کتاب «فقط برای تفریح»، نوشته لینوس توروالدز را مجانی بخوانید

سه‌شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۹
مطالعه 2 دقیقه
کتاب «فقط برای تفریح» لینوس توروالدز یکی از آن کتاب‌هایی است که گیک‌های طرفدار جنبش متن‌باز نباید آن را از دست دهند. «جادی» این کتاب را به زبان فارسی ترجمه کرده ولی متاسفانه نتوانسته آن را به چاپ برساند. در عوض او نسخه رایگان تحت وب این کتاب ارزشمند را به طور رایگان برای مطالعه در آدرس linuxstory.ir قرار داده است.
تبلیغات

Just for Fun یکی از مشهورترین کتاب‌های حوزه جنبش متن باز است. اخیرا «جادی» این کتاب را ترجمه کرده که به نظر می‌رسد موفق نشده مجوز نشر آن را از وزارت ارشاد دریافت کند. پس از خیر انتشار نسخه چاپی آن گذشته و آن را به صورت رایگان در اختیار علاقه‌مندان قرار داده است. وی درباره این کتاب گفته است:

این کتاب، نوشته لینوس توروالدز خالق لینوکس و دیوید دیاموند است. یک خبرنگار مدت‌ها با لینوس وقت گذرونده و حرف‌هاش رو شنیده و نتیجه‌اش شده این کتاب که با نام انگلیسی Just For Fun توسط انتشارات TEXERE منتشر شده.من سال‌ها پیش این کتاب رو ترجمه کردم ولی ارشاد هیچ وقت بهش مجوز نداد. مدیون دوستی هستم که کلی پیگیری کرد تا شاید این کتاب به شکل کاغذی چاپ بشه و با اجازه‌اش حالا روی اینترنت منتشرش میکنم.. با امکان حمایت مالی.حمایت مالی رو برای روحیه گرفتن می ذارم و محک زدن این ایده که آیا کسی می تونه به این جریان به عنوان یک جریان جدی نگاه کنه یا نه. من حداقل دو تا کتاب ترجمه دیگه هم به این شکل منتشر خواهم کرد پس نگران نباشین که اگر کمک نشه، پروژه متوقف می شه (: برای من کلیت ماجرا لذت بخشه و دست دارم این تیپ چیزها برای گیک‌ها در دسترس باشه ولی این هم برام مهمه که نشون بدیم چنین کاری می تونه به شکل یک کار جدی دنبال بشه.به هرحال.. این شما و این کتاب فقط برای تفریح که داستان زندگی لینوس توروالدز و نوشته شدن لینوکس رو روایت می کنه فقط توجه داشته باشین که این کتاب چندین سال قبل ترجمه شده و اولین ترجمه من است و در اولین فرصت نیازمند یک ویرایش حسابی است.

خواندن این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به جنبش Open Source پیشنهاد می‌کنیم. «فقط برای تفریح» نوشته لینوس توروالدز، ترجمه «جادی» را می‌توانید از طریق آدرس linuxstory.ir مطالعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات