از طریق بات چت تلگرام چگونه می‌توان کسب و کار را بهبود داد؟

جمعه ۱۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
امروزه بسیاری از افراد با استفاده از روبات چت تلگرام کسب و کار خود را رونق داده‌اند و تلگرام با داشتن این امکان کار را برای بسیاری از کاربران راحت کرده است.
تبلیغات

یکی از ابزارهایی که بازاریابی را کارآمد‌تر کرده ربات چت تلگرام است. تعامل بالقوه مشتریان یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های کاری فشرده برای بیشتر سازمان‌ها به حساب می‌آید. موفقیت هر پروژه بستگی به رسیدگی شما به در خواست‌ها و پاسخ به سوالاتی است که در طول روند کار مطرح می‌شوند.

همین طور که به جذب مشتریان جدید مشغول هستیم، مسائل و مشکلات مشابه چندین بار تکرار می شوند. ما به یک " انبار اطلاعات" نیاز داریم که بتواند به مشتریان فعلی و بالقوه ما درباره اصول اولیه کمک کنند. در ابتدا، وبلاگ‌ها این مسئولیت را به عهده گرفتند. مقالات آموزنده ای در وبلاگ منتشر شد، مقالاتی که به سوالات مکرر پاسخ داده بودند. سوالاتی درباره: زمان مناسب پست گذاشتن. چگونگی نوشتن سر فصل هایی که جلب توجه می‌کند و چگونگی روبرو شدن با حالتی که ذهن نویسنده متوقف شده و چیزی به ذهنش نمی‌‌رسد.

وبلاگ مشکل را برای مدتی حل کرد، اما با رشد و ترقی نیازها نیز افزایش می‌یابند. وبلاگ نه تنها مقالات تولید محتوا را پوشش می‌دهد، بلکه شامل بخش‌هایی در مورد دیدگاه‌ها به موضوع تعامل مشتری و تجارت نیز می‌شود. اما با این همه پیدا کردن مقالات مرتبط مشکل بود. بنابراین توجهات به سمت ساخت یک " انبار اطلاعات " همراه با پاسخ سوالاتی که برای مشتریان از اهمیت بالایی برخوردار است، معطوف شد. در این بخش می‌توان از یک ربات استفاده کرد.

نکاتی برای رفع مسائل ساده

اولین ایده، ایجاد یک پایگاه داده از پرسش و پاسخ های متداول برای مشتریان بود تا کارکنان بتوانند برای رسیدگی به وظایف مهم‌تر آزاد باشند.

دو روش برای انجام این کاروجود دارد. اولین گزینه از طریق نرم افزار " هوشمند " است که می تواند سوال کاربر را تجزیه و تحلیل کرده و بعد از مدتی قابلیت یادگیری و پاسخ به سوالات بیشتری را پیدا خواهد کرد. اما چنین ربات چتی کاملاً یک سرمایه گذاری است و نیاز به دانش برنامه نویسی پیشرفته دارد. گزینه ی دوم راحت تر است.

استفاده از ریات باعث کاهش سوالات مطرح شده از کارکنان خواهد شد.

روبات چت تلگرام

اتوماسیون برای استفاده بهتر

بدون شک ربات به خودی خود کافی نیست، این سیستم دارای پتانسل بیشتری است که نیاز به بررسی و کشف دارد. اما ربات در حال حاضر می‌تواند به سوالات متداول پاسخ دهد و همینطور کیفیت محتوا را تجزیه و تحلیل کرده و توصیه و نظراتی را ارائه دهد.

باید روبات را طوری بهبود داد تا بتواند به مرور زمان بهتر شده و کارهای بیشتری را برعهده بگیرد.

ربات چت تلگرام

مسیر یابی در خواست‌های ورودی با دقت بالا

بعد از مطالعه نکات و شروع به کار تولید محتوا، مشتریان همچنان به مشاوره ی تخصصی نیاز دارند. در اینجا، ربات چت می‌تواند هزینه‌های ارسال و در خواست‌های مستقیم به کارکنان را کاهش دهد.

حتی یک پلت فرم ساده با سوالات مرتبط ارزش زیادی برای یک شرکت دارد. در تصمیم گیری درباره اینکه مشتریان قصد حل چه مسائلی را دارند، چه بودجه‌ای دارند و دیگر مسائل، پلت‌فرم ساده می‌تواند بسیار راهگشا باشد. سپس پاسخ‌ها، مشخص می کنند که کدام کارمند برای کار با آن مشتری مناسب است.

بدون شک، هیچ کس از فرم پر کردن و پرسشنامه خوشش نمی‌آید، به ویژه آنهایی که پر از کادرهای الزامی هستند. اما حل این مسئله آسان است.

طبق تجربه‌، ربات‌ها می‌توانند برای سازمان‌ها مفید باشند. تجارت ها حتی می توانند وظایف روزمره‌ی بخصوص را به طور خودکار بر عهده گرفته و دسترسی مشتریان به پایگاه داده را تسهیل ببخشند. این یک روش برای کاهش هزینه‌ها و آزاد شدن وقت کارکنان برای انجام وظایف با ارزش‌تر است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات