KGI: آیفون 7 پلاس با دو لنز دوربین و فناوری پردازش تصاویر LinX عرضه خواهد شد

چهارشنبه ۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۱
مطالعه 3 دقیقه
موسسه‌ی تحلیلی KGI همواره اطلاعات صحیحی را در مورد محصولات اپل ارائه کرده است. این موسسه در آخرین گزارش خود به این موضوع اشاره کرده که اپل در آیفون ۷ پلاس از وجود دو لنز متمایز در دوربین پشتی استفاده خواهد کرد. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

پس از آنکه اپل سال گذشته کمپانی LinX را مال خود کرد، شایعات در مورد استفاده از دو لنز در آیفون‌های بعدی اپل به گوش می‌رسد. حال KGI گزارشی را منتشر کرده که براساس آن اپل در آیفون ۷ پلاس از دو لنز مجزا در پشت گوشی هوشمند استفاده خواهد کرد. اپل می‌تواند با استفاده از این فناوری و با اضافه کردن داده های دریافتی از محیطی که در برابر دوربین قرار دارد، تصاویر بسیار بهتری را ایجاد کند. همانطور که اشاره کردیم شایعات در مورد استفاده از دو دوربین در پشت آیفون‌های اپل پس از تصاحب LinX بیش از پیش افزایش یافته است.  علاوه بر استفاده از دو لنز مجاز در پشت آیفون ۷ پلاس، KGI به این موضوع اشاره کرده که این گوشی هوشمند از قابلیت زوم اپتیکال ۲ تا ۳ برابری برخوردار خواهد بود.

نکته‌ای که در این گزارش به آن اشاره شده، این موضوع است که تمام نسخه‌های آیفون ۷ اپل از این قابلیت برخوردار نخواهند بود. برای مثال در این گزارش از آیفون ۴.۷ اینچی اسمی برده نشده و از این‌رو فقط باید شاهد استفاده از دو لنز مجزا در آیفون ۵.۵ اینچی یا همان نسخه‌ی پلاس باشیم.

KGI به این موضوع اشاره کرده که شاید در تمام مدل‌های آیفون ۷ پلاس نیز شاهد استفاده از دو دوربین نبوده و تنها شماری از نسخه‌ها به دو لنز و فناوری استفاده‌ی همزمان از دو لنز مجهز باشند. براساس اطلاعات ارائه شده احتمالا یکی از لنزها دارای لرزش گیر اپتیکال و زاویه‌ی دید بالا بوده، در حالی که لنز دوم از نوع تله فوتو و با زاویه‌ی دید محدود‌تر خواهد بود.

شایعات در مورد استفاده از دو لنز در آیفون‌های اپل مربوط به بازه‌ی زمانی پیش از معرفی ایفون ۶ اس اپل است. پس از آنکه اپل کمپانی LinX را مال خود کرد، بسیاری از پیش‌بینی‌های خوشبینانه، این گوشی هوشمند را دارای شانس بهره‌گیری از این فناوری عنوان کرده بودند، حال آنکه در شمار دیگری از پیش‌بینی‌ها، آیفون ۷ مستعد استفاده از این فناوری عنوان شده بود.

به نظر می‌رسد اپل در آیفون ۷ پلاس مجهز به دو لنز، دو تصویر مجزا را ثبت کرده و با استفاده از الگوریتم تصویربرداری لینکس، تصاویر را بایکدیکر ترکیب کرده و نهایتا تصویر ترکیب شده را به کاربر نمایش دهد. کی جی آی از احتمال عرضه‌ی بیش از ۳۰ درصد آیفون ۷های تولید شده با بهره‌گیری از دو لنز سخن به میان آورده است. در حال حاضر دو نسخه‌ی آیفون که شامل نمونه ی ۴.۷ و ۵.۵ اینچی است، جز در سایز صفحه‌ی نمایش تفاوت چشمگیری با یکدیگر ندارند، اما به نظر می‌رسد اپل در پی آن است تا تفاوت‌های این دو نسخه را بیش از پیش افزایش داده و نسخه‌ی ۵.۵ اینچی را به گوشی هوشمند قدرتمند با قابلیت‌های کاربردی‌تر تبدیل کند. انتظار می‌رود این موضوع در مورد آیفون ۷ بیش از پیش ملموس باشد.

احتمالا اپل همچون همیشه گوشی های هوشمند نسل جدید خود را در شهریور ماه سال آینده روانه‌ی بازار خواهد کرد. در صورتی که شنیده‌ها در مورد عرضه‌ی آیفون 5se نیز به حقیقت پیوندد، سال ۲۰۱۶ با عرضه‌ی سه گوشی هوشمند توسط اپل روبرو خواهیم بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات