گوگل ابزار ویرایش عمومی اطلاعات گوگل مپ را از دسترس خارج می‌کند

سه‌شنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
گوگل، ابزار مپ میکر را از دسترس عموم خارج خواهد کرد و امکان ارائه اطلاعات مکانی و ویرایش آن‌ها را به اپلیکیشن گوگل مپ خواهد افزود.
تبلیغات

گوگل اعلام کرد ابزار مپ میکر (Map Maker) را -که امکان ویرایش اطلاعات و پیشنهاد تغییرات در گوگل مپ را فراهم می‌آورد- در ماه مارس ۲۰۱۷ از دسترس خارج خواهد کرد و به‌جای آن همین ویژگی ویرایشی به اپلیکیشن گوگل‌ مپ اصلی به‌عنوان بخشی از برنامه راهنمای مکانی (Local Guides program) این شرکت افزوده خواهد شد. در این برنامه برای بهبود اطلاعات نقشه‌برداری اماکن، امکان دسترسی به ویژگی‌های بتا وجود خواهد داشت و دسترسی به گوگل درایو (Google Drive) نیز امکان‌پذیر می‌شود. 

مپ‌ میکر ابتدا در سال ۲۰۰۸ به عنوان راهی برای جمع‌آوری اطلاعات آن دسته از مناطق روستایی به کار رفت، که مجموعه ابزارهای گوگل به‌تنهایی در به دست آوردن اطلاعات مربوط به آن‌ها ناتوان بودند. با گذشت زمان، جامعه ویرایشگران و مدیران مپ‌ میکر که وظیفه نظارت و تصویب تغییرات اعمال‌شده روی اطلاعات عمومی در گوگل‌ مپ را بر عهده داشتند، به گروهی از میلیون‌ها کاربر تبدیل شد. بعضی از فعالیت‌های این کاربران ریشه در مپ‌ میکر داشت. در نهایت قابلیت‌های جدیدی در نسخه عمومی گوگل‌ مپ قرار داده شد که شامل امکان اضافه کردن اماکن جدید و توصیف اماکن موجود با ارائه اطلاعات بیشتر بود.

البته جامعه کاربران مپ‌ میکر پیامدهای بدی نیز با خود به دنبال داشت که  مهم‌ترین آن در سال گذشته اتفاق افتاد. در آن زمان یکی از کاربران مپ‌میکر، ربات اندرویدی را کشید که مشغول تحقیر شدید لوگوی اپل بود. این امر باعث شد که گوگل، ابزار مپ‌ میکر را به صورت موقت از دسترس خارج کرده و شیوه‌های کاربری خود را بازنگری و تعدیل کند. اکنون با اتکا به برنامه جدید گوگل برای اهدای هدیه در ازای پیشنهاد اطلاعات ویرایشی راهنمای مکانی -که به جای دسترسی آزاد همگان برای ارسال اطلاعات ویرایشی در نظر گرفته شده- تیم گوگل‌ مپ امیدوار است چشم‌انداز مثبتی از بررسی‌های مفید و کسب اطلاعاتی که کاربران فراهم می‌آورند در پیش روی خود داشته باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات