راهنمای خرید MP3 Player

یک‌شنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۶:۱۸
مطالعه 7 دقیقه
هنگام خرید هر وسیله الکترونیکی، باید به ویژگی‌ها و نکات مشخص آن توجه بیشتری بکنید. MP3 Player هم یکی از محصولاتی است که برای خرید آن باید به مواردی همچون حافظه ذخیره‌سازی، اندازه، قیمت، فرمت های تحت پشتیبانی و ... توجه داشته باشیم. در ادامه موارد مفید و ضروری که باید در خرید MP3 Player به آن توجه کنید را به‌طور کامل بیان خواهیم کرد.
تبلیغات

MP3 Player ها کوچک و پرکاربرد هستند و شما برای گوش دادن به موسیقی یا صدای مورد نظرتان، مجبور نیستید وسیله بزرگی را با خود حمل کنید. علاوه بر این با گذشت زمان، حافظه این MP3 Player ها بزرگ تر و ابعاد آن‌ها کوچک تر شده و قوی ترین و قدرتمند ترین آن‌ها ابعاد خیلی بزرگی ندارند. اگر از مواردی که نام برده شده اطلاع دارید و MP Player خود را نیز انتخاب کرده‌اید، می‌توانید در قسمت نظرات همین مقاله، در مورد کیفیت این MP3 Player و تجربه کاربران دیگر در مورد آن سؤال کنید تا مطمئن شوید خریدی که قرار است داشته باشید رضایت شما را جلب می‌کند یا خیر.

نکات اصلی که در خرید MP3 Player باید به آن‌ها توجه کنیم

ابعاد MP3 Player در مقایسه با حجم آن

یکی از مهم‌ترین مواردی که هنگام خرید MP3 Player باید به آن توجه کنید سایز آن است. اگر قصد دارید از Player خود، هنگام ورزش استفاده کنید، نوع کوچک آن برای شما مناسب تر است. مانند iPod Shuffle که تنها 9 گرم وزن دارد. البته این Player ها معمولا LCD برای نمایش شماره یا نام آهنگ ها ندارند و حافظه ذخیره‌سازی آن‌ها نیز خیلی زیاد نیست. iPod Shuffle تنها 4 گیگابایت حافظه دارد و می‌تواند نزدیک به 1000 آهنگ را در حافظه خود ذخیره کند.

یکی از معمول و بهترین MP3 Player های کوچک و کم وزن که به‌راحتی به لباس شما متصل می‌شود و لازم نیست نگران گم شدن آن باشید، iPod Shuffle است. برای مشاهده اطلاعات بیشتر در مورد این iPod اینجا کلیک کنید.

اگر فرد منظمی نیستید و همیشه وسایل خود را در کیف دستی یا اتاق خود گم می‌کنید بهتر است به فکر خرید Mp3 Player خیلی کوچک هم نباشید چون واقعا به دردسر خواهید افتاد.

مشاهده فایل‌های ویدئویی

اگر مشاهده فیلم حتی در نمایشگر های کوچک هم برای شما لذت بخش است، به شما توصیه می‌کنیم هنگام خرید Mp3 Player به سایز صفحه‌نمایش و حجم حافظه آن توجه کنید. iPod نسل چهارم یکی از گزینه‌های خوب در MP3 Player های دارای صفحه‌نمایش است که می‌تواند نیاز شما را به خوبی برآورده کند.

برای خرید Player چقدر هزینه می‌کنید

خرید Player که صفحه‌نمایش بزرگی داشته باشد و حافظه آن نیز نسبت به رقبا بیشتر باشد، هزینه زیادی دارد. بنابراین باید تصمیم بگیرید چه بودجه ای برای خرید خود در نظر دارید تا در این مقاله مدلی مناسب با بودجه شما معرفی شود.

سازگاری

یکی از مهم‌ترین گزینه هایی که برای خرید MP3 Player باید بررسی کنید سازگاری Player با محیط های مختلف و فرمت های تحت پشتیبانی این Player است. به‌طور مثال اگر سیستم کامیپوتر شما Mac است به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما یکی از Player های Apple یعنی یکی از iPod ها را تهیه کنید تا مطمئن باشید با Mac شما سازگار است. البته سیستم‌عامل Windows با اغلب Player ها حتی iPod سازگار است و جای نگرانی در این مورد نیست.

برای اطمینان از اینکه Player شما بیشتر فرمت های صوتی را پخش می‌کند، لیست فرمت های صوتی مختلف و اصلی را در ادامه عنوان کردیم تا هنگام خرید player این فرمت ها را بررسی کنید و مطمئن شوید Player شما بیشتر فرمت ها را پخش خواهد کرد.

  • AA
  • AAC
  • FLAC
  • MP3
  • MP3Pro
  • OGG
  • WAV/AIFF
  • WMA

در صفحات بعدی ویژگی‌های مهم MP3 Player ها و برند های معروف آن‌ها را معرفی خواهیم کرد.

کیفیت صدا

بررسی این مورد برای کاربرانی که قصد خرید Player دارند، ممکن نیست. مگر اینکه فروشنده از تمام Player ها یکی برای تست داشته باشد و شما یک آهنگ را در Player های مختلف و با یک هدفون گوش کنید. ازآنجاکه این تست برای شما ممکن نیست به شما پیشنهاد می‌کنیم، یا در مورد Player با بهترین کیفیت صدا تحقیق کنید یا در بخش نظرات همین مقاله در مورد Player که بهترین کیفیت صدا را دارد، سؤال بفرمایید.

عمرباتری Player چقدر باید باشد

اگر قصد دارید از عمر باتری Player مورد نظرتان مطلع شوید، باید هنگام خرید به mAh باتری دستگاه خود توجه کنید.

حافظه Mp3 Player ها

پیش تر MP3 Player ها از Hard Drive برای ذخیره‌سازی موزیک استفاده می‌کردند ولی با پیشرفت فناوری و کاهش قیمت حافظه ها، Player ها از فلش مموری برای ذخیره‌سازی استفاده کردند.

iPod Classic یکی از انوع player هایی است که حافظه زیادی بین پلیر های Hard Drive دارد.

ولی Flash Memory Mp3 Player که به آن‌ها Solid State mp3 Player گفته می‌شود،  کم حافظه تر هستند .

مزیت Solid State ها نسبت به Player هایی که حافظه بالایی دارند، این است که عمر باتری بیشتری دارند.

اتصال به رادیو، اینترنت و بلوتوث

اگر به رادیو گوش کردن، علاقه دارید توجه کنید که Player شما حتما رادیو هم پخش کند. بعضی از MP3 Player ها مستقیما از رادیو ضبط می‌کنند. تعداد کمی از MP3 Player ها نیز مانند iPod Touch به‌صورت بی‌سیم به اینترنت متصل می‌شوند.

بعضی از Player ها نیز مانند YP-Tp سامسونگ از تکنولوژی بلوتوث بهره می‌برند و شما می‌توانید با هدفون بی‌سیم با Player ارتباط برقرار کرده و به آهنگ ها گوش دهید.

  • ArchOS

ArchOS یکی از برند های فرانسوی و معروف است که اولین Player خود را در سال 2000 به بازار عرضه کرد. در سال ۲۰۰۹ برند Archos فرانسوی، MP3 Player های ارزان‌تر خود را با نام های Archos 2، Archos3 و Archos Clipper به بازار عرضه کرد. Mp3 Player جدید این برند Archos 5 نام دارد و اولین MP3 Player بازار است که دارای سیستم‌عامل گوگل اندروید است.

  • Creative
creative-zen-x-fi2

Creative اولین کمپانی بود که MP3 Player ها را معرفی کرد. Player های سری Zen این برند در بین کاربران محبوبیت بیشتری دارد؛ در سال ۲۰۰۹ این کمپانی Creative Zen-X-Fi 2 معروف خود را با صفحه‌نمایش لمسی 3 اینچی به بازار عرضه کرد.

  • Microsoft
microsoft-zune-hd_1

مایکروسافت Player مدل Zune خود را در سال ۲۰۰۵ به بازار عرضه کرد و در سال ۲۰۰۹ مدل جدیدتر آن را با نام Zune HD معرفی نمود.Zune ها این قابلیت را دارند که بدون سیم اطلاعات را به Zune دیگر منتقل کنند و با کامپیوتر نیز ارتباط برقرار کنند. این Player فعلا در امریکا عرضه شده است.

  • Philips

فیلیپس Player های خود را تحت عنوان GoGear به بازار عرضه می‌کند. این Player ها معمولا سبک و کوچک بوده و اغلب Solid State هستند و کیفیت و دوام بالایی دارند.

  • Samsung
samsung_yp_r1_news

سامسونگ نیز مانند فیلیپس Player های کوچک و سبک و Solid State زیادی دارد. البته این کمپانی اخیرا Player های جدید خود را نیز با نام گالاکسی تولید کرده که تحت سیستم‌عامل اندروید هستند و عملکرد بالایی دارند. برای مشاهده اطلاعات کامل تر این Player می‌توانید اینجا کلیک کنید.

  • SanDisk

Sandisk بیشتر برای تولید انواع حافظه معروف است. این برند همچنین برای تولید Player های Sansa نیز معروف است. این Player ها معمولا کوچک، Solid state با حافظه محدود هستند.

  • Sony
sony-walkman-1

سونی معمولا خالق محصولات و Player های قابل حمل جدید است. Player های سونی با نام Walkman به بازار عرضه می‌شوند.

پس از معرفی همه این برند ها نوبت به Apple می‌رسد. با وجود همه ویژگی‌های خوبی که این برند ها دارند Apple عنوان اولین تولید کننده Player های محبوب کاربران را از آن خود کرده است. عده ای اعتقاد دارند Player های برند Apple تقلیدی از player های سونی است. درواقع گفته می‌شود طرح iPod Shuffle از مدل NWZ-W202 سونی و طرح iPod Touch این برند از Player های NWZ-X1050 کپی برداری شده است. با وجود این شایعات، Apple کاملا در کار خود موفق بوده و اغلب کاربران این برند از محصولات آن رضایت دارند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات