DJI پهپاد جدید اینسپایر 2 را معرفی کرد

چهارشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
شرکت نام‌آشنای DJI پهپاد جدید Inspire 2 را رسما معرفی کرد. این محصول اولین پهپاد شرکت یادشده است که از دو دوربین بهره می‌برد.
تبلیغات

DJI در بازار پهپاد‌ها یکی از برندهای بسیار محبوب است و میزان نفوذ این کمپانی در بازار یادشده به وضوح نشان می‌دهد که در بخش پهپادهای تجاری -که توسط افراد حرفه‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرند- در رتبه‌ی نخست قرار دارد. این شرکت در سال ۲۰۱۴ نسلی از پهپاد Inspire 1 را رونمایی و اعلام کرد که این محصول پلی است بین سرگرمی و ساخت فیلم‌های هالیوودی. نسل اول پهپاد اینسپایر گران‌قیمت بود اما نه آن‌قدر که افراد عادی هرگز نتوانند آن را خریداری کنند. در ادامه‌ی مطلب با زومیت همراه باشید.

شرکت مذکور هم‌اکنون چندین مدل پهپاد قدرتمند به بازار عرضه کرده که می‌توانید آن‌ها را با قیمتی کم‌تر از قیمت اینسپایر خریداری کنید. ماویک‌پرو و فانتوم ۴ پرو از جمله جدیدترین مدل‌های معرفی‌شده توسط DJI محسوب می‌شوند که هر دو از پهپادهای قدرتمند بوده و می‌توان از آن‌ها در ساخت فیلم‌های سطح بالا استفاده کرد. اما نهایتا امروز شاهد معرفی اینسپایر ۲ از جانب DJI بودیم که در واقع یک پهپاد بسیار رده‌بالا برای فیلم‌سازان حرفه‌ای است.

inspire 2

Inspire 2 نسبت به نسل قبلی خود مقاوم‌تر و قدرتمندتر است. این محصول بدنه‌ای از جنس منیزیوم-آلومینیوم دارد و بنا به اعلام DJI این بدنه‌ی جدید باعث می‌شود تا علاوه بر کاهش وزن، مقاومت دستگاه نیز بالا رود. حداکثر سرعت این پهپاد از ۸۰.۴ کیلومتر بر ساعت (۵۰ مایل بر ساعت) به ۱۰۷.۸ کیلومتر بر ساعت (۶۷ مایل بر ساعت) رسیده و به لطف باتری‌های جدید، مدت پرواز نیز از ۱۸ دقیقه به ۲۵ دقیقه ارتقا یافته است. همچنین می‌توانید اینسپایر ۲ را تا ارتفاع نسبتا زیادی بالا ببرید. در واقع حداکثر ارتفاع اعلام‌شده برای این محصول تقریبا ۵۰۰۰ متر است. سیستم گرم‌کننده‌ی خودکار این محصول باعث می‌شود تا بتوان از آن در شرایطی که دمای هوا پایین است به راحتی استفاده کرد.

جالب است بدانید که Inspire 2 اولین پهپاد کمپانی DJI به شمار می‌رود که مجهز به دو دوربین است. مثل همیشه یک دوربین اصلی برای فیلم‌برداری در این پهپاد تعبیه شده که می‌توان آن را در سه جهت مختلف چرخاند. اینسپایر ۲ دقیقا مثل مدل قبلی خود مجهز به پایه‌های بالارونده است و این یعنی در حین پرواز می‌توان پایه‌های آن را بالا و پایین کرد و به همین دلیل در نمای دوربین خبری از پره‌ها و بدنه‌ی دستگاه نخواهد بود که همین مورد یک قابلیت بسیار خوب و کاربردی برای فیلم‌سازان است. علاوه بر این امکان چرخش آزادانه‌ و ۳۶۰ درجه‌ی دوربین اصلی نیز وجود دارد؛ اما دوربین دوم از نوع دومحوره بوده و در بخش جلویی پهپاد جای گرفته است تا شخص هدایت‌کننده بتواند از طریق آن همیشه نمای جلو را در دیدرس داشته باشد. این سیستم به نحوی طراحی شده تا دو اپراتور بتوانند به‌راحتی با دستگاه کار کنند؛ یک نفر پهپاد را هدایت می‌کند و شخص دوم نمای دوربین اصلی را با توجه به نیاز خود تغییر می‌دهد.

inspire 2

اگر قصد دارید به تنهایی عملیات پرواز را انجام دهید، اینسپایر ۲ می‌تواند با قابلیت‌هایی مثل بهره بردن از دید رایانه‌ای و ناوبری مستقل خودکار، در این زمینه به شما کمک کند. دقیقا مثل فانتوم ۴ و ماویک پرو، در پهپاد اینسپایر ۲ نیز سنسورهایی قرار داده شده که به این محصول اجازه می‌دهد موانع اطراف را شناسایی و از برخورد با آن‌ها اجتناب کند. سنسورهای دید در بخش جلو و پشتی پهپاد جای گرفته‌اند و سنسور مادون قرمز هم در بالای دستگاه تعبیه شده است. افزون بر آنچه گفته شد، اینسپایر ۲ از سیستم ردیابی خودکار سوژه نیز بهره می‌برد. بنابراین می‌توانید دوربین را روی سوژه‌ای خاص متمرکز کنید و سپس پهپاد به صورت خودکار آن را دنبال خواهد کرد.

شرکت DJI همچنین سیستم پردازش تصویر جدیدی برای اینسپایر ۲ طراحی کرده تا بتواند نظر فیلم‌سازان حرفه‌ای را جلب کند. این سیستم CineCore 2.0 نام گرفته و می‌توان با استفاده از آن ویدیوهای با کیفیت ۵.۲k را با نرخ ۴.۲ گیگابایت بر ثانیه به ثبت رساند. علاوه بر این، Inspire 2 مجهز به هارد SSD شده تا بتواند فرآیند پردازش داده‌ها را بهتر انجام دهد. شما می‌توانید این محصول را با دوربین‌های جدید Zenmuse X4S یا X5S خریداری کنید. مدل دوم از سنسور مایکرو ۴/۳ بهره می‌برد و از ۱۰ لنز مختلف از جمله لنزهای بزرگ‌نمایی، پشتیبانی می‌کند. از جمله قابلیت‌های دیگر اینسپایر ۲ که برای فیلم‌سازان اهمیت زیادی دارد، پشتیبانی از سیستم فشرده‌سازی فرمت‌های ویدیویی مثل CinemaDNG و ProRes اپل است. همچنین عکاسان می‌توانند از فرمت DNG RAW به منظور ثبت عکس‌های ۳۰ مگاپیکسلی بهره ببرند. البته مثل همیشه این پهپاد می‌تواند تصویر و ویدیو را به صورت زنده و با کیفیت بالا استریم کند.

قیمت اینسپایر ۲ از ۲۹۹۹ دلار شروع می‌شود که البته برای مشتریان عادی چندان مناسب نیست. اما با توجه به سرعت بالایی این پهپاد، قیمت تعیین‌شده برای آن معقول به نظر می‌رسد. حال باید منتظر بمانیم تا ببینیم جامعه‌ی فیلم‌سازان حرفه‌ای چگونه از پهپاد جدید DJI استقبال خواهند کرد.

نظر شما در مورد این محصول چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات