بیل گیتس پیش‌بینی می‌کند که تا سال 2035 هیچ کشور فقیری وجود نخواهد داشت

چهارشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۸:۳۲
مطالعه 2 دقیقه
بیل گیتس یکی از معماران انقلاب دیجیتال به شمار می‌رود که دانشگاه هاروارد را رها کرد تا امپراطوری مایکروسافت را بنا نهد. در گفتگویی که به تازگی انجام شده، بیل گیتس بیان کرده است که این انقلاب، یکی از مواردی خواهد بود که به برخاستن کشورهای ضعیف، از فقر کمک خواهد کرد. حال او اعتقاد دارد که همین کافی است تا بتوان یک پیش‌بینی نسبت به آینده داشت.
تبلیغات

 بیل گیتس در گزارش سالیانه‌ی بنیاد خیریه‌ی بیل و ملیندا گیتس، از پیشرفت‌هایی که در کشورهای فقیر در حال رخ دادن است، ابراز خشنودی کرده و حقیقت این افسانه که این کشورها نمی‌توانند ثروتمندتر شوند را رد کرده است. بیل می‌گوید: "من به اندازه‌ای خوشبین هستم که از همین حالا اقدام به انجام یک پیش‌بینی کنم؛ تا پایان سال 2035 تقریبا هیچ کشور فقیری در جهان وجود نخواهد داشت".

او استدلال خود را بر پایه‌ی طبقه‌بندی‌های درآمدی بانک جهانی پایه‌ریزی می‌کند که اقتصادها را بر اساس درآمد خالص آن‌ها تقسیم بندی می‌نماید. او در ادامه‌ی این پیش‌بینی می‌گوید: "در آن زمان تقریبا همه‌ی کشورها در سطحی که امروزه با عنوان متوسط رو به پایین و یا حتی بالاتر می‌شناسیم قرار خواهند داشت". بر اساس گزارش بانک جهانی، گروه‌های کم درآمد، حدود 1,036 دلار و یا کمتر دریافت می‌کنند و گروه‌های متوسط رو به پایین، در حدود 1,036 تا 4,085 دلار کسب می‌کنند. بیل گیتس می‌گوید: "این کشورها از همسایه‌های پر رونق خود یاد خواهند گرفت و از خلاقیت‌هایی نظیر واکسن‌های جدید، توزیع مناسب‌تر، و انقلاب دیجیتال بهره خواهند برد".

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات