بازگشت لینکلن کانتیننتال

چهارشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۲
مطالعه 5 دقیقه
جدی‌ترین تلاش بازار آمریکا برای رقابت با محصولات لوکس اروپایی معرفی شد. لینکلن در نمایشگاه خودرو دیترویت ۲۰۱۶نمونه‌ی نهایی کانتیننتال را معرفی و آن را محصولی متفاوت با سایر خودرو‌های این رده عنوان کرد. برای آشنایی بیشتر با این خودرو، با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

 لینکلن کانتیننتال بازگشت. لوکس‌ترین محصول برند لوکس فورد پس از معرفی نمونه‌ی مفهومی آن در نمایشگاه نیویورک ۲۰۱۵، حال آماده‌ی عرضه به بازار است. این خودرو از زبان طراحی جدید لینکلن بهره می‌برد که ظاهری عضلانی به همراه چهره‌ای متین و در عین حال عبوس، از المان‌های اصلی این زبان طراحی است.

lincoln continental

کومار گالوترا در خصوص خط مشی محصولات جدید لینکلن، از فلسفه‌ی «لوکس آرام» نام برد. بدین معنی که تمام تلاش این خودروساز در جهت تجربه‌ای آرام و بی‌نهایت راحت در کنار توانایی بالای دینامیکی، است. لینکلن در کانتیننتال وسواس زیادی به خرج داده است این موضوع از نگاه اول به خودرو مشخص است. دستگیره‌های کرومی که به زیبایی از قاب اطراف پنجره‌ها خارج شده‌اند را می‌توان یکی از نتایج دقت بالای طراحان به جزئیات دانست. این دستگیره‌ها هیچ مکانیزم متحرکی ندارند و دکمه‌ی پنهان پشت آن‌ها عملگر الکتریکی درب‌ها را فعال کرده و بدین صورت اقدام به باز و بسته کردن درب‌ها می‌پردازد. علاوه بر سهولت در باز و بسته کردن درب‌ها، لینکلن بدین وسیله موفق شده است فضای خالی بیشتری جهت تعبیه‌ی اسپیکر‌های استریو در درب‌ها ایجاد کند.

lincoln continental

واژه‌ی «لای پنبه نگه داشتن» به خوبی توصیف‌کننده‌ی کابین کانتیننتال است. لینکلن از صندلی‌های پیشرفته‌ی جدید خود در کانتیننتال بهره برده است که قابلیت تنظیم در ۳۰ جهت مختلف را دارند. تمامی بالشتک‌ها و بخش‌های این صندلی به طور جداگانه تنظیم می‌شوند تا در نهایت صندلی به خوبی بتواند بدن سرنشینان را در بربگیرد. صندلی‌های جلو و عقب همگی به گرمکن و سردکن در کنار ماساژور مجهز هستند. لینکلن در بخش سیستم‌های سرگرمی و چندرسانه‌ای، نوآوری‌های زیادی نیز معرفی کرده است. مایکل سلنتینو مدیر بخش نرم‌افزار لینکلن در این خصوص گفت:

ما رابط کاربری سیستم اطلاعاتی و چندرسانه‌ای کانتیننتال را به نحوی طراحی کرده‌ایم تا سرنششنان حداکثر با سه بار لمس نمایشگر بتوانند به خواسته‌ی خود برسند. بدین ترتیب خستگی سرنشینان در زمینه‌ی استفاده از این سیستم به حداقل می‌رسد.
lincoln continental

بخش نشانگر‌های کیلومتر هم با هدف سادگی و خوانایی طراحی شده‌اند و اطلاعات افزوده‌ای مانند فشار توربو در صورت فعال شدن از تنظیمات سیستم اطلاعاتی اصلی، به نمایش درخواهند آمد. 

lincoln continental

یکی از اهداف لینکلن صادرات گسترده‌ی کانتیننتال به خصوص به بازار محصولات لوکس چین است. در همین راستا، لینکلن در بخش عقب به طراحی صندلی‌هایی پرداخته است تا نهایت راحتی را برای سرنشینان این قسمت فراهم بیاورد. کنسول وسط بخش عقب خودرو در صورت نیاز باز خواهد شد تا سرنشینان این بخش نیز بتوانند به تنظیم سیستم صوتی و تهویه مطبوع بپردازند. پنجره‌های این قسمت نیز به آفتاب‌گیر مجهز شده‌اند.

lincoln continental

با این که کانتیننتال محصولی اسپرت نیست، اما به گفته‌ی گالوترا این خودرو عملکرد حرکتی بالایی دارد. پیشرانه‌ی خورجینی ۶ سیلندر کانتیننتال توانایی تواید ۴۰۰ اسب بخار و ۴۰۰ پوند فوت گشتاور را دارد. سیستم چهارچرخ محرک هوشمند فورد با قابلیت تقسیم مستقل نیرو نیز در این خودرو به کار گرفته شده است. حالات مختلف حرکتی راحت، عادی و اسپرت نیز قابل تنظیم هستند تا عملکرد سیستم تعلیق و فرمان خودرو متناسب با حالت انتخاب شده تغییر کنند. 

lincoln continental

در بخش تجهیزات ایمنی نیز کانتیننتال از جدید‌ترین تکنولوژی‌های صنعت خودرو بهره می‌برد. سیستم ترمز کمکی به همراه قابلیت تشخیص افراد پیاده رو، در صورت تشخیص امکان تصادف به صورت خودکار اقدام به ترمزگیری می‌کند. «کروز کنترل تطبیق پذیر» نیز در شرایط مختلف ترافیکی خودرو را در فاصله‌ی امنی از خودروهای روبرو نگه می‌دارد. سیستم پارک کمکی نیز با کمک دوربین‌های اطراف خودرو، توانایی پارک و خروج از پارک را در مکان‌های مختلف دارد.

lincoln continental

لینکلن با معرفی محصولات جدید خود به دنبال کسب درصدی از بازار خودروهای لوکس است که در حال حاضر در قبضه‌ی مرسدس بنز، بی‌ام‌و و لکسوس است. برچسب قیمت کانتیننتال هنوز اعلام نشده است، اما طبق گفته‌ی مسئولین لینکلن، این خودرو پاییز سال جاری میلادی عرضه خواهد شد. رقابت در بازار محصولات لوکس امری بس سخت است و باید منتظر ماند و تماشا کرد که آیا لینکلن با روند جدید خود قادر خواهد بود فروش مطلوبی را داشته باشد یا خیر.

کلیه‌ی اخبار و مقالات مرتبط با نمایشگاه را در صفحه‌ی Detroit Auto Show 2016 مشاهده کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات