گزارش تصویری زومیت از مقر هواوی در چین

دوشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۸
مطالعه 12 دقیقه
هواوی بزرگ‌ترین کمپانی ارائه‌کننده‌ی تجهیزات شبکه و مخابرات در دنیا است. این هفته شانس آن را داشتیم تا از مقر اصلی این شرکت در چین بازدید کنیم. برای مشاهده‌ی این گزارش تصویری همراه زومیت شوید.
تبلیغات

 هواوی یک کمپانی چینی فعال در حوزه‌ی شبکه، تجهیزات مخابراتی و سرویس‌های مرتبط با آن‌ها است. مقر اصلی این کمپانی در شنزن، شهری صنعتی در استان گوانگ‌دانگ چین واقع شده است. از آنجایی که بزرگ‌ترین کمپانی‌های فعال در حوزه‌ی فناوری در شنزن گرد هم آمده‌اند، این شهر با عنوان سیلیکون ولی چین نیز شناخته می‌شود. هواوی نیز به عنوان یکی از بزرگ‌ترین کمپانی‌های چینی، مقر بسیار بزرگی را در شنزن بنا کرده است و حتی ساختمان‌هایی را برای کارمندان خود ساخته تا بتوانند در نزدیکی محل کار خود زندگی کنند.

شاید هواوی را بیشتر به خاطر تولید تلفن‌های هوشمند و ابزارهای موبایل بشناسید؛ اما هواوی از سال ۲۰۱۴ که بر اریکسون غلبه کرد، موفق شد تا عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده‌ی تجهیزات مخابراتی را از آن خود کند. در حال حاضر حدود ۷۰ درصد درآمد هواوی از بخش تجهیزات شبکه و مخابرات بدست می‌آید.

هواوی در سال ۱۹۸۷ توسط رِن زنگفی، مهندس ارتش لیبرال تاسیس شد. هواوی در ابتدا بر روی سوئیچ‌های تلفن تمرکز کرد و به مرور تجارت خود را در حوزه‌ی مخابرات و شبکه در چین و خارج از این کشور گسترش داد. هواوی در حال حاضر بیش از ۱۷۰٫۰۰۰ کارمند دارد که بیش از ۷۶٫۰۰۰ نفر از آن‌ها در بخش تحقیق و توسعه (R&D) فعال هستند.

هواوی بیش از ۲۱ مرکز تحقیق و توسعه در کشورهای مختلف از جمله امریکا، کانادا، انگلیس، پاکستان، فرانسه و روسیه دارد. آن‌ها در سال ۲۰۱۳ حدود ۵ میلیارد دلار و در سال ۲۰۱۴ حدود ۶.۴ میلیارد دلار را خرج تحقیق و توسعه کردند.

هواوی در سال ۲۰۱۴ موفق به کسب سود ۵.۵ میلیارد دلاری شد. آن‌ها سال گذشته سرویس‌های خود را در ۱۴۰ کشور دنیا ارائه کردند. جالب است بدانید که از ۵۰ اپراتور بزرگ دنیا، از ۴۵ مورد از تجهیزات مخابراتی هواوی بهره می‌برند. در همین راستا در حاشیه‌ی سفری که برای شرکت در جشن دوسالگی برند آنر در شنزن حضور داشتیم، فرصت آن را پیدا کردیم تا از نمایشگاه مربوط به بخش تحقیق و توسعه‌ی هواوی در چین بازدید کنیم. پس اگر مایل هستید تا با فناوری‌های در حال توسعه‌ی هواوی که بیشتر بر روی نسل پنچم شبکه‌های مخابراتی تمرکز دارند آشنا شوید همراه زومیت باشید.

huawei hq zoomit 01 2c487

 هواوی برای آشنایی شرکای تجاری و رسانه‌ها، بخشی از مقر اصلی خود را به نمایش و معرفی محصولات و تکنولوژی‌های خود اختصاص داده است و از طریق نمایشگرهای بزرگ، اطلاعاتی را در باره‌ی آن‌ها ارائه می‌کند.

huawei hq zoomit 00 8b433

در اولین نمایشگر، هواوی نمایی کلی از سرویس‌ها و محصولات خود را ارائه می‌کند. هواوی می‌گوید که ۷۰ درصد درآمدش از بخش سرویس‌ها و تجهیزات مخابراتی و زیرساخت بدست می‌آید. با این حال بخش موبایل و گوشی‌های هوشمند نیز در حال رشد است و این کمپانی در چین رتبه‌ی اول را در اختیار دارد و در حال گسترش تجارت خود در کشورهای دیگر است. هواوی همچنین پس از مدت‌ها قرار است از سال آینده وارد بازار بزرگِ امریکا شود.

huawei hq zoomit 02 28368

 هواوی قصد دارد تا سال ۲۰۲۰ فناوری 5G را عمومی کند تا سرعت انتقال اطلاعات به بیش از ۱۰ گیگابیت در ثانیه برسد. به این ترتیب مشترکین اپراتورهای نسل پنجم قادر خواهند بود تا با سرعت بیش از ۱ گیگابایت در ثانیه فایل‌های مورد نظر خود را دانلود کنند یا محتوای 4K یا 8K را بدون وقفه تماشا کنند.

huawei hq شنزن چین

آنچه هواوی در نسل پنجم بر روی آن تمرکز کرده، تنها مربوط به پهنای باند وسیع‌تر و سرعت بالاتر انتقال اطلاعات نیست و آن‌ها توانسته‌اند تا تاخیر در شبکه را نیز به یک میلی‌ ثانیه کاهش دهند. به این ترتیب کاربران با تاخیر ناچیز و نامحسوسی روبرو خواهند بود و سرویس‌های مختلف به شکل زنده در اختیار کاربران قرار خواهند گرفت. زمان پاسخ‌دهی یک میلی‌ثانیه، تجربه‌ی کاربر در سرویس‌های مختلف از جمله بازی‌ها، داد و ستد در بورس و سازمان‌های مالی بزرگ دنیا، بازی‌های ویدیویی و مواردی از این دست را به شدت بهبود می‌بخشد.

مقرر هواوی در چین

 هواوی سخت‌افزار سازگار با نسل پنجم و نسل چهارم را نیز به نمایش گذاشته است. آنتن‌هایی که برای اپراتورها پیشنهاد می‌شود تا بتوانند شبکه‌ی خود را به نسل‌های جدید ارتقاء دهند.

مقرر هواوی در شنزن

 یکی از مشکلات اپراتورها در شهرهای شلوغ، ابعاد بزرگ تجهیزات مخابراتی است که باعث می‌شود نصب آن‌ها در مکان‌های مختلف را دشوار کند. در همین راستا هواوی موفق شده است تا ابعاد آنتن‌های گذشته را با همان کارایی، بسیار کوچک‌تر کند. در تصویر زیر آنتن‌های سابق را در سمت راست و آنتن نسل جدید را در سمت چپ مشاهده می‌کنید.

huawei hq zoomit 07 96403

 تغییر سایز آنتن‌ها به اپراتورها کمک می‌کند تا بتوانند به سادگی آنتن‌های خود را در مکان‌های گوناگون نصب کنند؛ بدون آنکه نیاز به فضای زیادی داشته باشند. از آنجایی که وزن آنتن‌های جدید نیز کاهش یافته است، امکان نصب آن‌ها بر روی تیرهای روشنایی شهری نیز مسیر شده است.

huawei hq zoomit 08 e452c

 یکی از اهداف اصلی که هواوی در 5G دنبال می‌کند، اینترنت اشیاء و خانه‌ی هوشمند است. این کمپانی برای این موضوع نیز تجهیزات لازم برای شکل گیری پلتفرم را ارائه کرده است.

huawei hq zoomit 09 6b6f0

 هواوی حتی در راه‌حل جامع خود برای نسل پنجم شبکه، باجه‌های تلفن عمومی را نیز در نظر گرفته است.

huawei hq zoomit 10 ce4b2

 تا سال ۲۰۲۰ که نسل پنجم شبکه، عمومی می‌شود، هواوی شبکه‌ی 4.5G یا LTE-A را پیشنهاد می کند که در آن سرعت انتقال اطلاعات به گیگابیت در ثانیه می‌رسد و همچنین زمان پاسخ‌دهی هم از حدود ۴۰ میلی ثانیه در شبکه‌ی 4G به ۱۰ میلی‌ثانیه کاهش می‌یابد.

huawei hq zoomit 14 a77cc

 شبکه‌ی نسل پنجم به لطف زمان پاسخ‌دهی یک میلی‌ثانیه‌ای و همچنین پهنای باند چند گیگابیتی، امکان استریم بدون وقفه‌ی ویدیو 4K را میسر می‌سازد و همچنین بستر مناسب را برای اتصال ۱۰۰ میلیارد ابزار در بستر اینترنت اشیاء را نیز فراهم می‌کند.

huawei hq zoomit 15 465d8

 هواوی در بخش نرم‌افزار از راه‌حل جامع خود را برای شبکه٬‌ی نسل پنجم تهیه کرده و در حال توسعه‌ی آن است.

huawei hq zoomit 17 3b29b
huawei hq zoomit 18 1e3e5

 سرورها و تجهیزات شبکه‌ی پیشنهاد شده توسط هواوی که برای مصارف مختلف از جمله سرویس‌های ابری، راه‌حل‌های ذخیره‌سازی و همچنین سرورهای بسیار حساس نیز در بخش دیگری به نمایش گذاشته شده است. هواوی سیستم‌عامل اختصاصی خود را که بر پایه‌ی یونیکس طراحی شده برای این سرورها در نظر گرفته؛ اما به خواسته‌ی مشتری این سیستم‌عامل می‌تواند تغییر کند. همچنین هواوی از جمله مشتریان خود برای این محصولات را اپراتور بزرگِ چاینا موبایل معرفی کرد.

huawei hq zoomit 19 3ae7d

  در این بخش هواوی برای آنکه قدرت استریم ویدیو 4K و تاخیر شبکه‌ی پایین را به نمایش درآورد، یک دوچرخه را به بازی ویدیویی متصل کرده بود که کاربر می‌تواند بر روی دوچرخه‌ی فیزیکی نشسته و با رکاب زدن و کنترل فرمان در بازی‌ای که در رزولوشن 4K رندر می‌شود، آن را کنترل کند.

huawei hq zoomit 20 afd15

 هواوی همچنین راه‌حل جامع خود را برای خانه‌ی هوشمند به نمایش گذاشته است که از امسال در بازار چین ارائه می‌شود. این کمپانی تلاش می‌کند برای این راه‌حل جامع خود، مشتریانی داخلی و خارجی پیدا کند.

huawei hq zoomit 22 357c9

 در این تصویر می‌توانید تجهیزات مختلفی که برای خانه‌ی هوشمند پیشنهاد می‌شود را مشاهده کنید. کل خانه از طریق گوشی هوشمند قابل کنترل خواهد بود. حتی اگر زنگ خانه به صدا در بیاید و شما منزل نباشید می‌توانید درب را باز کرده یا با افرادی که پشت درب هستند مکالمه‌ی ویدیویی کنید. کنترل کامل روشنایی، لوازم خانه، مدیریت هوشمند دما و رطوبت خانه و مواردی از این دست جزء قابلیت‌هایی هستند که در پلتفرم خانه‌ی هوشمند هواوی در نظر گرفته شده‌اند.

huawei hq zoomit 23 9e189

 در گیگابند، هواوی تلاش می‌کند تا انتقال دیتا به منازل را ساده‌تر کند؛ این ابزار سبک و کوچک بر روی تیرهای چراغ برق قابل نصب است تا بدون تغییر در زیرساخت تلفن‌های ثابت، اینترنت یا شبکه را به منازل برسد.

huawei hq zoomit 24 e6ad5

 اطلاعات در بین کشورهای مختلف و مناطق گوناگون دنیا از طریق فیبر نوری منتقل می‌شوند. برای اتصال فیبرهای نوری و تقویت سیگنال از ابزاری که در پایین مشاهده می‌کنید استفاده می‌کنند. این ابزار در اعماق دریا نیز قابل استفاده است. براساس عمق اقیانوس‌ها، ضخامت فیبرنوری نیز بیشتر می‌شود تا مبادا کوسه‌ها آن‌ها را قطع کنند!

huawei hq zoomit 25 f5c28

این ابزار علاوه بر اتصال کابل‌ها، به تقویت‌کننده سیگنال و حذف کننده‌ی نویز نیز مجهز است. همچنین در دل آن، تراشه‌ی خاصی وجود دارد که در صورت قطعی کابل، با دقت ۱۰۰ متر می‌تواند مکان قطعی را تشخیص داده و اطلاع‌رسانی کند.

huawei hq zoomit 26 61644

 در این بخش نیز ابزارهای موبایل مخصوص مصرف‌کننده‌ی هواوی شامل گوشی‌های موبایل، ابزارهای سلامت، هدست‌ها و غیره به نمایش گذاشته‌اند.

huawei hq zoomit 27 ec0e2

تجهیزات هواوی در شبکه‌ی عربستان مورد استفاده قرار گرفته‌اند. هواوی با نمایش این آمار و ارقام قدرت خود را در شبکه‌های بسیار شلوغ مانند زمان حج به رخ رقبا می‌کشد.

huawei hq zoomit 29 9a284

 هواوی نرم‌افزار جامع مدیریت مشتری را نیز ارائه کرده است تا اپراتورها بتوانند مشتریان خود را همیشه راضی نگاه دارند.

huawei hq zoomit 30 7d239

 در این بخش نیز راه‌حل هواوی برای ذخیره‌سازی و استریم ویدیو 4K ارائه شده است.

huawei hq zoomit 31 f4bfb

 هواوی در این نمایشگاه تلاش می‌کند تا دستاوردهای بخش تحقیق و توسعه‌ی خود را به نمایش بگذارد. این کمپانی نیز همچون رقبایش در تلاش است تا اپراتورهای بیشتری را به سمت راه حل‌های جامع مبتنی بر 5G تشویق کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات