۱۵۰۰ پهپاد در آسمان؛ رکورد گینس شکسته شد [تماشا کنید]

دوشنبه ۴ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۰
مطالعه 2 دقیقه
نمایی از نمایش نوری هوایی ۱۴۹۹ پهپاد که شخصیت بابانوئل را در آسمان شب به تصویر کشیده‌اند.
نزدیک‌ به ۱٬۵۰۰ پهپاد با نمایش نوری هوایی خود در آسمان تگزاس، دو رکورد گینس را شکستند.
تبلیغات

در آخرین روزهای سال جاری میلادی، مسیحیان در گوشه‌و‌کنار جهان به جشن گرفتن مشغول‌اند و در همین راستا، اخیراً پهپاد‌هایی در آسمان ایالت تگزاس به پرواز درآمدند تا ضمن کریسمسی‌تر کردن فضا، دو رکورد جهانی را هم در کنارش بشکنند.

در یکی از نمایش‌های نوری هوایی که در شهر نورث ریچلند هیلز ایالت تگزاس برگزار شد، بیش از هزار پهپاد مولتی‌روتور (مجهز به بیش از دو روتور) طوری برنامه‌ریزی شده بودند تا با خلق نماد‌های سال نو با پرواز خود، آسمان شب را تزیین کنند.

تصویر شخصیت فندق‌شکن تشکیل شده توسط آرایش پهپاد‌ها در آسمان
تصویر شخصیت فندق‌شکن
درخت کریسمس ۲۱۳ متری تشکیل شده توسط آرایش پهپاد‌ها در آسمان
درخت کریسمس ۲۱۳ متری

این رویداد ۱۰ دقیقه‌ای جمعیتی بالغ بر ۲٬۰۰۰ نفر را با نمایش‌های هوایی الهام‌گرفته‌شده از نماد‌های کریسمس به خود خیره کرد و باعث شد تا نام اسکای اِلِمنتز، برگزارکننده‌ی نمایش، هم‌ برای بزرگ‌ترین نمایش هوایی شخصیتی خیالی (شخصیت فندق‌شکن) و هم برای بزرگ‌ترین تصویر هوایی ایجادشده با پهپاد‌ها (درخت کریسمس عظیم ۲۱۳ متری)، وارد کتاب رکوردهای جهانی گینس شود.

برای خلق این تصاویر چشم‌نواز، تیمی ۴۰ نفره پهپاد‌های مجهز به LED را برای پرواز در مسیری خاص برنامه‌ریزی کرده بودند. پهپادی مجهز به دوربین سعی کرده است تا با نماهایی از دور و نزدیک، تا حد امکان عظمت آن‌ را به تصویر بکشد:

پِرِستون وارد، خلبان ارشد اسکای اِلِمنتز گفت: «شکستن دوباره‌ی دو رکورد گینس در زادگاهم بسیار شگفت‌انگیز بود. هیچ‌چیز بهتر از آوردن روحیه‌ی تعطیلات به خانواده‌ها نیست و فکر می‌کنم این نمایش آن را انجام داد.»

هم‌زمان با پیشرفت فناوری، نمایش‌های هوایی پهپادی نیز روز‌به‌روز بر محبوبیت‌شان افزوده می‌شود. بااین‌حال، همیشه همه‌چیز طبق برنامه پیش نمی‌رود؛ زیرا سال گذشته نمایش پهپادی شرکتی دیگر، به دلیل نقص در GPS، شاهد سقوط ۵۰ عدد از ۵۰۰ پهپاد خود بود.

دلیل رند‌نبودن تعداد پهپاد‌های مراسم مذکور نیز این بود که یکی از این ۱۵۰۰ دستگاه، با مشکل مواجه شد و به پرواز درنیامد. بااین‌همه، نمایش‌های نوری پهپاد‌ها جایگزین بدون آلودگی بسیار مناسبی برای آتش‌بازی‌های سنتی‌اند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات