گوگل اپلیکیشن‌های مخصوص Android Wear‌ را منتشر کرد

پنج‌شنبه ۱۲ تیر ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۲
مطالعه 2 دقیقه
گوگل در جریان کنفرانس توسعه‌دهندگان خود پرده از اندروید ابزار‌های پوشیدنی با نام Android Wear برداشت که با معرفی اولین نسل از ساعت‌های‌‌هوشمند مبتنی بر این سیستم‌عامل از ال‌جی، سامسونگ و موتورولا همراه شد. حال از پس از گذشت چند روز از این رونمایی، اپلیکیشن‌های این پلتفرم نیز در حال انتشار هستند.
تبلیغات

علی‌رغم پایان کنفرانس توسعه‌دهندگان گوگل، غول جستجو همچنان در حال عرضه‌ی سرویس‌ها و محصولات خود است. پس از انتشار نسخه‌ی پنجم سرویس گوگل‌پلی 5.0 گوگل شماری از اپلیکیشن‌های مختص اندروید Wear برای ساعت‌های‌هوشمند را منتشر ساخت. عناوین اپلیکیشن‌ها برای تولیدکنندگان مختلف متفاوت است و به‌نظر می‌رسد این اپلیکیشن‌ها رفته‌رفته برای همه‌ی محصولات عرضه خواهد شد.

AndroidWear

برای مثال در موتو ایکس موتورولا تعداد اپلیکیشن‌های نمایش داده شده 24 عدد است در حالی که تعداد اپلیکیشن‌های مخصوص Android Wear برای جی۲ تنها 4 عدد است. به‌نظر می‌رسد توسعه‌دهندگان به سرعت درحال اضافه کردن ویژگی‌های مربوط به این سیتسم‌عامل به اپلیکیشن‌های خود هستند. براساس اطلاعات ارائه شده توسط گوگل اضافه کردن این ویژگی‌ها بسیار ساده است، بطوریکه می‌توان با اضافه کردن پشتیبانی از اعلانیه‌ها، امکان ارسال اعلانیه‌ها به ساعت‌هوشمند و نمایش آن را به اپلیکیشن اضافه کرد. از اپلیکیشن‌های موجود می‌توان به IFTTT، Level Money، Banjo، Eat24، Glympse، Player FM Podcast و شماری دیگر اشاره کرد.

برای مثال می‌توان به اپلیکیشن RunKeeper اشاره کرد که قادر است مسافت طی شده و سرعت را در حین دویدن نمایش دهد. همچنین آیکون میکروفون نمایش داده شده در بالای صفحه نشان از پذیرش دستورات صوتی در کنار نمایش اطلاعات مربوط به دویدن کاربر دارد که با استفاده از آن می‌توان سایر اپلیکیشن‌ها یا دستوراتی را مبنی بر انجام کارهای دیگر صادر کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات