یاهو در روزهای آینده خبر از تغییرات گسترده‌ی ساختاری خواهد داد

یک‌شنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۲
مطالعه 2 دقیقه
یاهو اخیراً با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کند و بنا به گزارش‌ها وضع بد این شرکت در آینده‌ی نزدیک بهبود پیدا نخواهد کرد. انتظار می‌رود مریسا مایر، مدیر عامل یاهو، طی روزهای آینده و همزمان با اعلام گزارش مالی، خبر از تغییرات گسترده‌ی ساختاری در این شرکت بدهد. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

مریسا مایر، مدیر عامل اجرایی یاهو، تحت فشار زیادی از سوی سرمایه‌گذاران قرار دارد و متاسفانه در این مواقع آسان‌ترین راه اخراج کارمندان و تعطیلی بخش‌هایی از شرکت است. گزارش‌ها حاکی از این است که مایر لیستی از کسب و کارهای موجود یاهو درست کرده است و هرکدام از آن‌ها با یکی از این سه گزینه روبرو خواهند شد: سرمایه‌گذاری بیشتر، حفظ به همین شکل و یا حذف شدن.

به نظر می‌رسد مدیرعامل یاهو قصد دارد قسمت‌های زیادی از شرکت را حذف کند تا کسب و کار یاهو در ماه‌های آینده به سود دهی برسد. اخراج کارمندان تحت عنوان "افزایش بهره‌وری" ظرف چند ماه گذشته به روندی معمول در یاهو  تبدیل شده است. بخش‌ها و کارمندانی که با معیارهای بهره‌وری یاهو در تضاد باشند در خطر از دستن دادن شغل خود قرار خواهند گرفت. هرچند احتمال می‌رود علاوه بر استفاده از تکنیک "معیار بهره‌وری" یاهو این بار افراد بیشتری را بدون استفاده از دلایل قبلی اخراج کند.

احتمال می‌رود یاهو بر روی تکنولوژی جستجوی موبایل خود بیشتر سرمایه‌گذاری کرده و بخش‌های اصلی رسانه‌ای خود مانند Yahoo Finance را نگه دارد؛ در حالی که بخش‌های کم اهمیت‌تر رسانه‌ای و سرویس‌های بین المللی خود را تعطیل کند.

کارشناسان انتظار دارند یاهو در اوایل فوریه و همزمان با اعلام گزارش مالی خود، از جزئیات بیشتر این تغییرات ساختاری پرده بردارد. به احتمال زیاد، بسیاری از کارمندان کلیدی یاهو هم به صورت جمعی این شرکت را ترک خواهند کرد. شایعات از جدایی کریگ وایتمور، معاون بخش فروش و ۶ نفر از دیگر اعضای کلیدی و تاثیرگذار یاهو خبر می‌دهند.

یک حالت محتمل خریده شدن یاهو توسط یک شرکت بزرگ دیگر است. هرچند به تازگی اخباری مبنی بر عدم تمایل یاهو به فروخته شدن منتشر شده، ولی با توجه به علاقه‌مند بودن شرکت‌های بزرگ ارتباطات مانند AT&T و ورایزون به خرید شرکت‌های رسانه‌ای، این دو شرکت می‌توانند از مشتریان بالقوه‌ی خرید یاهو باشند. هرچند ارزش فعلی یاهو حدود ۶ تا ۸ میلیارد دلار تخمین زده می‌شود، اوضاع برای این شرکت همواره به این صورت نبوده است؛ بطوری که در سال ۲۰۰۸ مایکروسافت قرار بود یاهو را با مبلغ ۴۸ میلیارد دلار تصاحب کند.

همچنین ممکن است سهام‌داران یاهو خواستار تغییر در ساختار هیئت اجرایی این شرکت باشند. به هر حال در روزهای آینده خبرهای بیشتری از تغییرات در یاهو خواهیم شنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات