نسخه‌ جدید گوگل کروم ارائه شد

چهارشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
گوگل‌کروم یک نرم‌افزار مرورگر اینترنتی متن‌باز است که توسط شرکت گوگل عرضه شد. در ابتدا نسخه آزمایشی گوگل کروم برای کاربران نرم‌افزار سیستم‌عامل ویندوز در یکصد کشور جهان عرضه شد و بعدها نسخه‌های منطبق با نرم‌افزار عامل لینوکس و رایانه اپل مکینتاش آن هم توزیع شد. حال گوگل نسخه‌ی جدید آن را عرضه کرده است.
تبلیغات

گوگل کروم بر پایه هسته مرورگر اپن‌سورس WebKit نوشته شده است. از امکانات و قابلیت‌های این برنامه می‌توان به Tabbed browsing، امکاناتی مشابه Privacy در ویندوز اکسپلورر و Speed Dial در مرورگر اپرا اشاره کرد. مرورگر گوگل کروم شرکت گوگل همانند سایت گوگل از ظاهر بسیار ساده‌ای تشکیل شده است. از مزیت‌های این مرورگر می‌توان به وجود بخشی با نام Task manager یا مدیریت پردازش‌ها در این مرورگر اینترنت اشاره کرد که امکان مدیریت تب‌های باز شده و پلاگین‌های بارگذاری شده را به کاربر می‌دهد. این مرورگر روی ویندوز xp, 7 و 8 قابل نصب است.

00231

از دیگر قابلیت‌های این مرورگر می‌توان به بهبود در افزایش سرعت بارگذاری صفحات، قابلیت ‏Tabbed Browsing یعنی باز شدن تمام صفحات در یک صفحه، امنیت بالا، جلوگیری از خطرات احتمالی بدافزارها، جلوگیری از باز شدن پاپ‌آپ‌ها و صفحات تبلیغاتی بی‌مورد، استفاده از موتور سریع WebKit برای خواندن کدهای HTML، امکان انتقال زبانه باز در بین دستگاه‌ها و سرعت و کیفیت بالا در اجرای HTML 5 اشاره کرد. این مرورگر از قابلیت‌ جدید ماشین جاوا اسکریپت V8 پشتیبانی می‌کند که در واقع این ماشین جدید از مفسرهای فعلی قدرتمند است. به این معنی که با استفاده از این قابلیت می‌توان اپلیکیشن‌ها بهتر و بهینه‌تری از AJAX را ایجاد کرد. همچنین ویژگی‌های CSS3 به موتور سریع WebKit اضافه شده است.

این نسخه از کروم به گونه‌ای طراحی شده است که بدون اینکه خللی در کار کاربر ایجاد کند، خودکار بروزرسانی‌ها اعمال شده و وصله‌های امنیتی مربوط به گوگل کروم نصب خواهند شد. به همین دلیل اصلا جای تعجبی نیست که حین کار متوجه تغییراتی در ظاهر این مرورگر شوید. در این نسخه‌ی جدید به کمک قابلیت Sandbox تمامی حفره‌های امنیتی مربوط به کروم به طور خودکار برطرف شده است، بنابراین ویروس‌ها به مرورگرهای دیگر نیز تاثیر نخواهند گذاشت. همانند نسخه‌های پیشین، این بروزسانی دارای ویژگی Anti Phishing است که از حملات فیشینگ جلوگیری کرده و به کاربر هشدار می‌دهد. گوگل در این نسخه تعداد ۶۲ باگ مهم کروم را برطرف کرده است. قابلیت‌های امنیتی کروم مانند iFrame Sandbox, XSS auditor و CSP در اولویت گوگل برای ارائه‌ی این بروزرسانی قرار گرفته و وصله‌های امنیتی مربوط به آن‌ها را نیز در این نسخه عرضه کرده است.

این نسخه‌ی جدید را می‌توانید از لینک‌های زیر دانلود کنید.

لینک دانلود

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات