رشد فوق العاده کاربران اسپاتیفای در نیمه دوم سال ۲۰۱۵

سه‌شنبه ۲۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۶
مطالعه 3 دقیقه
سرویس استریم موسیقی اسپاتیفای اعلام کرده که نیمه‌ی دوم سال ۲۰۱۵ میلادی بهترین دوره‌ی برای این کمپانی از نظر افزایش تعداد کاربران یا به بیان بهتر اعضایش بوده است. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

همانطور که دیروز در زومیت خواندید، اطلاعات ارائه شده حکایت از این دارد که تعداد کاربران سرویس استریم موسیقی اپل موزیک به بیش از ۱۰ میلیون نفر رسیده است. بسیاری این افزایش در تعداد کاربران را به واسطه‌ی عرضه‌ی این سرویس برای کاربران سیستم عامل اندروید می‌دانند.

حال جاناتان پرینس، مدیر روابط عمومی اسپاتیفای به این موضوع اشاره کرده که نیمه‌ی دوم سال ۲۰۱۵ میلادی از نظر جذب کاربران جدید، بهترین بازه‌ی زمانی برای این کمپانی بوده و اسپاتیفای رشد خوبی را به خود دیده است.

آخرین باری که اسپاتیفای آماری را در رابطه با تعداد کاربرانش منتشر کرد مربوط به ژوئن سال گذشته‌ی میلادی بود. براساس اطلاعات ارائه شده، اسپاتیفای در آن بازه‌ی زمانی بیش از ۲۰ میلیون نفر عضو داشت که در مقایسه با سال گذشته شاهد رشدی ۱۰ میلیون نفری بود. در صورتی که رشد تعداد کاربران اسپاتیفای در نیمه‌ی دوم سال ۲۰۱۵ بیش از هر زمان دیگری باشد، پس باید انتظار داشت که بیش از ۵ میلیون نفر دیگر نیز به مجموعه‌ی اعضای کاربران این سرویس افزوده شده است. در اینصورت اسپاتیفای در پایان سال ۲۰۱۵ میلادی ۲۵ تا ۳۰ میلیون نفر کاربر داشته است.

هرچند اسپاتیفای در حال حاضر درصد بیشتری از بازار را در اختیار دارد، اما اپل موزیک نیز به عنوان سرویس استریم پیش فرض روی گوشی‌های آیفون که یکی از محبوب‌ترین گوشی‌های هوشمند موجود است، روانه‌ی بازار می‌شود. همین موضوع را باید عاملی برای افزایش تعداد کاربران سرویس اسپاتیفای خواند.

اما یکی دیگر از موضوع‌‌هایی که اسپاتیفای را در رده‌ی بالاتری قرار می‌دهد، تحسین منتقدان از اپلیکیشن منتشر شده توسط این کمپانی است، در حالی که اپلیکیشن اپل موزیک چندان از طرف کارشناسان مورداستقبال قرار نگرفته است.

اما کیفیت یا خدمات بهتر همیشه دلیل موفقیت یک محصول نیست. همه می‌دانیم که سرویس نقشه‌ی گوگل بسیار بهتر از سرویس نقشه‌ای است که اپل ارائه می‌کند، اما نصب پیش فرض سرویس نقشه‌ی اپل روی آیفون‌های این کمپانی باعث شده تا این سرویس بیشتر مورد استفاده‌ی کاربران قرار گیرد، بطوریکه براساس اطلاعات ارائه شده توسط اپل، کاربران آیفون سرویس نقشه‌ی اپل را سه برابر بیشتر از سرویس نقشه‌ی گوگل مورد استفاده قرار می‌دهند.

اپل در طول ۶ ماه از زمان عرضه‌ی سرویس اپل موزیک موفق شده تا اعضای سرویس خود را که حق اشتراک ماهیانه پرداخت می‌کنند به یک سوم تعداد اعضای اسپاتیفای برساند. همین موضوع را باید زنگ خطری برای کمپانی اسپاتیفای در نظر گرفت. البته آخرین آمار نشان از این دارد که میزان کاربرانی که حق اشتراک ماهیانه‌ی سرویس اپل موزیک را پرداخت می‌کنند، بیش از ۱۰ میلیون نفر است. اپل اعلام کرده که در دیتابیس خود آمار بیش از ۸۰۰ میلیون کارت اعتباری منحصر به فرد را دارد که نشان از خرید‌های انجام شده از آیتونز و اپل استور توسط این کارت‌های اعتباری دارد. با وجود این پتانسیل بالا، اپل هم اکنون با ۱۰ میلیون عضو  برای سرویس استریم خود تنها از یک درصد ظرفیت استفاده کرده است.

باید دید که در آینده رقابت این دو کمپانی چگونه خواهد بود؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات