حضور مجازی در قلب نقاط معروف دنیا با Sphere360 - زوم‌اپ

شنبه ۱۲ تیر ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
Sphere360 اپلیکیشنی برای اندروید و آی‌اواس است که شما را به شکل فوق‌العاده‌ جالبی در قلب محیط‌های معروف دنیا همچون برج ایفل، شهربازی دیزنی‌لند، کوچه‌ی دایاگون در سری فیلم‌های هری‌ پاتر  قرار خواهد داد. با زوم اپ همراه باشید.
تبلیغات

سفر به مناطق مختلف دنیا و دیدن جاذبه‌های گردشگری قطعا برای هر کاربری جذاب خواهد بود اما این امر تنها برای عده‌ی مشخصی از مردم امکان‌پذیر است و مشکلات مختلف مانند ویزا یا شرایط مالی بسیاری از افراد را از سفرهای خارج از کشور محروم کرده است. اما جذاب‌تر از آن بازدید از جاذبه‌هایی مانند لوکیشن فیلم‌های معروفی مانند هری پاتر یا مکان‌های غیرمعمول مانند اعماق اقیانوس‌ها است که در حالت عادی امکان بازدید از آن‌ها وجود ندارد. حتی اگر جزو افرادی باشید که سالانه چندین سفر خارج از کشور را تجربه می‌کنید باز هم جاذبه‌های بسیاری از جمله لوکیشن فیلم‌های معروف یا مکان‌هایی مانند قله‌ی کوه‌های یخی و ... در دنیای ما وجود دارد که هرگز به آسانی قادر به دیدن آن‌ها نخواهید بود.

Sphere360 اپلیکیشنی برای پلتفرم‌ اندروید و iOS است که شما را به شکل فوق‌العاده‌ جالبی در قلب محیط‌های معروف دنیا قرار خواهد داد. آیا علاقه دارید کوچه‌ی دایاگون، دفتر دامبلدور یا دهکده هاگزمید در سری فیلم‌های هری‌ پاتر را به صورت کاملا طبیعی مشاهده کنید؟ دوست دارید از برج ایفل، باغ‌وحش‌های معروف، شهربازی دیزنی‌لند، ورزشگاه‌ تیم محبوبتان یا حتی مقبره حافظ شیرازی، مانند یک حضور واقعی بازدید کنید؟ Sphere یک نرم‌افزار خارق‌العاده است که نه‌تنها به شما اجازه‌ی حضور مجازی در محیط‌های معروف دنیا به صورت 360 درجه را می‌دهد، بلکه برای برخی گوشی‌ها، امکان ضبط و ساخت چنین تصاویری را هم مهیا می‌کند.

طرز کار این اپلیکیشن به این صورت است که شما بعد از آنکه یکی از محیط‌های معروف این اپلیکیشن را بر اساس جستجو یا دسته‌بندی‌ها، انتخاب کردید نیاز به دانلود یک فایل با حجم فوق‌العاده کم خواهید داشت. سپس تصویر آن محیط به صورت یک عکس ۳۶۰ درجه به گوشی شما منتقل می‌شود. حال شما کافی است گوشی خود را به اطراف بچرخانید. محیط اطراف با حرکت گوشی شما تکان خواهد خورد و تجربه‌ای که این نرم‌افزار به شما می‌‌دهد به قدری طبیعی است که گویا خود شما با دوربین گوشی مشغول فیلم گرفتن از آن محیط هستید. درواقع همانطور که هنگام تصویر‌برداری با دوربین، گوشی موبایل را به هر طرف که بچرخانید اطراف یا بالا سر خود را مشاهده می‌کنید، بعد از بارگذاری شدن عکس دریافت شده نیز دقیقا به همین ترتیب محیط مورد نظر را مشاهده خواهید کرد. عملکرد این اپلیکیشن درست مانند هدست‌های واقعیت مجازی است و پیش از این با این ابزار جذاب کارکرده باشید بدون شک Sphere شما را به یاد آن ها خواهد انداخت.

اگر متوجه کارکرد دقیق این اپلیکیشن نشده‌اید نگران نباشید! چراکه شما در همان ورود اول به نرم‌افزار، با مشاهده‌ی تصویر نمونه‌ای که در صفحه‌ی خوش آمدگویی قرار دارد همه‌چیز را درک خواهید کرد. همچنین می‌توانید به وب‌سایت این برنامه مراجعه کنید و بعد از لود شدن کامل سایت، با حرکت موس عکس پشت صفحه را به صورت ۳۶۰ درجه و به هر‌سویی که مایلید بچرخانید. با این تفاوت که در گوشی موبایل همه‌چیز چند برابر طبیعی خواهد بود چرا که می‌توانید تنها با حرکت گوشی و بدون لمس صفحه، اطراف خود را مشاهده کنید.

(تصاویر بالا به کمک ماوس حرکت داده شده‌اند)

این اپلیکیشن در کنار استفاده اصلی خود یعنی مشاهده‌ی این‌گونه تصاویر، امکان ساخت عکس‌های ۳۶۰ درجه را نیز اضافه کرده است که در حال حاضر تنها از چند گوشی خاص (Samsung S4, Note 2, Galaxy Camera NX, Galaxy Camera & Sony Xperia Z1) پشتیبانی می‌کند و به مرور زمان مدل‌های بیشتری به این لیست اضافه خواهند شد. برای استفاده از Sphere360 نیاز به اتصال اینترنت و ثبت یک اکانت جدید در هنگام ورود (یا استفاده از اکانت گوگل) خواهید داشت. پیشنهاد می‌کنیم این اپلیکیشن را به هیچ‌وجه از دست ندهید.

نکات مثبت

  • حضور کاملا سه بعدی و مجازی در قلب مکان های مختلف
  • حرکت بسیار دقیق و روان در محیط با تکان دادن گوشی
  • برخورداری از جاذبه های بسیار خاص مانند لوکیشن فیلم های هری پاتر

نکات منفی

  • عدم پشتیبانی از تمام گوشی‌ها برای ساخت این سبک از تصاویر

دانلود اپلیکیشن

پلی‌استور اپ‌استور

اپلیکیشن‌های محبوب خود را از طریق ایمیل app@zoomit.ir به زومیت معرفی کنید

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات