با ۱۰ خودروی برتر نمایشگاه دیترویت آشنا شوید

شنبه ۲۷ دی ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۶
مطالعه 7 دقیقه
در هفته‌ای که گذشت نمایشگاه خودروی دیترویت برگزار شد. این نمایشگاه از دیرباز محلی برای معرفی خودروهای ماسل و پرقدرت بود. نمایشگاه دیترویت 2015 به محلی برای خودنمایی پیشرانه‌های توئین توربوی V6 تبدیل شده بود. در ادامه نگاهی به ۱۰ خودروی برتر معرفی شده در این نمایشگاه خواهیم داشت.
تبلیغات

 با توجه به وجود انواع محدودیت‌های زیست‌محیطی برای کاهش آلودگی خودروها و همچنین لزوم کاهش مصرف، خودروسازان هر روز فناوری‌های جدیدی را برای تولید پیشرانه‌های پرقدرت و درعین حال کم مصرف به کار می‌گیرند. از جمله‌ی خودروهایی که در این نمایشگاه خودنمایی کردند، می‌توان به آکیورا NSX، فورد جی‌تی و آئودی Q60 اشاره کرد. خودروسازان رفته‌رفته از قدرت فناوری‌های نوین برای تولید خودروهایی پاک و پرقدرت استفاده می‌کنند.

آئودی Q7

audi-q7

نسل جدید آئودی Q7 که به عنوان نسخه‌ی ۲۰۱۶ روانه‌ی بازار خواهد شد با تغییرات اندکی در مقایسه با نسل پیشین روانه‌ی بازار می‌شود. نسل جدید این خودرو ۳۲۵ کیلوگرم در مقایسه با نسل پیشین سبک‌تر شده است که نتیجه‌ی بکارگیری آلومینیوم سبک‌ وزن و استیل در ساخت بدنه و شاسی آن است. آئودی در این خودرو از یک پیشرانه‌ی دیزلی هیبریدی استفاده کرده که مصرف ۱.۷ لیتر گازوئیل را در هر ۱۰۰ کیلومتر برای این کمپانی رقم زده است. مصرف سوخت Q7 2016 در مقایسه با نسل پیشین ۲۶ درصد بهینه‌تر شده است. آئودی در این خودرو از رابط کاربری جدید خود استفاده کرده است.

بیوک آوِنیر

buick-avenir

جنرال موتورز برندهای مختلفی را در اختیار دارد که در این بین برند بیوک به خودروی مورد علاقه‌ی قشر مهندسان و پزشکان مشهور شده است. این کمپانی در نمایشگاه دیترویت از خودروی مفهومی جدید خود با عنوان آوِنیر رونمایی کرد که همانطور که در تصویر نیز می‌بینید، زیبا است. هرچند بیوک این خودرو را بصورت تجاری تولید نخواهد کرد، اما براساس اطلاعات ارائه شده المان‌های ظاهری آن همچون چراغ‌های جلو و جو پنجره در نسل آتی خودروهای دیگر بیوک مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

شوی ولت

chevrolet-volt

شورلت در نمایشگاه خودروی دیترویت از نسل جدید خودروی هیبریدی قابل شارژ خود با نام ولت رونمایی کرد. همانطور که پیش از این در زومیت خواندید، شورلت باتری این خودرو را کوچک‌تر، سبک‌تر و در عین‌حال قوی‌تر از پیش کرده که این موضوع باعث افزایش دامنه‌ی حرکتی آن از ۳۸ مایل به ۵۰ مایل شده است. شوی در کنار بهینه ساختن این خودرو، به تعداد سرنشینان این خودرو یک نفر را نیز اضافه کرده است، بطوریکه در نسل جدید تعداد سرنشینان خودرو به پنج نفر افزایش یافته است.

کراس‌اُور پیکاپ مفهومی هیوندای سانتا کروز

hyundai-santa-cruz

هیوندای که همچون سایر کمپانی‌های کره‌ای عرصه‌ی فناوری تبدیل به یک غول در عرصه‌ی جهانی شده، در نمایشگاه دیترویت با دست پر حاضر شده بود. این خودروساز در دیترویت خودروی مفهومی خود را که در واقع یک کراس‌اور پیکاپ بود، معرفی کرد. می‌توان پیش‌بینی کرد که این خودروی مفهومی با استقبال خوبی روبرو شود، چراکه ابعاد کوچک در کنار بهره‌گیری از مشخصات ظاهری وانت پیکاپ‌ها و همچنین استفاده از یک پیشرانه‌ی بهینه‌ی توربو دیزل سانتا کروز را به خودروی خوبی تبدیل کرده است.

فولکس‌واگن GTE

volkswagen-cross-coup-gte

GTE سومین و زیباترین مدل مفهومی SUV است که بزرگ‌ترین خودروساز اروپا در سال جاری رونمایی کرده است. با نگاه به این خودروی خشن و زیبا می‌توان به طراحی ظاهری خودروهای فولکس‌واگن که در اواخر سال آتی میلادی روانه‌ی بازار خواهند شد، پی برد. فولکس‌واگن در خودروی مفهومی خود با بهره‌گیری از فاکتورهای طراحی مدرن بدنه‌ و طراحی داخلی خود را تغییر داده است. این کمپانی آلمانی GTE را با بهره‌گیری از پلتفرم جدید خود ساخته که امکان استفاده از انواع سیستم‌های رانندگی را میسر کرده است. از جمله‌ی پیشرانه‌هایی که می‌توان در این خودرو استفاده کرد، می‌توان به نمونه‌ی هیبریدی V6 اشاره کرد که بسیار بهینه طراحی شده است.

آکیورا NSX

acura-nsx-front

آکیورا و فورد در این نمایشگاه از نسل جدید سوپراسپورت‌های خود پرده برداشتند. هرچند هنوز نمی‌توان شاهد فورد جی‌تی در بازار بود، اما آکیورا نسل جدید NSX را در انتهای سال جاری میلادی روانه‌ی بازار خواهد کرد. سوپراسپورت جدید بازوی لوکس هوندا، در کارخانه‌ی این کمپانی در آمریکا تولید خواهد شد. آکیورا NSX یک پیشرانه‌ی هیبریدی توئین توربوی V6 را با قدرت ۵۰۰ اسب بخار در قلب خود و در قسمت وسط شاسی جای داده است. آکیورا برای انتقال قدرت موتور از یک گیربکس ۹ سرعته با دو کلاچ بهره برده که تجربه‌ای مشابه خودروهای فرمول یک را برای راننده رقم خواهد زد. در کنار پیشرانه‌ی بنزینی، سه موتور الکتریکی نیز در این خودرو مورد استفاده قرار گرفته که قدرت، پایداری و عملکرد آن شبیه به سوپراسپورت‌های هیبریدی یک میلیون دلاری موجود در بازار است که برای نمونه می‌توان به مک‌لارن، پورشه و فراری اشاره کرد. آکیورا NSX هزینه‌ای ۱۵۰٫۰۰۰ دلاری روی دست علاقمندان خواهد گذاشت.

 فورد جی‌تی

ford-gt

فورد در نمایشگاه دیترویت 2015 با رونمایی از نسل جدید فورد جی‌تی نظر بسیاری را به خود جلب کرد. جی‌تی خاطرات بسیار خوبی را در اذهان طرفداران خودروهای آمریکایی متبادر می‌کند، چراکه نسل اول جی‌تی اولین خودروی آمریکایی است که موفق شد به عنوان قهرمانی مسابقات ۲۴ ساعته لمانز دست یابد. فورد جی‌تی نیز از وجود پیشرانه‌ی V6 توئین توربو با کلاچ دو پداله در پشت فرمان بهره می‌برد، با این حال قدرت موتور فورد جی‌تی ۱۰۰ اسب بخار بیشتر از آکیورا NSX است. نیروی موتور در این خودرو به محور پشتی انتقال می‌یابد. فورد اعلام کرده که این خودرو را سال آتی روانه‌ی بازار خواهد کرد و پیش از عرضه‌ی رسمی به بازار، فورد جی‌تی در مسابقات اتومبیل‌رانی شرکت خواهد کرد.

آلفارومئو اسپایدر 4C

alfa-romeo-spider

آلفارومئو درصدد بازگشت به بازار آمریکا با اسپایدر 4C است. اسپایدر 4C یک خودروی کوپه‌ی موتوروسط با بدنه‌ی فیبرکربن است. قابلیت برداشتن سقف اسپایدر امکان احساس عبور پرشتاب جریان باد و نوازش سر سرنشینان را فراهم می‌کند. آلفارومئو موفق شده تا با استفاده از فیبرکربن، وزن کلی این خودرو را کاهش دهد، بطوریکه اسپایدر 4C قادر است در کمتر از ۴.۱ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت دست یابد. قیمت این خودرو ۵۵٫۰۰۰ تا ۶۰٫۰۰۰ دلار تعیین شده است.

اینفینیتی Q60

infinity-q60

اینفینیتی در دیترویت، کوپه‌ ی مفهومی چشم نواز خود را پیش روی علاقمندان قرار داد. این خودرو واقعا زیبا است و به جرات می‌توان گفت که طراحی این خودرو با در نظرگرفتن المان‌هایی که به جا استفاده شده‌اند، همراه شده است. جلوپنجره‌ی بزرگ این خودرو در کنار چراغ‌‌های کشیده‌ی جلو جلوه‌ای زیبا را در اختیار این خودرو قرار داده است. همچنین ورودی‌های هوا در زیر جلو پنجره از طراحی باله‌ها جلویی خودروهای فرمول یک الهام گرفته شده است.

کادیلاک CTS-V

cadillac-cts-v

کادیلاک را باید بازوی ساخت خودروهای لوکس جنرال موتورز خواند. این خودروساز در نمایشگاه دیترویت از سدان تقویت شده‌ی CTS رونمایی کرد که پیشرانه‌ی ۶.۲ لیتری V8 آن ۶۴۰ اسب بخار قدرت دارد. در واقع این خودرو پذیرای موتور مورد استفاده در شوی کوروت Z06 است. گشتاور پیشرانه‌ی مورد استفاده در CTS-V برابر ۴۶۴ نیوتن‌متر است. کادیلاک CTS-V قادر است در ۳.۷ ثانیه از حالت سکون به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد. کادیلاک در این خودرو از یک گیربکس اتوماتیک فوق پیشرفته بهره گرفته که در کسری از ثانیه دنده را تعویض می‌کند.

کدامیک از خودروهای عرضه شده در این نمایشگاه نظر شما را به خود جلب کرد؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات