گوشی وان ایکس 9 اچ‌تی‌سی رسما معرفی شد: نمایشگر 5.5 اینچی و پردازنده هلیو ایکس 10 مدیاتک

پنج‌شنبه ۳ دی ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۳
مطالعه 4 دقیقه
همان طور که روز گذشته اعلام کردیم امروز کمپانی تایوانی اچ‌تی‌سی به صورت رسمی از گوشی One X9 در کشور چین رونمایی کرد. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

اچ‌تی‌سی سعی دارد با معرفی محصولات جدید از جمله گوشی‌های میان‌رده و پرچمدار، یک بار دیگر وارد بازار رقابت شود. چندی پیش این کمپانی تایوانی پس از کش و قوس‌های فراوان سرانجام گوشی وان اِی ۹ را معرفی کرد که فروش نسبتا خوب آن باعث سودآوری برای اچ‌تی‌سی شده است. طبق وعده‌ی قبلی، امروز اچ‌تی‌سی از گوشی وان ایکس ۹ نیز در کشور چین رونمایی کرد.

صفحه‌ی این گوشی در وب‌سایت چینی اچ‌تی‌سی راه‌اندازی و وان ایکس ۹ به طور رسمی معرفی شده است. طی چند هفته‌ی گذشته شایعات و گمانه‌زنی‌های زیادی پیرامون این محصول منتشر شده بود که بعد از اخذ تاییدیه TENNA مشخصات فنی کامل و تصاویر آن نیز فاش شد. اما امروز بعد از معرفی غیر رسمی وان ایکس ۹ اچ‌تی‌سی، شاهد معرفی رسمی آن هستیم.

onex9 34687

در همان نگاه اول می‌بینیم طراحی وان ایکس ۹ از گوشی تازه معرفی شده‌ی One A9 وام گرفته شده است، ولی برخلاف وان اِی ۹ که گفته می‌شد شباهت‌های زیادی به آیفون ۶ اپل دارد، وان ایکس ۹ المان‌های جدیدی را همراه خود دارد.

htc one x9 official 7 630x456 f5119

این گوشی به یک نمایشگر ۵.۵ اینچی IPS با رزولوشن فول‌اچ‌دی و کلیدهای لمسی در زیر آن مجهز شده که نشان می‌دهد این سبک طراحی کلیدهای عملیاتی همچنان در منطقه‌ی آسیا طرفداران خاص خودش را دارد. به نظر می‌رسد اسپیکرهای دوگانه بوم‌ساند وان ایکس ۹ به صورت منحنی در حاشیه‌ی بالا و پایین دستگاه قرار گرفته که می‌توان آن را از دیگر جذابیت‌های سبک جدید طراحی اچ‌تی‌سی دانست. ابعاد این گوشی ۱۵۳.۹ در ۷۵.۹ در ۷.۹۹ میلی‌متر و وزن آن ۱۷۳ گرم است. نسبت نمایشگر به بدنه‌ی آن ۷۱.۳۸ درصد در نظر گرفته شده که برای یک گوشی هوشمند رده‌بالای مدرن در حد متوسط به نظر می‌رسد.

x91 df54f

در پشت دستگاه به جز نوار پلاستیکی بالا، دیگر المان‌های طراحی مشابه وان اِی ۹ است. شاید اگر کمی دقت کنید مشابه این نوار پلاستیکی را در بالای گوشی نکسوس ۶ پی هواوی دیده باشید. این نوار پلاستیکی در کنار استفاده از کلیدهای فیزیکی لمسی و سبک طراحی اسپیکرها، از تغییرات جدید اچ‌تی‌سی به شمار می‌رود که در گوشی‌های قبلی این شرکت مشابه آنها را ندیده بودیم. به نظر می‌رسد عده‌ای این تغییرات را می‌پسندند و برخی از کاربران نظر دیگری خواهند داشت.

قلب تپنده‌ی وان ایکس ۹ اچ‌تی‌سی یک پردازنده‌ی هشت هسته‌ای هلیو ایکس ۱۰ مدیاتک با فرکانس کاری ۲.۲ گیگاهرتز است که از این تراشه روی گوشی وانME نیز استفاده شده بود. وان ایکس ۹ به ۳ گیگابایت رم و ۳۲ گیگابایت حافظه‌ی داخلی با پشتیبانی از شیار کارت حافظه‌ی خارجی مجهز شده است. اچ‌تی‌سی برای این گوشی یک سنسور دوربین ۱۳ مگاپیکسل با لرزش‌گیر اپتیکال و فلاش دوگانه را در نظر گرفته که توانایی ثبت تصاویر RAW و ویدیوهای 4K را دارد. دوربین جلوی وان ایکس ۹ یک ماژول ۵ مگاپیکسل با لنز f/2.0 است. سیستم‌عامل پیش‌فرض این گوشی اندروید ۶ مارشمالو خواهد بود.

x92 9c769

وظیفه‌ی تامین انرژی این گوشی بر عهده‌ی یک باتری ۳۰۰۰ میلی آمپر ساعتی است و به گفته‌ی اچ‌تی‌سی، وان ایکس ۹ از قابلیت شارژ سریع 5V/1.5V نیز پشتیبانی می‌کند. شاید این استاندارد نسبت به نمونه‌های به کار رفته مانند مدل 5V/2V روی گوشی نکسوس ۶ پی هواوی سریع نباشد، ولی همچنان در مقابل نمونه‌های 2V/1V معمولی تا ۳۰ درصد سریعتر است.

قرار است این گوشی با قیمتی در حدود ۲۳۹۹ یوآن (۳۷۰ دلار) وارد بازار شود که از وان اِی ۹ با قیمتی در حدود ۴۳۲ دلار ارزان‌تر است. همچنان باید منتظر باشیم ببینیم آیا One X9 اچ‌تی‌سی وارد بازارهای غربی مانند اروپا و آمریکا خواهد شد یا خیر.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات