با همکاری مایکروسافت، امکان ویرایش اسناد در فضای ابری دراپ‌باکس فراهم شد

جمعه ۲۱ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۹
مطالعه 2 دقیقه
مایکروسافت و دراپ‌باکس هر روزه ارتباط خود را قوی‌تر کرده و درصدد ارائه سرویس‌های بیشتر و بهتری برمی‌آیند. پیش از این در ماه نوامبر سال گذشته، این دو کمپانی با همکاری‌هایی که داشته‌اند توانستند ویرایش فایل‌های آفیس را در دراپ‌باکس فراهم کنند. حال با بروزرسانی اخیر، روشی جدید برای ویرایش فایل‌ها در سرویس ابری ارائه شده است.
تبلیغات

اویل ماه نوامبر سال گذشته شرکت دراپ‌باکس که دارای اسم و رسمی در ارائه‌ خدمات hfvd است در توافق‌نامه‌ای با مایکروسافت از تصمیم خود بر گسترش همکاری با این شرکت در زمینه‌ی پشتیبانی بهتر از مجموعه Office Suite خبر داد.بر همین اساس دراپ‌باکس از نسخه‌ی جدید اپلیکیشن اندروید و iOS خود پرده برداشت که در آن کاربران می‌توانند به صورت لحظه‌ای فایل‌های مجموعه آفیس را ویرایش کنند. پیش از این دراپ‌باکس در وبلاگ رسمی خود با اشاره به این خبر اعلام کرده بود که کاربران نسخه اپلیکیشن موبایل اندروید و آی‌اواس این سرویس می‌توانند با مراجعه به قسمت on the go به صورت مستقیم به فایل‌های مجموعه آفیس ذخیره شده در حساب کاربری خود دسترسی داشته باشند؛ همچنین کاربر با کلیک بر روز گزینه Edit به نسخه جدید اپلیکیشن آفیس مخصوص گوشی‌های همراه منتقل می‌شود و سپس بعد از اعمال تغییرات مدنظر، می‌تواند فایل خود را به صورت مستقیم در اکانت دراپ‌باکس ذخیره کند.

 مایکروسافت طی چند سال اخیر تصمیم‌های خوبی را اتخاذ کرده است، این کمپانی با بزرگ‌ترین سرویس ابری یعنی دراپ‌باکس همکاری‌هایی را داشته است. حال این دو کمپانی روشی جدید را برای ویرایش فایل‌های آفیس در دراپ‌باکس را ارائه کرده‌اند. دیگر نیازی به نصب اپلیکیشن‌های آفیس از جمله ورد، پاورپوینت و اکسل در سرویس ابری نیست و کاربران می‌توانند با استفاده از روشی جدید این اسناد را ویرایش کنند. زمانی که یکی از اسناد را به طور آنلاین مشاهده می‌کنید، با کلیک کردن بر روی دکمه‌ی Open، تمام گزینه‌های ویرایش اسناد آفیس به طور آنلاین فراهم می‌شوند.

drop-office

با این بروزرسانی جدید، دراپ‌باکس تمامی ابتکارات و امکانات مایکروسافت را در سرویس خود ارائه می‌کند. همکاری دراپ‌باکس و مایکروسافت را باید یکی از ویژگی‌های مثبت ساتیا نادلا عنوان کرد که دارای شخصیت انعطاف‌‌پذیر است. نادلا سعی دارد اجازه استفاده از هسته اصلی محصولات مایکروسافت را در اختیار سایر شرکت‌های نوپا نیز قرار دهد. به نظر تحلیلگران، همکاری با دراپ‌باکس بسیار ارزشمند است، چراکه این همکاری یک حرکت مثبت در جهت سهولت استفاده از سرویس دو شرکت برای تمام مشتریان خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات