آلفارومئو استلویو معرفی شد

چهارشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
بعد از مدت‌ها انتظار SUV آلفارومئو با نام استلویو (Stelvio) به صورت رسمی در نمایشگاه خودروی لس‌آنجلس معرفی شد.
تبلیغات

همان‌طور که در این عکس‌ها مشاهده می‌کنید، کراس‌اوور جدید کارخانه‌ی ایتالیایی آلفارومئو همانند سدان جیولیا بر پایه‌ی پلتفرم جیورجیو ساخته‌ شده‌ است.

آلفارومئو استلویو / alfa romeo Stelvio

آلفارومئو استلویو همانند مدل جیولیا کوادریفولیو (Giulia Quadrifoglio) از پیشرانه‌ی ۲.۹ لیتری توربوشارژ دوقلوی ۶ سیلندر بهره می‌برد و توان ۵۰۵ اسب بخار و گشتاور ۴۴۳ پوند-فوت تولید می‌کند. شتاب صفر تا صد این خودرو تنها ۳.۹ ثانیه است و قابلیت رسیدن به سرعت ۲۸۴ کیلومتر بر ساعت را دارد. آن چیزی که باعث خاص بودن این خودرو شده است، سامانه‌ی چهار چرخ محرک دارای سیستم برداربندی‌ گشتاوری است که موجب هندلینگ عالی در هر شرایطی می‌شود. استلویو مجهز به جعبه‌دنده‌ی ۸ سرعته با زمان تعویض تنها ۱۰۰ میلی‌ثانیه است.

آلفارومئو استلویو / alfa romeo Stelvio

بر پایه‌ی نوع عملکرد، این مدل در دو نسخه پایه (base) و Ti عرضه می‌شود. هر دوی این مدل‌ها دارای پیشرانه‌ی ۲ لیتری توربوشارژ ۴ سیلندر هستند که به ترتیب توان و گشتاور ۲۸۰ اسب بخار و ۳۰۶ پوند-فوت تولید می‌کند و ماکزیمم سرعت آن به ۲۳۱ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. همانند پیشرانه‌ی مدل کوادریفولیو، پیشرانه‌ی ۲ لیتری به جعبه‌دنده‌ی ۸ سرعته و سامانه‌ی چهار چرخ محرک مجهز است.

آلفارومئو استلویو / alfa romeo Stelvio

آلفارومئو مجهز به کنترلر شاسی و حالت رانندگی DNA است که مقدار توانی که به هر چرخ می‌رسد را تنظیم می‌کند. همچنین مجهز به ۳ حالت اصلی رانندگی معمولی، دینامیک و رانندگی با بازدهی بالا است.

از دیدگاه ظاهری، آلفارومئو استلویو دقیقا همان چیزی بود که انتظار می‌رفت و طراحی آن از مدل جیولیا الهام گرفته شده است. همان چراغ‌های جلوی کشیده و جلوپنجره‌ی سنتی و مثلثی شکل این برند در نمای جلوی این خودرو مشاهده می‌شود. برخلاف مدل جیولیا، چندین خروجی هوا در بخش عقب این خودرو مشاهده می‌شود.

آلفارومئو استلویو / alfa romeo Stelvio

بخش کشیده‌ی جلوی خودرو، انحناهای گل‌گیر عقب، اسپویلر سقفی، دیفیوزرهای عقب و اگزوزهای چهارگانه از جمله موارد برجسته در طراحی استلویو است.

آلفارومئو استلویو / alfa romeo Stelvio

فضای داخلی استلویو شباهت بسیاری به مدل جیولیا دارد و شامل نمایشگر لمسی ۶.۵ اینچی (سایز ۸.۸ اینچی نیز قابل سفارش است)، سیستم صوتی هارمن کاردن با ۱۴ بلندگو و آپشن‌های ایمنی خودرو همانند کروز کنترل تطبیقی، هشدار نقطه‌ی کور، هشدار برخورد از جلو، هشدار خروج از خطوط مسیر و حسگر‌های پارک جلو است.

آلفارومئو استلویو در اواسط سال آینده در ایالات متحده عرضه خواهد شد.

تمام مطالب مرتبط با نمایشگاه را در صفحه‌ی اختصاصی نمایشگاه خودرو لس‌آنجلس ۲۰۱۶ مطالعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات