نکسوس 5 رسما معرفی شد: اندروید کیت‌کت، صفحه‌نمایش ۵ اینچی، پشتیبانی از 4G LTE و قیمت 349 دلار

پنج‌شنبه ۹ آبان ۱۳۹۲ - ۲۳:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
در طول روزهای گذشته، خبرهای زیادی پیرامون نکسوس 5 گوگل منتشر شده بود. حالا گوگل رسما عضو جدید خانواده نکسوس را معرفی کرده است. تلفن 5 اینچی که به پردازنده و سخت افزار کارآمدی تجهیز شده است.
تبلیغات

امروز گوگل به صورت رسمی نکسوس ۵ را معرفی کرد و آن را در فروشگاه گوگل‌پلی قرار داده است. نکسوس ۵ از صفحه نمایش Full HD با سایز 4.95 اینچ و با رزولوشن 1920 در 1080 پیکسل و تراکم ۴۴۵ پیکسل در اینچ برخوردار است.

در تصویر منتشر شده از این گوشی، اولین تصویر از اندروید کیت‌کت نیز به نمایش درآمده است. نکسوس ۵ که همانند نسل قبل خود ساخت شرکت LG است، مجهز به شیشه محافظ گوریلا گلس ۳ است و ابعاد آن ۶۹.۱۷ در ۱۳۷.۸۴ میلی‌متر و ضخامت آن ۸.۹۵ میلی‌متر است.

وزن اسمارت‌فون جدید گوگل، ۱۳۰ گرم است که با استاندارد ۸۰۲.۱۱ سازگار بوده و مجهز به بلوتوث 4 نیز می‌باشد.

 پردازنده Snapdragon 800 بکار رفته در نکسوس ۵ گوکل با فرکانس ۲.۳ گیگاهرتز کار می‌کند و درون آن نیز یک حافظه رم ۲ گیگابایتی وجود دارد. نکسوس ۵ در دو نسخه و با حافظه ذخیره سازی ۱۶ و ۳۲ گیگابایت روانه بازار خواهد شد و همچون نسخه‌های قبلی فاقد درگاه microSD برای اتصال حافظه خارجی است. این تلفن در دو رنگ سفید و سیاه عرضه می‌شود.

دوربین نکسوس 5 همچون LG G2 دارای لرزش گیر اپتیکال است که بازده دوربین را در عکس برداری در نور کم و همچنین فیلم برداری افزایش می‌دهد. این دوربین همچنین از یک فلاش LED نیز بهره می‌برد. گوگل ترجیح داده تا از یک دوربین ۸ مگاپیکسلی در نکسوس ۵ بهره ببرد که با یک دوربین ۱.۳ مگاپیکسل در جلو همراه است.

درگاه میکرو USB در لبه پایین نکسوس ۵ از فناوری خاصی به نام SlimPort پشتیبانی می‌کند که از طریق یک مبدل قادر است خروجی تصویر با رزولوشن 1080p را به درگاه HDMI نمایشگرهای دیگر منتقل کند. در واقع در این فناوری درگاه میکرو USB به HDMI تبدیل می‌شود.

Nexus 5

گوگل به همراه نکسوس ۵ از سیستم عامل اندروید ۴.۴ کیت‌کت نیز پرده برداشت که در مقاله دیگری به امکانات آن خواهیم پرداخت.

نسخه ۱۶ گیگابایت نکسوس ۵ با قیمت ۳۴۹ دلار و نسخه ۳۲ گیگابایت آن با قیمت ۳۹۹ دلار عرضه خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات