معرفی وب سایت روز: شطرنج یاد بگیرید و بازی کنید

یک‌شنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
یکی از محبوب‌ترین بازی‌هایی که تاکنون ساخته شده «شطرنج» است که در آن نقش استراتژی، فکر کردن و ترفند‌ها بسیار پررنگ است. اگر از دوست‌داران بازی شطرنج هستید یا دوست دارید این بازی را از ابتدا یاد بگیرید، امروز وب‌سایت بسیار عالی را به شما معرفی می‌کنیم که هم اجازه یادگیری و هم بازی کردن را به شما می‌دهد.
تبلیغات

اگر هیچ آشنایی با بازی شطرنج ندارید؛ این توضیح از ویکی‌پدیا را بخوانید:

شطرنج یک بازی دونفره است که روی صفحه و با استفاده از مهره‌های شطرنج (شاه، وزیر، رخ، فیل، اسب و سرباز) انجام می‌شود. هر یک از مهره‌های شطرنج به شکل مخصوصی حرکت می‌کنند و قادر به زدن مهره‌های حریف نیز هستند. هدف این بازی مات کردنِ حریف است؛ یعنی ایجاد وضعیتی که شاه هیچ راهی برای فرار نداشته‌باشد. این بازی فکری آنقدر جذابیت دارد که در پلتفرم‌های گوناگون دسکتاپ و موبایل حتما بازی آن را پیدا خواهید کرد.

اگر دوست دارید به صورت ویدیویی آموزش‌های لازم برای اینکه تبدیل به یک شطرنج باز حرفه‌ای شوید را ببینید، این وب‌سایت کمک زیادی به شما خواهد کرد. زمانی که وارد وب‌سایت شدید با گزینه Start Learning مواجه می‌شوید که با کلیک بر روی آن از شما سوال می‌شود آیا برای شروع بازی تازه‌کار هستید یا خیر.

website 1 1f422

اگر می‌خواهید آموزشی پایه‌ای برای آشنایی با شطرنج ببینید، روی دکمه YES کلیک کنید و در غیر اینصورت اگر مقدمه‌های لازم را می‌دانید روی NO کلیک کنید. اگر روی YES بزنید، ویدیویی معرفی شطرنج را خواهید دید و اگر NO را بزنید یک بازی سریع به شما نشان داده می‌شود تا مهارت خود را به رخ بکشید. پس از طی کردن این مرحله لازم است در وب‌سایت ثبت نام کنید یا اینکه با حساب فیس‌بوک وارد شوید.

website 2 cff3a

پس از اینکه به حساب خود وارد شدید، در بخش بالایی صفحه سه گزینه یادگیری (Learn)، تمرین (Train) و بازی (Play) را مشاهده خواهید کرد که هر کدام را در صورت دلخواه انتخاب کنید به مرحله‌های آن دسترسی پیدا می‌کنید.

اگر می‌خواهید حرفه‌ای بازی کنید و آموزش‌های لازم را ببینید، به بخش «یادگیری» بروید، اگر یادگیری را انجام داده‌اید، به «تمرین» سر بزنید و در نهایت وقت بازی است و با کلیک روی «بازی» یک بازی جذاب را شروع کنید.

برای استفاده از این وبسایت به https://www.chesscademy.com مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات