فولکس واگن گلف ۲۰۱۷ رونمایی شد

شنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
فولکس واگن از مدل ۲۰۱۷ خودروی گلف با نام نسل ۷.۵ رونمایی کرد، این خودرو از فناوری‌های جدیدی بهره‌مند شده است.
تبلیغات

مدل فیس‌لیفت‌شده‌ی فولکس واگن گلف برای سال ۲۰۱۷ و با نام نسل ۷.۵ شب گذشته رونمایی شد. فولکس‌واگن مدعی است که این خودرو پیشرفته‌ترین خودروی ارزان و مقرون‌به‌صرفه‌ای است که تاکنون ساخته شده است.

این هاچ‌بک محبوب به مجموعه‌ای از تجهیزات ایمنی و فناوری‌های جدید مجهز شده است که آن را یک یا دو پله بالاتر از سایر خودروهای این کلاس قرار می‌دهد. نسل ۷.۵ از اواسط سال ۲۰۱۷ وارد بازار استرالیا خواهد شد.

همان‌طور که انتظار می‌رفت، تغییرات در طراحی خارجی نامحسوس، هوشمندانه و جزئی هستند. در این مدل جدید از سپرهای جدید و چیدمان داخلی متفاوت چراغ‌های جلو و عقب، شامل چراغ‌های روشنایی در روز (DRL) از نوع LED استفاده می‌شود. ضمن اینکه طراحی رینگ چرخ‌ها و جلوپنجره نیز متحول شده است.

فولکس گلف

در داخل کابین گلف از نمایشگر پشت آمپر دیجیتال فولکس واگن با نام (Active) استفاده شده است. این سیستم تقریبا مشابه صفحه‌نمایش دیجیتال آئودی با نام (Virtual Cockpit) یا کابین مجازی است. استفاده از چنین سیستمی در گلف به این معنا است که در پشت غربیلک فرمان و مقابل دیدگان راننده، یک صفحه‌نمایش ۱۲.۳ اینچی قرار گرفته است. سیستم رسانه‌ای و سرگرمی این خودرو نیز اکنون از صفحه‌نمایش بزرگ‌تری سود می‌برد که ابعاد آن ۹.۲ اینچ است و بزرگ‌ترین در این کلاس به شمار می‌رود. 

سیستم فرامین حرکتی نیز در این خودرو وجود دارد و با سیستم‌های (Apple CarPlay) و (Android Auto) سازگار است. سیستم خودکار اطلاع بروز تصادف نیز در این خودرو موجود است که البته در مدل‌های عرضه‌شده در بازار استرالیا وجود نخواهد داشت. این سامانه در صورت وقوع تصادف، به‌صورت آنی، اطلاعات را به مراکز اورژانس ارسال می‌کند. 

فولکس گلف

سیستم‌های کمکی راننده که در این خودرو به کار رفته‌اند، شامل سامانه‌های کمکی ترافیک سنگین، سیستم کمکی حرکت بین خطوط و کروز کنترل هوشمند هستند. همچنین سیستمی در این خودرو وجود دارد که می‌تواند ناتوانی راننده را تشخیص دهد و درصورتی‌که برای راننده اتفاقی رخ دهد (برای مثال سکته‌ی قلبی در پشت فرمان)، این سیستم می‌تواند کنترل فرمان و ترمز را بر عهده بگیرد و خودرو را به کنار جاده کشیده و متوقف کند.

فولکس گلف

پیشرانه‌های در نظر گرفته‌شده برای گلف ۲۰۱۷ شامل پیشرانه‌ی ۱.۵ لیتری جدید این شرکت با نام TSI Evo است که می‌تواند ۱۴۷ اسب‌بخار قدرت و ۲۵۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. این پیشرانه‌ی جدید جایگزین پیشرانه‌ی ۱.۴ لیتری قدیمی می‌شود که دارای قدرت ۱۲۳ اسب‌بخار و گشتاور ۲۰۰ نیوتن‌متر بود. پیشرانه‌ی ضعیف ولی کم‌مصرف BlueMotion نیز در برخی بازارهای خاص قابل سفارش خواهد بود که البته استرالیا جزو آن‌ها نیست. 

بااینکه این خبر به‌طور رسمی تائید نشده است، اما انتظار می‌رود نسخه‌ی تمام الکتریکی گلف با نام e-Golf نیز با قدرت ۱۳۴ اسب‌بخار به تولید برسد تا جایگزین مدل فعلی ۱۱۳ اسب بخاری و ۲۷۰ نیوتن‌متری شود. احتمالا شعاع حرکتی گلف الکتریکی جدید بالاتر از شعاع ۱۹۰ کیلومتری گلف الکتریکی فعلی باشد و به رقم حدود ۳۰۰ کیلومتر افزایش پیدا کند. 

در کمال تعجب، متأسفانه فولکس‌واگن اطلاعاتی در خصوص مدل‌های دیزلی گلف، منتشر نکرده است و اعلام نکرده است که آیا این مدل جدید نمونه‌های دیزلی نیز خواهد داشت یا خیر. 

هاچ‌بک اسپرت گلف GTI نیز یک افزایش جزئی قدرت را تجربه کرده است و قدرت و گشتاور آن به رقم ۲۲۶ اسب‌بخار و ۳۵۰ نیوتن‌متر افزایش پیدا کرده است. این قدرت توسط یک پیشرانه‌ی چهار سیلندر مجهز به توربوشارژ با حجم ۲ لیتر تولید می‌شود که پیش‌ازاین تنها روی مدل گلف GTI Performance قابل سفارش بود. 

فولکس گلف

قیمت این مدل هنوز اعلام نشده، اما سازنده اعلام کرده است که به‌دنبال تولید نسخه‌ی پلاگین هیبرید این خودرو با نام Glf GTE  برای بازار استرالیا نیز هست. 

مدل GTE بنا بر اعلام فولکس‌واگن از ظاهری مشابه با نسل ۷.۵ برخوردار خواهد بود. گلف ۲۰۱۷ نسل ۷.۵ در مدل‌های هاچ‌بک، استیشن واگن و Alltrack از نیمه‌ی سال ۲۰۱۷ به بازار خواهد آمد و مدل‌های GTI و R نیز از سه‌ماهه‌ی سوم ۲۰۱۷ وارد بازار خواهند شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات