آئودی تقلب در آلایندگی جعبه دنده های خودکار خود را تأیید کرد

جمعه ۲۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
گزارش‌های اخیر حاکی از یک ویژگی فریب‌دهندهی دیگر در خودروهای زیرمجموعه فولکس‌واگن است.
تبلیغات

بر اساس گزارش رویترز، آئودی اذعان کرده است که نرم‌افزار استفاده‌شده در جعبه‌دنده‌های اتوماتیکش می‌تواند میزان آلایندگی اندازه‌گیری شده حین آزمون را تغییر دهد.

 اوایل تابستان امسال، مقامات اداره‌ی آب‌وهوای شهر کالیفرنیا از کشف یک ابزار فریب‌دهنده در جعبه‌دنده‌ی اتوماتیک یک خودروی قدیمی‌تر آئودی خبر دادند. در گزارش این‌طور آمده است که ابزار مذکور، بر اساس زاویه‌ی قرارگیری فرمان خودرو فعال می‌شود و در اروپا در هر دو مدل بنزینی و دیزلی آئودی به فروش رسیده است.

با استناد به مدارک موجود از کمپانی فولکس‌واگن؛ خبرگزاری Sueddeutsche Zeitung گزارش داده است که تحت شرایط آزمون، نرم‌افزار به جعبه‌دنده دستور می‌دهد با سرعت بیش‌تری عمل تعویض دنده را انجام دهد تا میزان آلایندگی پایین‌تری ثبت شود.

در پاسخ به گزارش Sueddeutsche Zeitung، فولکس‌واگن به رویترز اظهار داشت:

در حین آزمون برنامه‌ی تعویض دنده‌ی تطبیق یافته می‌تواند منجر به نتایج نادرست شود. آئودی پیش‌زمینه‌های فنی برنامه‌ی تعویض دنده‌ی تطبیق یافته را به مسئولین اتحادیه‌ی وسایل نقلیه‌ی موتوری KBA توضیح داده و همچنین اطلاعات فنی آن را نیز در دسترس قرار داده است.

 فولکس‌واگن هنوز در حال ادامه‌ی مذاکرات خود با اتحادیه‌ی حمل‌ونقل آلمان است.

برای کاهش نیاز به تعویض دنده‌ی اغلب غیرضروری، سیستم‌های کنترلی انتقال قدرت ایجاد شده‌اند تا با بهبود در عملکرد خودرو، کاهش مصرف سوخت را نیز به ارمغان آورند. فولکس‌واگن می‌افزاید:

در استفاده‌ی معمولی، این سیستم‌های تطبیق یافته با تنظیم نقاط تعویض دنده در بهترین زمان و وضعیت رانندگی به کمک راننده می‌آیند.

این ویژگی جدید باعث به وجود آمدن مشکلاتی در آزمون‌های اندازه‌گیری آلایندگی برای آئودی شده است. فولکس‌واگن تغییراتی برای خودروهای با پیشرانه‌ی ۳ لیتری دیزل ارائه کرده؛ اما هنوز موفق به ارائه‌ی راه‌حلی برای پیشرانه‌های ۲ لیتری دیزلی خود نشده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات