خودروی خودران آئودی سال 2018 عرضه خواهد شد

پنج‌شنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
خودروی خودران آئودی خیلی زودتر از آن‌ چیزی که انتظارش می‌رفت در استرالیا عرضه خواهد شد.
تبلیغات

شرکت آئودی تایید کرده است که نسل بعدی آئودی سدان لوکس A8 به صورت خودروی بدون راننده (خودران) تا سال ۲۰۱۸ در استرالیا عرضه خواهد شد. رئیس هیئت مدیره آئودی دیتمار وگینریتیر (Dietmar Voggenreiter) به CarAdvice گفت که اهداف جلو‌برنده‌ای برای پیشبرد تکنولوژی خودروی خودران پیش گرفته‌ایم. او همچنین گفته است که آئودی نیز همچون ولوو مسئولیت کامل تصادفات و تلفات حاصل از تصادفات در حالت رانندگی خودران را بر عهده خواهد گرفت. با زومیت همراه شوید.

خودرو خودران آئودی

دکتر وگینریتیر این خبر را خیلی هم بزرگ نمی‌داند و معتقد است اگر شما مسئولیتی را بر عهده می‌گیرید که اجازه می‌دهید راننده برند شما را انتخاب کند، پس شما مسئول هستید و این خبر خیره کننده و بزرگی نیست! این بخشی از وضعیت حقوقی ارائه محصولات و آیین‌نامه شرکت‌ها است.

دکتر وگینریتیر فاش کرد که آئودی A8 جدید که در سال ۲۰۱۷ عرضه خواهد شد، شامل سطح سوم خودرو خودران است. او گفته است که سال ۲۰۱۸ با آئودی A8 جدید، پیشتاز خودرو‌های خودران در یک جاده واقعی خواهیم بود.

او در ادامه گفت: زمانی که شما در بزرگراه یا یک جاده شهری در حال رانندگی با سرعت کمتر از ۶۵ کیلومتر بر ساعت هستید می‌توانید دست‌های خود را از غربیلک فرمان جدا کرده و به خودرو اجازه دهید به صورت خودکار ترمز و شتاب بگیرد و در صورت نیاز مانور تعویض خط انجام دهد. در این حالت شما می‌توانید کتاب بخوانید یا هر کاری که دوست دارید، انجام دهید‌.

بر اساس گفته دکتر وگینریتیر خودرو دارای یک سیستم داخلی هشدار به راننده‌‌ است. این سیستم زمانی که خودرو کنترل خودرو توسط راننده دارد، به راننده اطلاع می‌دهد تا کنترل خودرو را بر عهده بگیرد. خودرو وضعیت محیطی را تشخیص می‌دهد و مثلا متوجه می‌شود که وارد یک منطقه ساخت و ساز شده‌ است و با هشدار‌هایی از راننده می‌خواهد دوباره کنترل خودرو را در دست بگیرد. این هشدار‌های ۱۵ الی ۲۰ ثانیه قبل از نیاز به کنترل خودرو توسط راننده، به صدا در می‌آید.

البته دکتر وگینریتیر تصدیق کرد که مانع اصلی پیش‌روی خودرو‌سازان فقط تکنولوژی نیست بلکه محدودیت بزرگ، قوانین و آیین‌نامه‌هایی است که حرکت خودرو‌های خودران در جاده را محدود کرده است.

وی اضافه کرد: در ایالات متحده امریکا و چین به صورت شفاف اجازه رانندگی خودکار یا حرکت خودرو خودران داده شده است ولی در مورد اروپا ما دارای محدودیت‌هایی هستیم. و همچنین این بسیار سخت است که دولت استرالیت نیز سریعا از ایالات متحده امریکا در مورد قوانین خودرو‌های خودران، پیروی نماید.

سخنگوی آئودی استرالیا، شوآن کلیری (Shaun Cleary)، فاش کرد که خودرو‌ساز آلمانی بحث‌های اولیه برای قوانین محلی مربوط به استفاده از خودرو‌های خودران را شروع کرده است ولی تحویل محلی آئودی A8 جدید در سال ۲۰۱۸ با تکنولوژی خودران را به صراحت تایید نکرد.

خودرو خودران آئودی

کلیری گفت: این بستگی به قوانین محلی و دولتی دارد. این یک گفتگوی چالش برانگیز بسیار مهم بین شرکت آئودی و دولت استرالیا است و ما هم اکنون در حال انجام آن هستیم، اما نیاز داریم که خودرویی داشته باشیم که بتوانیم با استفاده از آن، اختیارات و کار‌های خودکار آن را به نمایش بگذاریم.

دکتر وگینریتی معتقد است که خودرو خودران تلفات جاده را کم خواهد کرد و یک هدف بلند‌پروازانه به صفر رسانده تلفات جانی و مرگ و میر در جاده‌ها است.

وی اضافه کرد: این یک هدف بلند مدت است که می‌توانیم در خودرو‌های خودران سطح ۵ مشاهده کنیم. در این سطح از خودرو‌های خودران می‌توانیم خودرو‌هایی بدون فرمان و پدال را مشاهده نماییم. این تکنولوژی به وجود خواهد آمد و ما هم اکنون روی این تکنولوژی در حال کار و پژوهش هستیم. ما نمی‌توانیم زمان عرضه این تکنولوژی را پیش بینی کنیم که در سال ۲۰۲۰ خواهد بود یا ۲۰۳۰ یا ۲۰۴۰ ولی از نقطه نظر تکنولوژی این کار امکان‌پذیر است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات