تماشا کنید: با نمایشگر تاشو، چطور یک تلفن به تبلت تبدیل شود

سه‌شنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۳
مطالعه 2 دقیقه
علی‌رغم تولید تلفن‌های‌هوشمندی چون جی‌فلکس از ال‌جی و گلکسی‌نوت اج و گلکسی راند توسط سامسونگ با صفحه‌ی نمایش خمیده، هنوز پتانسیل بالای صفحات نمایش خمیده در صنعت گجت‌های هوشمند بکار گرفته نشده است. شاید صفحه‌ی نمایش تا شدنی SEL آغازگر تحولات در این زمینه باشد.
تبلیغات

کمپانی ژاپنی SEL اقدام به تولید صفحه‌ی نمایشی کرده که می‌توان آن را از دو قسمت تا کرد و اندازه‌ی صفحه‌ی نمایش را به یک سوم میزان اولیه کاهش داد. با استفاده از چنین قابلیتی می‌توان تبلتی ساخت که با تا کردن آن به تلفن‌هوشمند تبدیل شود.

صفحه‌ی نمایش ساخت SEL در نمایشگاه نوآوری‌های صفحه‌ی نمایش ۲۰۱۴ در شهر یوکوهامای ژاپن به معرض نمایش گذاشته شده است. صفحه‌ی نمایش تا شدنی SEL‌ اندازه‌ای برابر ۸.۷ اینچ با رزولوشن فول اچ‌دی دارد که می‌توان آن را برای ۱۰۰٫۰۰۰ بار حول دایره‌ای به شعاع ۲ تا ۳ میلی‌متر بدون تاثیر روی محتویات در حال نمایش تا کرد. این صفحه‌ی نمایش لمسی ضخامتی برابر ۱۰۰ میکرون دارد و از وجود LED‌ سفید رنگ در کنار فیلتر‌های رنگ بهره می‌برد.

SELFoldableInt

از این صفحه‌ی نمایش می‌توان در ساخت تلفن‌های‌هوشمند استفاده کرد که تنها در چند ثانیه تبدیل به تبلتی ۸.۹ اینچی می‌شوند. البته هنوز مسائل بسیاری وجود دارد که باید در جهت ساخت چنین محصولاتی حل کرد.

SEL یک کمپانی ژاپنی است که از سال ۱۹۸۰ میلادی در مورد تحقیق، توسعه و ارائه‌ی گواهی در زمینه‌ی فناوری فعالیت می‌کند. این کمپانی ژاپنی پیش از این نیز محصولاتی را تولید و به نمایش عموم گذاشته بود که از جمله‌ی آن می‌توان به صفحه‌ی نمایش ۲.۸ اینچی AMOLED با تراکم پیکسلی 1058ppi، پنل AMOLED با رزولوشن 8K و همچنین فناوری ساخت حاشیه‌ی صفحه‌ی نمایش شفاف اشاره کرد.

لینک دانلود

شناخته‌ شده‌ترین کمپانی‌های فعال در زمینه‌ی ساخت صفحات نمایش خم شدنی در بازار سامسونگ و ال‌جی هستند، اما کمپانی‌های ژاپنی سونی و شارپ نیز فعالیت‌هایی را برای توسعه‌ی فناوری‌های مشابه در دستور کار قرار داده‌اند. احتمالا SEL فناوری تولید چنین صفحه‌ نمایشی را به یکی از کمپانی‌های نامبرده خواهد فروخت؛ چراکه این کمپانی‌ها منابع و قدرت تولید لازم برای محصولات مبتنی بر این صفحه‌ی نمایش را در اختیار دارند. به گزارش وال‌استریت ژورنال ال‌جی درصدد ساخت صفحه‌ی نمایش تا شدنی نیمه شفاف است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات