جزئیات جدید از فناوری شارژ سریع Quick Charge 4.0 کوالکام

شنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
به نظر می‌رسد کوالکام توانسته با غلبه بر مشکل داغ شدن و صدمه دیدن باتری، راهی برای افزایش نرخ انتقال انرژی به باتری پیدا کند.
تبلیغات

هنوز تا معرفی رسمی و مشخص شدن جزئیات دقیق نسل بعدی پردازنده‌های کوالکام یعنی اسنپدراگون ۸۳۰ فاصله داریم، اما از همین حالا می‌توان حدس زد که کوالکام همزمان با معرفی چیپ‌های جدید، از نسخه‌ی جدید فناوری شارژ سریع خود با نام Quick Charge 4.0 رونمایی خواهد کرد.

بنا به اعلام منابع آگاه، Quick Charge 4.0 با افزایش توان شارژ به ۲۸ وات، قدرتمندترین راهکار شارژ سریع در بازار خواهد بود. گفته می‌شود فناوری جدید با تغییرات خود باعث می‌شود ماکزیمم ولتاژ و آمپراژ ورودی به باتری به ترتیب به ۵ ولت و ۵.۶ آمپر افزایش پیدا کند که به این ترتیب می‌توان با توان ۲۸ وات باتری را شارژ کرد.

همچنین گفته می‌شود احتمالا در فناوری جدید از گزینه‌ی ۹ ولت – ۴ آمپر نیز پشتیبانی خواهد شد. از آنجا که توان حاصل از این ولتاژ – آمپراژ برابر با ۳۶ وات، یعنی دو برابر بیشتر از توان سریع‌ترین فناوری‌های شارژ امروزی (۹ ولت – ۱.۷ آمپر) است، احتمال استفاده از گزینه‌ی ۲۷ واتیِ ۹ ولت – ۳ آمپر بسیار منطقی‌تر به نظر می‌رسد.

در حال حاضر Quick Charge 3.0 از حداکثر توان ۱۸ وات برای شارژ تلفن‌های هوشمند استفاده می‌کند. فناوری اختصاصی «انتخاب هوشمند مقدار ولتاژ» کوالکام با نام INOV از ولتاژهای بین ۳.۲ تا ۲۰ ولت (با افزایش پله‌ای ۲۰۰ میلی ولتی بین این مقادیر) پشتیبانی می‌کند و به نظر می‌رسد کوالکام قصد داشته باشد تا با استفاده از انعطاف پذیری بالای این فناوری، از دستگاه‌های بزرگ‌تری مثل لپ‌تاپ‌ها نیز مانند تلفن‌های هوشمند پشتیبانی کند.

هرچند Quick Charge 2.0 نیز از توان ۱۸ واتی و ولتاژ‌های ۵، ۹ و ۱۲ ولتی پشتیبانی می‌کرد، اما نسخه‌ی سوم این فناوری به دلیل بهره‌وری بالاتر و استفاده از الگوهای شارژ بازنگری شده، سرعت شارژ بالاتری دارد.

برای مقایسه، فناوری شارژ سریع VOOC شرکت اوپو از توان ۲۰ وات و فناوری Super Charge هواوی از توان ۲۲.۵ وات پشتیبانی می‌کنند، بنابراین اگر شایعات درست باشند، Quick Charge کوالکام از تمامی فناوری‌های شارژ سریع موجود در بازار پیشی خواهد گرفت. در هر صورت، جهش به توان شارژ ۲۸ وات می‌تواند منجر به کاهش قابل توجه زمان شارژ باتری شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات