چگونه تگ خودکار فیس بوک را غیرفعال کنیم؟

جمعه ۳۰ مهر ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
فیس بوک به دو روش شما را شناسایی می‌کند و اطلاعات تصاویر شما را ذخیره و زمانی‌که می‌خواهید تگ کنید، پیشنهاد می‌دهد
تبلیغات

بعد از اینکه یک قاضی قانونی مبنی بر اینکه کاربران شبکه‌های اجتماعی می‌توانند به دلیل استفاده بعضی از این شبکه‌ها از چهره‌هایشان (که در پایگاه داده خود ذخیره کرده‌اند) از آنها شکایت کنند، وضع کر، فیس بوک با مشکلاتی مواجه شد.

مسئله این است که فیس بوک به دلیل ذخیره کردن چهره‌ها٬ از طریق تگ پیشنهادیش این امکان را به مردم می‌دهد که دوستانشان را در عکس‌ها تگ کنند.

به هنگام آپلود عکس این انتخاب را دارید که گرینه‌ی پیشنهاد تگ را غیر‌فعال کنید اما این کار باید برای تک تک عکس‌ها به صورت جداگانه انجام گیرد.

از آنجایی‌که فیس بوک این داده‌های بیومتریک را بدون اجازه صریح کاربران گرداوری کرده شاکیان معتقدند که این شبکه به حریم کاربر تجاوز می‌کند. اما امکان غیر فعال کردن پیشنهاد تگ از روش زیر وجود دارد:

در ابتدا به settings رفته و گزینه‌ی Timeline and Tagging را انتخاب کنید.

فیس بوک

سپس نوار اسکرول را پایین برده تا به قسمت tag suggestions برسید.

فیس بوک

گزینه Friends را به No One تغییر دهید.

فیس بوک

بر طبق مرکز کمک (Help Center)فیس بوک٬ شما از این دو روش شناسایی می‌شوید:

اطلاعات موجود در مورد عکس‌هایی که شما در آنها تگ شده اید.

زمانی‌که شما در عکسی تگ می‌شوید یا برای پروفایل خود عکسی می‌گذارید٬ ما تگ‌ها را با حساب کاربری(اکانت) شما ربط می‌دهیم و وجه اشتراک این عکس‌ها را با هم مقایسه می‌کنیم و در نهایت خلاصه‌ای از این مقایسه را ذخیره می‌کنیم. اگر شما هرگز در عکسی در فیس بوک تگ نشده اید یا در عکس‌های خودتان هرگز تگ نکرده‌اید٬ ما دیگر هیچ اطلاعاتی از شما نخواهیم داشت.

مقایسه‌ی عکس‌های جدید شما با اطلاعات ذخیره شده در مورد عکس‌هایی که شما در آنها تگ شده اید.

ما با اسکن کردن عکس‌های دوست شما و مقایسه‌ی آن با اطلاعاتی که از عکس پروفایلتان و دیگر عکس‌هایی که شما در آنها تگ شده‌اید٬ می‌توانیم پیشنهاد تگ شدنتان را به دوستتان بدهیم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات