛ دوربین دوگانه و نمایشگر با لبه های خمیده

چهارشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
کمپانی چینی ویوو امروز نسل جدید گوشی‌ هوشمند پرچم‌دار خود را با نام XPlay 6 رونمایی کرد.
تبلیغات

کمپانی چینی ویوو ساعاتی پیش نسل جدید گوشی هوشمند پرچم‌دار خود را با نام ایکس پلی ۶ رونمایی کرد. این گوشی هوشمند از وجود نمایشگر ۵.۴۶ اینچی با رزولوشن 2K و لبه‌های خمیده بهره می‌برد. ویوو در این گوشی از وجود اسنپدراگون ۸۲۰ بهره برده است که با توجه به نزدیک بودن عرضه‌ی گوشی‌های هوشمند مبتنی بر نسل بعدی تراشه‌ی اسنپدراگون یا همان اسنپدراگون ۸۲۱، کمی تعجب‌برانگیز است.  از جمله‌ی مشخصات فنی دیگر این گوشی هوشمند باید به حافظه‌ی رم ۶ گیگابایتی در کنار باتری با ظرفیت ۴۰۸۰ میلی‌آمپر ساعت و همچنین حافظه‌ی داخلی ۱۲۸ گیگابایتی اشاره کرد. بر اساس اطلاعات ارائه‌شده توسط ویوو، ضخامت این گوشی هوشمند تنها ۵.۲ میلی‌متر است.

ویوو ایکس پلی 6

ویوو برای دوربین اصلی و سلفی ایکس پلی ۶ سنسور‌های بسیار قدرتمندی در نظر گرفته است. در پشت این گوشی هوشمند از سنسور ۱۲ مگاپیکسلی IMX362 سونی استفاده شده که در کنار آن یک سنسور ۵ مگاپیکسلی دیگر نیز قرار دارد، از این‌رو ایکس پلی ۶ را باید مجهز به دوربین دوگانه بدانیم. چینی‌ها برای بهبود عملکرد دوربین از یک لرزش‌گیر اپتیکال چهار جهته استفاده کرده‌اند و دیافراگم لنز مورداستفاده نیز f/1.7 است. با توجه به اندازه‌ی ۱.۲ میکرونی هر سنسور، این دوربین قادر است در محیط‌های کم‌نور عملکرد قابل قبولی از خود به نمایش بگذارد. ویوو ایکس پلی ۶ قادر است در کمتر از ۰.۰۳ ثانیه فوکوس کند. سنسور دوم ۵ مگاپیکسلی برای دریافت اطلاعات عمق تصویر مورد استفاده قرار می‌گیرد. ویوو در دوربین جلوی گوشی از یک سنسور ۱۶ مگاپیکسلی استفاده کرده است.

ویوو ایکس پلی 6

ایکس پلی ۶ از نظر به‌کارگیری صدای Hi-Fi تفاوتی با نسل‌های پیشین ندارد. این گوشی همراه با تراشه‌ی صوتی ES9038 + 3xOPA1622 همراه شده تا صدایی شفاف و باکیفیت در اختیار کاربران قرار دهد. بدنه‌ی فلزی، پشتیبانی از دو سیم‌کارت و همچنین رابط کاربری Funtouch 3.0 OS از دیگر ویژگی‌های این گوشی هوشمند است.

ویوو ایکس پلی 6

ایکس پلی ۶ از ۱۲ دسامبر سال جاری میلادی با قیمت ۶۵۵ دلار راهی بازار خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات