گوشی های پیکسل گوگل به دلیل کمبود زمان تولید ضد آب نیستند

سه‌شنبه ۴ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۴
مطالعه 2 دقیقه
پرچمداران گوگل ضد آب نیستند و دلیل آن تنها نبود زمان کافی عنوان شده است.
تبلیغات

در پادکست اخیر کلسی مک‌کلین از نویسندگان مجله وایرد (Wired) نکته‌ی جذابی ذکرشده که طبق آن نویسنده بعد از گفت‌وگو با روابط عمومی گوگل کمی بعد از رونمایی پیکسل به حقیقت جالبی دست‌یافته است. گویا مهم‌ترین محصول  گوگل به این دلیل ضد آب نیست که این شرکت «وقت کم آورده است.» به همین سادگی!

بر اساس گفته‌های مک کلین گوگل مدت‌های زیادی روی گوشی‌های جدید خود کار کرده است، اما اواخر سال ۲۰۱۵ تمام آن تحقیقات را کنار گذاشته و تصمیم گرفته همه‌ چیز را از صفر شروع کند. یعنی طراحی گوشی پیکسل تا عرضه آن به بازار کمی بیش از ۹ ماه طول کشیده است. به دلیل این محدودیت زمانی طبیعتا گوگل مجبور بوده ویژگی‌هایی از این دو گوشی را حذف کند که یکی از این ویژگی‌ها، حذف قابلیت ضد آب بودن آن‌ها است.

گوگل پیکسل و پیکسل ایکس‌ال در حال حاضر هر دو گواهی IP53 دارند، یعنی این‌که فقط کمی در برابر گردوغبار و آب ایمن هستند. برای این‌که این موضوع بهتر توضیح داده شود باید بگوییم پرچمداران جدید یعنی سامسونگ گلکسی اس ۷ و آیفون ۷ هر دو گواهی IP67 دارند، یعنی این‌که می‌توانند برای مدت‌زمانی در زیر آب به عملکرد خود ادامه دهند.

درهرصورت خیلی جالب است که گوگل می‌توانست گوشی‌های خود را به قابلیت ضد آب بودن مجهز کند اما وقت کافی برای انجام این کار را نداشته است. نسخه‌های بعدی پیکسل هر وقت که وارد بازار شوند، بدون شک مشکلی در این زمینه نخواهند داشت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات