تماشا کنید: اولین ویدئو از ساعت هوشمند مونریکر نوکیا

یک‌شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
برای اولین بار ویدئویی از عملکرد واقعی ساعت هوشمند کنسل شده‌ی نوکیا، مونریکر (Moonraker)، که قرار بود تحت برند لومیا به بازار عرضه شود، منتشر شده است.
تبلیغات

حدود دو سال و نیم پیش بود که اولین شایعات از توسعه‌ی دستگاهی از خانواده‌ی لومیا با نام رمز «مونریکر» (Moonraker) توسط نوکیا به گوش می‌رسید. اندکی بعد مایکروسافت بخش «دستگاه‌ها و خدمات» نوکیا را خرید و پس از آن، دیگر از این دستگاه مرموز خبری به گوش نرسید.

مقاله‌های مرتبط:

    سال ۲۰۱۵ مشخص شد که این دستگاه در واقع یک ساعت هوشمند بوده است. مایکروسافت توسعه‌ی این اسمارت واچ را به دلیل اینکه ممکن بود به رقیبی برای محصول دیگر شرکت با نام «Microsoft Band» تبدیل شود، متوقف کرده بود. مشخصا این تصمیم به سود مایکروسافت تمام نشد، زیرا به تازگی اعلام شده که جانشین دستبند سلامتی «مایکروسافت بند ۲» به این زودی‌ها معرفی نخواهد شد.

    پس از فاش شدن عکس‌های ساعت هوشمند نوکیا اوایل سال جاری، بالاخره ویدئویی از کار با آن نیز منتشر شده است که در زیر مشاهده می‌کنید.

    همان طور که در ویدئو مشخص است؛ با توجه به اینکه سخت‌افزار این دستگاه به دو سال پیش مربوط می‌شود، ساعت هوشمند نوکیا از لحاظ عملکرد توانایی رقابت با ساعت‌های هوشمند امروزی را ندارد و احتمالا هرگز به بازار عرضه نخواهد شد. هرچند اگر نوکیا همان زمان اسمارت واچ خود را به بازار عرضه می‌کرد، مونریکر به عنوان یک ساعت هوشمند نسل اول، عملکرد قابل قبولی داشت.

    به نظر شما آیا بهتر بود مایکروسافت ساعت هوشمندی تحت برند لومیا و شبیه به مونریکر به بازار عرضه می‌کرد یا تصمیم شرکت مبنی بر توسعه‌ی دستبند سلامتی گزینه‌ی بهتری بود؟ نظرات خود را با ما و کاربران زومیت در میان بگذارید.

    تبلیغات
    داغ‌ترین مطالب روز

    نظرات

    تبلیغات