معرفی Remix OS 2.0؛ اندرویدی بهینه شده برای دسکتاپ

پنج‌شنبه ۲۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۹
مطالعه 5 دقیقه
تاکنون پروژه‌های زیادی برای اجرای اندروید روی دستگاه‌هایی که به صورت پیش‌فرض آن را پشتیبانی نمی‌کنند ارائه شده، اما شاید Remix OS 2.0 جاه طلبانه‌ترین پروژ‌ه‌ای است که تاکنون ارائه و اجرا شده تا شما طعم اصلی اندروید را خیلی راحت با تمام امکانات آن بچشید. در ادامه با زومیت همراه باشید تا با سیستم عامل Remix OS 2.0 آشنا شوید.
تبلیغات

اندروید از ابتدا برای کار و اجرا روی گوشی و تبلت‌ها ساخته شده و رابطی کاربری نزدیک به سیستم عامل‌های دسکتاپ مثل ویندوز یا مک ندارد، اما Remix OS از پس این کار به خوبی برآمده و ویژگی‌های بسیار خوبی نزدیک به سیستم‌های دسکتاپ مثل چندوظیفگی، نوار وظیفه، مدیریت فایل و کلیک راست را به شکل جدیدی به اندروید اضافه کرده است.

شاید بهترین جمله برای معرفی سیستم عامل ریمیکس، «تجربه‌ای از یک کامپیوتر شخصی که تاکنون نداشته‌اید و تجربه‌ای از اندروید که روی هیچ دستگاهی پیدا نمی‌کنید.»

بهینه برای دسکتاپ

remix f5f0b

سیستم عامل اندروید بر روی دستگاه‌های موبایل در مقایسه با سیستم عامل‌های دسکتاپ محدودیت‌های زیادی دارد؛ مثل نداشتن حالت مولتی تسکینگ با نمایش کامل هر پنجره باز، نبود امکان تغییر اندازه بیشتر اپلیکیشن‌ها و البته نبود دکمه‌های بستن، مینیمایز یا ماکسیمایز کردن پنجره‌ها. اما تمام این قابلیت‌ها با سیستم عامل Remix OS 2.0 را می‌توانید روی کامپیوتر شخصی خود تجربه کنید.

remix os e7876

در نوار وظیفه سیستم عامل منوی استارتی نزدیک به ظاهر سیستم عامل کروم طراحی شده و نوار اطلاعیه‌‌ها هم نزدیک به ظاهر ویندوز ۱۰ در نواری عمودی و از سمت راست قابل دسترسی است.

remix os 5 9b2d5
remix os 3 3f399

پشتیبانی از میان‌برها

خبر خوب اینکه ریمیکس از میان‌بر‌های صفحه کلید‌ها هم به خوبی پشتیبانی می‌کند؛ برای مثال خیلی راحت و مشابه باقی سیستم عامل‌های دسکتاپ می‌‌توان با گرفتن Ctrl+N یک سند جدید ایجاد کرد یا با Ctrl+S سند موجود را ذخیره کرد.

remix os 6 c0443

پشتیبانی از کلیک راست

سیستم عامل ریمیکس از کلیک راست هم پشتیبانی می‌کند تا شبیه به باقی سیستم‌عامل‌های دسکتاپ همچنان بتوانید در برنامه‌های مختلف از کلیک راست هم استفاده کنید.

مدیریت فایل حرفه‌ای

remix os 7 75a0d

اما بخش جالب و جذاب ماجرا به برنامه مدیریت فایل موجود در این برنامه باز می‌گردد که به گفته سازندگان این سیستم عامل، یکی از پیشرفته‌ترین سیستم عامل‌هایی است که تاکنون برای اندروید ساخته شده است.

کار با آفیس اندروید در نمایشگری بزرگتر

شاید تاکنون برنامه‌های آفیس مخصوص اندروید در گوشی هوشمند ۴، ۵ یا ۶ اینچی زیاد به کارتان نیامده باشد اما قطعا با فضای نمایشگر اندرویدی بیشتری که می‌توانید به کمک Remix OS داشته باشید، کار کردن با آفیس‌ هم لذت و بهره‌وری بیشتری خواهد داشت.

دسترسی به هزاران اپلیکیشن

گوگل پلی بزرگ‌ترین فروشگاه دانلود اپلیکیشن برای یک سیستم عامل موبایل است که ۱.۵ میلیون اپلیکیشن را در خود جای داده است. ریمیکس OS در تلاش است تا با رفع باگ‌های مختلف اجرای همه این برنامه‌ها را به بهترین شکل ممکن برای شما فراهم کند.

remix os 2 01d81

بروزرسانی ساده

سیستم عامل ریمیکس هنوز به مرحله و انتشار نسخه نهایی خود نرسیده و هنوز در مرحله آزمایشی و رفع باگ به سر می‌برد اما همواره با تیمی که در اختیار دارد، در تلاش است تا جدیدترین بروزرسانی‌های رفع باگ و اضافه شدن ویژگی‌های جدید را برای کاربرانی که هم‌اکنون این پلتفرم را نصب کرده‌اند، ارسال کند.

remix os 8 9948c

نصب و استفاده

سیستم عامل Remix OS 2.0 برپایه پروژه Android-x86 ساخته شده و روی بسیاری از سیستم‌هایی که بر پایه پردازنده‌های اینتل ساخته شده‌اند و حتی برخی از مک‌ها قابل نصب و استفاده است.

remix os flash aceb8

این سیستم عامل اندروید که برای کار روی سیستم‌های دسکتاپ طراحی شده به خوبی می‌تواند در کنار سیستم عامل‌های دیگر مثل ویندوز، مک و گنو/لینوکس قابل بوت باشد.

اما قابلیت جذاب دیگری که می‌توان با سیستم عامل Remix OS داشته باشید، نصب آن روی یک فلش USB است تا بتوانید در هر جایی که خواستید به این سیستم عامل دسترسی داشته باشید. اگر با برخی باگ‌هایی که هم‌اکنون در نسخه آزمایشی این سیستم عامل وجود دارد، مشکل خاصی ندارید، می‌توانید به صورت رایگان از وب‌سایت سازنده این سیستم عامل آن را دریافت کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات