چگونه با یک ایمیل گوگل، بی‌ نهایت ایمیل داشته باشیم

دوشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۰
مطالعه 3 دقیقه
با این ترفند با یک آدرس جیمیل می‌توانید چندین ایمیل متفاوت داشته باشید و در آن‌ها برای مصارف مختلف استفاده کنید.
تبلیغات

احتمالا برای شما هم پیش آمده که نیاز به ساخت چند اکانت در یک سایت خاص داشته باشید و به دلیل لینک فعال‌سازی که این سایت‌ها به ایمیل‌های شما ارسال می‌کنند مجبور به ساخت چندین ایمیل‌ مختلف شده باشید. به کمک ترفندی که امروز در زومیت به شما خواهیم گفت قادر خواهید بود تنها با یک بار ثبت‌نام در سرویس جیمیل، به بی‌نهایت ایمیل دسترسی داشته باشید. با زومیت همراه باشید.

برای ساخت چند اکانت در یک سایت نیازمند ایمیل‌های مختلف هستید چرا که سایت مورد نظر به شما اخطار "کاربری با این ایمیل وجود دارد" را نشان خواهد داد و ازآنجاکه کمتر سایتی پیدا می‌شود که بدون فعال‌سازی اکانت، به شما امکان استفاده از خدمات خود را دهد تنها راه چاره ساخت چندین ایمیل و ثبت‌نام با کمک آن‌ها است که امری است بسیار وقت‌گیر.

اما به کمک ترفندی که جیمیل ارائه می‌دهد برای همیشه از دست ثبت‌نام‌های مکرر در سرویس‌های ایمیل نجات خواهید یافت و تنها با یک بار ثبت‌نام در سرویس جیمیل، صاحب بی‌نهایت ایمیل خواهید شد. این ترفند با ساخت Alias‌ها یا همان نام‌های کاربری جداگانه که از داخل تنظیمات جیمیل می‌توان به ساخت آن‌ها پرداخت، متفاوت است. درواقع در آن روش نیز شما باید به‌صورت دستی چندین ایمیل مختلف بسازید که باز هم وقت شما را خواهد گرفت. اما با ترفندی که امروز در زومیت به شما معرفی خواهیم کرد شما به‌راحتی صاحب بی‌نهایت ایمیل خواهید شد.

سرویس جیمیل به نقطه یا همان DOT غیر حساس است. یعنی بود و نبود یک نقطه در ایمیل شما برای جیمیل هیچ تأثیری نخواهد داشت اما در عین حال برای سایت‌های مختلف و هنگام ثبت‌نام، ایمیل شما را یک نام متفاوت خواهد کرد. برای مثال، فرض کنید که شما ایمیلی با عنوان ZOOMIT.94@GMAIL.COM در سایت جیمیل ساخته‌اید. شما تنها با ساخت همین یک ایمیل صاحب تمام این ایمیل‌ها خواهید شد:

zoomit94@gmail.comzoo.mit.94@gmail.comz.o.o.mit94@gmail.comz.oomit94@gmail.comzoomit9.4@gmail.comzoo......mit94@gmail.comzoo....m...i...t...94@gmail.com

همان‌طور که مشاهده می‌کنید کاراکتر دات در جیمیل، به حساب نمی‌آید و تمامی ایمیل‌های بالا و همچنین هزاران ایمیل دیگری که به شکل بالا می‌توانید تولید کنید همگی ایمیل شما خواهند بود و برای گوگل یک ایمیل به حساب می‌آیند و برای تمامی آن‌ها تنها یک Inbox خواهید داشت.

برای مثال اگر برای 10 بار با این ترفند در سایت اینستاگرام ثبت نام کنید، تمام ده لینک فعال‌سازی به همان ایمیل zoomit.94@gmail.com شما ارسال خواهند شد و شما در یک اینباکس قادر به مدیریت چندین ایمیل مختلف خواهید بود. به حساب نیامدن (Dot) در جیمیل در حالی است که برای تمامی سایت‌های دیگر وجود یک نقطه، به کل یک نام کاربری جدید به حساب خواهد آمد. به همین سادگی شما با یک ترفند جالب و نسبتا کمیاب قادر خواهید بود تا تنها با ساخت یک ایمیل به تعداد بی‌نهایت ایمیل دسترسی داشته باشید.

نکته تکمیلی: علاوه بر به حساب نیامدن کاراکتر دات در سرویس جیمیل، علامت "+" نیز اگر در انتهای آدرس ایمیل قرار بگیرد به همین ترتیب خواهد بود. برای مثال ایمیل بالا با ایمیل‌های زیر نیز یکی خواهد بود:

zoomit.94+w @gmail.comzoomit.94+hamid @gmail.com
gmaili

البته از این موضوع می‌توان استفاده‌ی کاربردی دیگری نیز کرد. تصور کنید که برای جلوگیری از شلوغ شدن اینباکس، ایمیل کاری خود را از ایمیل شخصی‌تان جدا کرده‌اید و درواقع صاحب دو ایمیل هستید. با این ترفند می‌توانید تنها یک ایمیل ساخته و آدرس اصلی یعنی zoomit.94@gmail.com را به‌عنوان ایمیل کاری، و zoomit.94+me@gmail.com را به‌عنوان ایمیل شخصی خود استفاده کنید. سپس در اینباکس خود با استفاده از بخش فیلترها، ایمیل‌های دریافتی هر آدرس را به‌صورت مجزا مشاهده کنید.

برای استفاده از فیلترها کافی است تا در اینباکس خود، در کادر بالای صفحه که مانند کادر جستجوی گوگل است، روی فلش کوچک که در تصویر بالا نیز مشخص شده، کلیک کنید و در منوی باز شده در قسمت "TO" آدرس ایمیل کاری یا شخصی خود را وارد کنید. سپس تمام ایمیل‌هایی که فقط به این آدرس ارسال شده‌اند برای شما به نمایش در خواهد آمد.

اگر برای شما هم این موضوع جالب و عجیب است همین حالا با ایمیل خود به یکی از ایمیل‌هایی که در گوگل ساخته‌اید با چند حالت مختلف پیام دهید. مشاهده خواهید کرد که تمام ایمیل‌ها به همان اینباکس شما تحویل داده خواهند شد. نظر شما در این باره چیست؟

منبع زومیت

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات