تماشا کنید: آزمایش بلند شدن کپسول دراگون ۲ اسپیس ایکس از زمین

دوشنبه ۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۲
مطالعه 1 دقیقه
اسپیس ایکس زیاد اهل مخفی کاری نیست و به هر دستاوری که می‌رسد خیلی سریع و راحت آن را به اشتراک می‌گذارد. حتی اگر اوضاع آنطور که ایلان ماسک می‌خواهد، پیش نرود ولی باز هم کمپانی اسپیس ایکس در این مدت ثابت کرده همچنان به پیشرفت ادامه خواهد داد. بر این اساس به تازگی کپسول دارگون نسخه‌ی ۲ مورد آزمایش قرار گرفته تا قدرت بلند شدن و در نهایت فرودی آرام را بیازماید.
تبلیغات

کمپانی که ایلان ماسک رهبری آن را برعهده دارد اطلاعاتی از یک آزمایش در مرکز McGregor شهر تگزاس منتشر کرده که کپسول Dragon V2 می‌تواند قابلیتی عالی را برای فرود بر روی زمین نشان دهد و با قدرتی بسیار زیاد خود را بالاتر از سطح زمین نگه دارد تا فرودی آرام و موفقیت آمیز داشته باشد.

با اینکه در این آزمایش، کپسول دراگون نسخه ۲ تنها می‌تواند برای ۵ ثانیه خود را بالا نگه دارد اما همین مقدار زمان هم برای شناور شدن تا ۳۳٫۰۰۰ پوند فشار تولید کرده تا دوباره بتواند به نقطه استراحت بازگردد. 

هدف از این آزمایش برای فرود سفینه‌های سرنشین‌دار بر روی زمین است که نیروی لازم برای این کار را هشت موتور قدرتمند SuperDraco تامین می‌کنند. در حالی که این سفینه قدرت بسیار زیادی دارد و توانسته آزمایش خود را پشت سر بگذارد اما برای ماموریت‌ها به ایستگاه فضایی بین المللی استفاده نخواهد شد.

ناسا اعلام کرده که در آینده‌ای نزدیک به کمک این کسپول و چتر، فضانوردان می‌توانند بر روی اقیانوس‌ها فرود بیایند.

دانلود ویدیو

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات