چگونه مشکل مصرف شارژ باتری گوگل مپس را برطرف کنیم؟

سه‌شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۵
مطالعه 3 دقیقه
گوگل مپس یا همان نقشه آنلاین گوگل یکی از امکانات رایگان و مفید گوگل محسوب می‌شود. در این مطلب به بررسی راه‌های کاهش مصرف باتری توسط گوگل مپس خواهیم پرداخت. با ما در زومیت همراه باشید.
تبلیغات

همه ما خواستار ماندگاری بیشتر شارژ باتری تلفن همراه یا تبلت خود هستیم. برخی از اپلیکیشن‌ها مصرف کمی دارند و برخی دیگر قاتل شارژ باتری شما هستند. متاسفانه با بررسی میزان مصرف باتری اپلیکیشن‌ها مشاهده می‌شود که گوگل مپس یکی از مصرف‌کنندگان بزرگ باتری گوشی شما است. دلیل توجه ما به گوگل مپس فقط مهم بودن این اپلیکیشن نیست بلکه دلیل اصلی بررسی ما نصب بودن این اپ بر روی تمام گجت‌های اندرویدی است.

اصولا اپلیکیشن‌های نقشه اپ‌های سنگینی به شمار می‌روند و استفاده زیادی از باتری، قدرت پردازشی و اینترنت دارند. این اپ‌ها پیوسته در حال رندر نقشه‌های جدید، اضافه کردن اطلاعات جدید و جستجوی مکان شما هستند. توصیه‌هایی که در ادامه خواهید دید به شما کمک می‌کند تا مصرف بالای شارژ این اپلیکیشن را کنترل کنید.

GPS را خاموش کنید

یکی از بزرگ‌ترین مصرف‌کنندگان باتری گوشی GPS است. روشن بودن GPS باتری شما بسیار سریع‌تر از چیزی که فکر کنید خالی می‌کند. شما می‌توانید با محدود کردن اپلیکیشن‌هایی که از GPS استفاده می‌کنند یا با خاموش کردن GPS در زمان‌هایی که نیازی به آن ندارید تا حد زیادی مصرف باتری را کنترل کنید. بسیاری از گجت‌های اندرویدی در قسمت اعلان‌ها، گزینه غیرفعال کردن GPS را در اختیار کاربر قرار می‌دهند همچنین از قسمت تنظمات می‌توانید GPS را غیرفعال کنید.

غیر فعال کردن Access Location

خاموش کردن GPS به تنهایی کافی نیست و بهتر است تمام موارد مربوط به مکان‌یابی را غیرفعال کنید. این کار روی سرویس‌هایی که به اطلاعات مکان شما نیاز دارند تاثیر خواهد گذاشت. برای غیرفعال کردن این گزینه به قسمت تنظیمات رفته و در قسمت "Location" آن را غیرفعال کنید.

پاک کردن کَش و سوابق در گوگل مپس

کش یک ویژگی مثبت برای اپلیکیشن به شمار می‌رود به وسیله کش، تلفن‌همراه شما هر بار مجبور به بارگذاری مجدد اطلاعات از اینترنت نیست. شاید کش بیش از اندازه قدیمی شده باشد توصیه می‌شود هر چند وقت یکبار کش را پاک کنید.

برای انجام این کار به قسمت تنظیمات بروید و گزینه "Apps" را انتخاب کنید سپس با ورود به قسمت مدیریت اپلیکیشن‌ها به دنبال گوگل مپس بگردید و با انتخاب آن به تنظیمات آن بروید. گزینه‌های "Clear cash" و "Clear data" را انتخاب کنید تا اطلاعات پاک شود.

دانگرید کردن گوگل مپس

گزارش‌های زیادی در مورد افزایش مصرف باتری در نسخه‌های جدید گوگل مپس وجود دارد. به خاطر داشته باشید که نسخه‌های قبلی این اپلیکیشن از نظر امکانات به خوبی نسخه‌های جدید نیستند. اگر برای دانگرید کردن مصمم هستید به قسمت مدیریت اپلیکیشن‌ها رفته و گوگل مپس را انتخاب کنید سپس "Uninstall Updates" را انتخاب کنید.

غیرفعال کردن گوگل مپس

مپس4

اگر استفاده زیادی از گوگل مپس ندارید و هنوز مشکل مصرف باتری برطرف نشده است به عنوان گزینه آخر به شما پیشنهاد می‌کنیم که این اپلیکیشن را غیرفعال کنید. وقتی یک اپلیکیشن را غیرفعال می‌کنید آن را از تمام پردازش‌های سیستم‌عامل منع کرده‌اید گویی اصلا چنین اپلیکیشنی در گوشی شما نصب نیست. دقت کنید که گوگل مپس یک اپ از پیش نصب شده است و شما قادر پاک کردن آن نیستید. توجه کنید که با غیرفعال کردن گوگل مپس قطعا سرویس‌های وابسته به آن دچار مشکل خواهند شد. برای غیرفعال کردن یک اپلیکیشن کافی است پس از انتخاب آن در مدیریت اپلیکیشن‌ها گزینه "Disable" را انتخاب کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات