فروش ۴.۵ میلیون دستگاه گوشی لومیا در فصل آخر سال ۲۰۱۵

جمعه ۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۷
مطالعه 2 دقیقه
مایکروسافت امروز گزارش مالی خود را منتشر کرد. در این گزارش اعلام شده است که مایکروسافت ۴.۵ میلیون دستگاه گوشی هوشمند در فصل آخر سال ۲۰۱۵ به فروش رسانده که در قیاس با مدت مشابه در سال ۲۰۱۴ در حدود ۶ ملیون دستگاه افت داشته است.
تبلیغات

ردموندی‌ها امروز گزارش مالی خود را برای سه ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۱۵ منتشر کردند. مایکروسافت توانسته در این مدت ۴.۵ میلیون دستگاه گوشی هوشمند به فروش برساند که در قیاس با سال ۲۰۱۴ و فروش ۱۰.۵ میلیون دستگاه، افت زیادی را نمایانگر است. همچنین نسبت به سال ۲۰۱۴ درآمد مایکروسافت از فروش گوشی‌های لومیا ۴۹ درصد کاهش یافته است.

تعداد کم فروش گوشی‌های لومیا پس از سه ماهه‌ی سوم سال ۲۰۱۲، بی‌سابقه بوده است. با توجه به اینکه موسسه‌ی IDC اعلام کرده در سه ماهه‌ی آخر سال ۲۰۱۵ بیش از ۳۹۹.۵ میلین دستگاه گوشی هوشمند به فروش رسیده، می‌توان به این نتیجه رسید که سهم لومیاها از بازار ۱.۱ درصد بوده و در کل سال ۲۰۱۵ نیز این مقدار تنها ۱.۹ درصد بوده است.

همچنین این گزارش به این نکته اشاره کرده است که گوشی‌های مجهز به سیستم عامل ویندوز به زودی به زیر ۵۰ میلیون دستگاه خواهند رسید.

ممکن است سال ۲۰۱۶ سال بسیار دشوارتری نیز باشد چرا که در اوایل این سال تنها گوشی لومیا ۶۵۰ معرفی خواهد شد و پس از آن شاهد معرفی گوشی دیگری تا سه‌ ماهه‌ی آخر سال نخواهیم بود.

نظر شما در این خصوص چیست؟ آیا مایکروسافت می‌تواند این روند را تغییر دهد؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات