زوم‌اپ: Copy Bubble ابزاری کاربردی برای کپی کردن متن

جمعه ۱۳ تیر ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۳
مطالعه 3 دقیقه
در زوم‌اپ امروز شما را با یک کلیپ‌بورد پیشرفته و کاربردی برای اندروید آشنا می‌کنیم که گر چه هنوز تا تبدیل شدن به یک اپلیکیشن بی‌نقص کمی فاصله دارد، ولی می‌تواند برای بسیاری از کاربران مفید و کاربردی بوده و در وقت آنها صرفه‌جویی کند.
تبلیغات

در سیستم‌عامل‌های پی‌سی‌ها، مثل ویندوز و OS X و توزیع‌های مختلف لینوکس، معمولا کلیدهای میان‌بری برای کپی و پیست کردن متون وجود دارد که بهره‌وری را بالا برده و این نوع کامپیوترها را به ابزاری مناسب برای مصارف اداری و... تبدیل می‌کند. یکی از معضلات تلفن‌های هوشمند و به طور کلی رایانه‌های لمسی بدون کیبورد فیزیکی عدم امکان بهره‌گیری از شورت‌‌کات‌ها و دشوار بودن اعمالی چون کپی، کات و پیست کردن فایل‌ها و متون است.

برخی کمپانی‌های سازنده تلفن‌های اندرویدی چون ال‌جی از یک کلیپ‌بورد پیش‌رفته در رابط کاربری اختصاصی خود بهره برده‌اند، که مسلما برای کاربران آنها بسیار مفید واقع شده است. اما کلیپ‌بوردی که در اندروید مشاهده می‌کنید آنچنان پیشرفته نبوده و فقط می‌توان یک بلاک متنی را در آن قرار داد و بلافاصله پس از کپی کردن متن جدید، بلاک متنی قبلی از بین می‌رود. ضمنا کاربر نیز بر روی کلیپ‌بورد کنترل خاصی ندارد.

Copy Bubble یک اپلیکیشن یا بهتر بگوییم یک ویجت معلق برای اندروید است که به کمک آن می‌توان صاحب یک کلیپ‌بورد پیشرفته با امکانات کاربردی شد. پس از نصب این برنامه و اجرای آن یک دایره کوچک معلق را بر روی نمایشگر خود مشاهده خواهید کرد. در وسط این دایره به صورت پیش‌فرض رقم صفر نوشته شده است. وقتی به وب‌گردی می‌پردازید یا ایمیل‌های خود را مرور می‌کنید کافی است تا بخشی از متن را که مد نظرتان است کپی کنید. مشاهده خواهید کرد که عددی که در وسط ویجت معلق کپی بابل وجود دارد، به عدد یک تغییر می‌کند. حال اگر بار دیگر عمل کپی را انجام دهید این رقم افزایش می‌یابد. در واقع عدد نشان داده شده در وسط حباب این اپلیکیشن تعداد متون موجود در کلیپ‌بورد پیشرفته شما را نشان می‌دهد. حال می‌توانید هر جا که خواستید با لمس ویجت معلق Copy Bubble تمامی متون کپی شده را به صورت مجزا مشاهده نمایید. می‌توانید این متون را ویرایش کنید، آنها را از کلیپ بورد حذف کنید یا آنها را در محل مورد نظرتان پیست کنید.

copybubble

در صورتی که متن کپی شده توسط کاربر یک آدرس وب باشد حتی این امکان وجود دارد که در محیط خود اپلیکیشن با لمس آن لینک صفحه را لود کرده و پیش‌نمایشی از آن وب‌سایت را مشاهده نمایید. بی‌شک چنین قابلیت‌های پیشرفته‌ای می‌تواند در در وقت شما صرفه‌جویی کرده و کار کردن با تلفن اندرویدی‌تان را لذت‌بخش‌تر نماید.

ایرادی که در این اپلیکیشن دیدیم این بود که برای پنهان و آشکار کردن ویجت معلق کلیپ بورد باید از طریق منوی نوتیفیکیشن‌ها اقدام می‌کردیم. شاید اگر این امکان وجود داشت که بتوان با کشیدن ویجت معلق به بخشی مشخص شده از صفحه آن را پنهان کرد، دیگر نمی‌توانستیم ایرادی را به آن وارد سازیم.

 

اپلیکیشن‌های محبوب خود را از طریق ایمیل app@zoomit.ir با ما در میان بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات