۱۱ خرداد: تاسیس کمپانی کاسیو، سازنده اولین ماشین حساب تمام الکترونیکی

پنج‌شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
چرتکه‌ها ماشین حساب‌های دستی و... ابزارهایی با ذاتی مکانیکی بودند که بشر از آنها در محاسبات ریاضی استفاده می‌کرد، ولی حتی این ابزار ها نیز در مقابل نیاز روز افزون بشر برای انجام محاسبات پیچیده کافی نبودند.
تبلیغات

شصت سال پیش در چنین روزی یعنی ۱ ژوئن ۱۹۵۷ کمپانی معروف کاسیو (Casio Computer Co Ltd) توسط مهندس ژاپنی تادائو کاشیو که تخصص وی در حوزه تکنولوژی ساخت بود تاسیس گردید. البته پیش از این در سال ۱۹۴۶ نیز آقای کاشیو کمپانی دیگری را نیز ثبت نموده بود که حوزه فعالیت آن با کمپانی Casio Computer Co Ltd کمی متفاوت بود.

ثبت این شرکت جدید با عرضه اولین ماشین حساب تمام الکترونیکی در دنیا همراه بود که تحولی جدید را در انجام سریع محاسبات برای بشر بوجود آورد. تا قبل از آن ماشین حساب های موجود عموما مکانیکی و یا بصورت ترکیبی مکانیکی – الکترونیکی ساخته می شدند، در حالی که ماشین حساب جدید آقای کاشیو مدل 14-A یک ماشین حساب تمام الکترونیکی بود. این ماشین حساب موفقیت چشمگیری را برای آقای کاشیو و کمپانی تازه تاسیس کاسیو به همراه داشت؛ ولی یکی از اهدافی که کمپانی کاسیو دنبال می‌کرد ارائه ماشین حساب‌هایی بود که عموم مردم نیز قادر به استفاده از آن باشند، این کمپانی سرانجام با تلاش زیاد توانست در سال ۱۹۷۲ اولین ماشین حساب شخصی را تحت عنوان Casio Mini ارائه نماید تا افراد عادی نیز بتوانند از ماشین حساب‌ها در کارهای روزانه خود استفاده نمایند. شرکت کاسیو بعد از موفقیت در حوزه ماشین حساب‌های الکترونیکی که حتی تا کنون نیز آنرا حفظ کرده‌اند، توانستند موفقیت‌های زیاد دیگری را نیز در حوزه موسیقی با ارائه کیبورد‌های الکترونیکی، حوزه ساعت با ارائه ساعت های الکترونیکی و در حوزه دوربین‌های عکاسی با ارائه دوربین های دیجیتال و... کسب کنند.

همواره کمپانی کاسیو به عنوان یکی از کمپانی های خلاق و پیشرو شناخته شده است که توانسته با ارائه محصولات خارق‌العاده و منحصر به فرد در حوزه‌هایی که در آن ها تخصص دارد نام خود را ماندگار کند. تاریخ به یاد می‌آورد که سازنده اولین ماشین حساب تماما الکترونیکی، کاسیو بوده است.

دیگر رویدادهای مهم ۱۱ خرداد (۱ ژوئن)

۱۸۸۰ - شروع به کار اولین سرویس تلفن پولی عمومی در ایالات متحده‌ی آمریکا

۱۹۵۵ - عرضه‌ی اولین باتری خورشیدی

۱۹۶۱ - افتتاح موج FM در رادیوی ایالات متحده‌ی آمریکا

این مطلب در تاریخ ۱۱ خرداد ۱۳۹۶ به‌ روزرسانی شده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات